Skrittäcke med bra passform?!!

K

Katrinne

Jag önskar tips om ett skrittäcke/ridtäcke som har bra passform. Vill ha ett sådant som man knäpper framför sadeln. Tyckte det från Hööks var fint men jag köpte ett förra året och det låg inte alls bra. Nu har de lika igen men i annan färg. Passformen lär ju vara den samma?! :confused:
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Jag har ett TM av äldre modell från H**ks som jag tycker sitter okej, sen har jag ett från H*rze i fleece som ligger bra, men det bästa är ändå mitt skrittäcke från Mia's i bävernylon med teddyfoder. :)
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Ja, Rambo ser jättebra ut! Vad har du för häst? Jag har ett fullblod, han har stl. 145 i vanliga täcken.
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Mias är outstanding! Finns både i dubbel fleece, ylle eller bävernylon. LIgger HELT super. Har även ett Bucas som också ligger jättebra!
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Jag tror det beror lite på hur bred hästen är över rumpa och rygg. Har ett i bävenylon med fleece på insidan från TM, som inte ligger alls bra på min häst, som är ganska bred. Däremot ligger det super på kompisens.
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

hööks är bra skit.

Jag hart ett från Rhino HW som är helt outstanding!
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Fast ylle är ju ingen höjdare om det regnar och snöar...
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Jag tror det beror lite på hur bred hästen är över rumpa och rygg. Har ett i bävenylon med fleece på insidan från TM, som inte ligger alls bra på min häst, som är ganska bred. Däremot ligger det super på kompisens.

Jag har ju ett fullblod, av galopptyp. Inte bred men längre än vad man tror för han måste ha 145-täcken trots att han nte är stor.. Tyckte att TM från H**ks var både för kort och för smalt..
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

här kommer en bild, det är rutigt fleece aktigt foder, fast det drar inte åt sig så mkt hår, så vattentätt såklart. Köpte det hos den lokala ridsportsbutiken, kostade drygt 300:-
Tycker om att det är uppskuret vid skänkeln, Mias är för mkt tyg överallt för min smak.
Täcket är egentligen köpt till min förra häst som var över 170cm, därför blir det lite stort för Flash.

081203019.jpg
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Gillar mitt från Sj*hagen, det är av fleece, tycker att det är trevlig modell på det.
Har inte haft mitt så jättelänge, men jag hoppas på att det håller "formen".:)
Finns att beställa i olika tyger(fleece, ull m.m.) & många olika färger.
26046519.jpg
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Har också ett HW Rhino, är jättenöjd! Är lite tunnt bara om man rider ut med helklippt häst mitt i vintern.
25860475.jpg
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Halvt knappis

Mias vs. Exklusiv?
Stör mig på att mias inte är 'sydda för skänkeln'.. Kan exkusiv vara ett alternativ att rekommedera? :D
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Jag har det randiga Rambo från Horseware, tycker det är jttebra, tjockt o fint.
ska se om jag hittar nån bild på det.
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Jag hart ett från Rhino HW som är helt outstanding!

Är supernöjd med mitt! Det enda minuset är att det prasslar lite. Men det ligger still! Har mitt vid uteridning, ibland i många minusgrader och det fungerar bra. Jag köpte mitt på Gr***gården.

Har även ett Mias ländtäcke i bävernylon som jag trivs väldigt bra med. Även det ligger bra.
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

här kommer en bild, det är rutigt fleece aktigt foder, fast det drar inte åt sig så mkt hår, så vattentätt såklart. Köpte det hos den lokala ridsportsbutiken, kostade drygt 300:-
Tycker om att det är uppskuret vid skänkeln, Mias är för mkt tyg överallt för min smak.
Täcket är egentligen köpt till min förra häst som var över 170cm, därför blir det lite stort för Flash.

081203019.jpg

Håller med! Mias är av bra kvalitet men alldeles för mycket tyg! Din modell var jättesnygg! :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt. Beställde hem en M i rätt...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Zacci
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp