Skrittäcke med bra passform?!!

Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Klart att hästen känner hjälperna genom täcket. Men som bilden visar är min erfarenhet att täckena inte ligger stilla med den sortens passform. Dessutom blir dom smutsiga om man har leriga skor (vilket jag har typ hela vinterna igenom).

Men det hela är bara en smaksak! Jag vill helst av allt ha ett äkta Golden Stripe motionstäcke som man sadlar med-det tycker jag är snyggast!

Håller med!!! :bow:
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

K

Men det hela är bara en smaksak! Jag vill helst av allt ha ett äkta Golden Stripe motionstäcke som man sadlar med-det tycker jag är snyggast!

Du rör inte mitt newmarket goldenstripe ridtäcke!

Vill ha filten också. Finns på MyOne. Så gosigt att lägga på sadeln och sedan vika överskottet över benen när man rider runt i kylan.

Och så vill jag ha täcket i transporten.

Newmarket golden stripe rocks!
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

ridtackemarvinstor.jpg


Såg detta alternativ också från S*EA Sveriget*cket. Fast då är det tyg vid skänkeln igen. :crazy:
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

RhinoCompSheetHiRes_flat300.gif


YES! Fick just tag på detta på Tr*adera! Helt nytt! Rhino! :banana:
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

haha så tycker jag med. Skulle aldrig köpa ett skritt täcke som är utskuret för skänkeln, grymt fult:p
 
Sv: Skrittäcke med bra passform?!!

Ja, fast det blir ju ändå blött och tugnt?! Luktar gammalt får då det är blött?

Riktigt bra, fet ylle drar åt sig mycket mycket lite vatten.
Och ylle värmer även då det blir blött, det är en av fördelarna med det VS t.ex. fleece.
:D
 

Liknande trådar

Utrustning Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt. Beställde hem en M i rätt...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: Zacci
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: skiesabove
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 294
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp