Bukefalos 28 år!

Skritten i LC:2 ??

J

JenniiePersson

I LC:2an är det ju skritt avbrott när man ska vända snett igenom. Men på berskrivningen står det vid "passerande" av meddelinjen skritt i 3-5 steg. Och på bilderna visar det mer som att man ska sakta av innan och skritta "över" meddellinjen ?? Eller är det hur som haver ?

:o
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Oops nu la jag den i dressyrgnägg :eek:
Flytta den gärna :angel:
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Jag tolkar det som att man ska skritta när man passerar över medellinjen, och då behöver man ju bryta av lite innan.
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Ja så tolkar jag det med men när ja kikar på tuben på programmet så ser de ut som nästan Alla saktar av efter meddellinjen :confused:
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

I LC:2 saktar du av till skritt vid A (alltså mitt på kortsidan) och ger lång tygel. Rider en "kort" snett igenom, alltså ut vid E, mellan E och H kortar du tyglarna för att börja trava vid H.

Däremot i travprogrammet rider du ju en "kort" snett igenom och då ska det vara en övergång till skritt vid medellinjen i 3-5 steg. Detta görs i båda varv.

Hoppas du förstår hur jag menar, lycka till...
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Om det står 3-5 steg i skritt "vid passerandet av medellinjen" ska du placera skritten så att det mittersta skrittsteget blir precis över medellinjen, med lika många steg före som efter.
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Däremot i travprogrammet rider du ju en "kort" snett igenom och då ska det vara en övergång till skritt vid medellinjen i 3-5 steg. Detta görs i båda varv.

det är den "rörelsen" jag menar :) Så du menar att när jag är vid Medellinjen ska jag sakta av eller ? :)
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Om det står 3-5 steg i skritt "vid passerandet av medellinjen" ska du placera skritten så att det mittersta skrittsteget blir precis över medellinjen, med lika många steg före som efter.

Ja så har jag ju uppfattat det men blev osäker när jag såg filmer på YT där de flesta saktade av på eller strax efter medellinjen :S
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Ja så har jag ju uppfattat det men blev osäker när jag såg filmer på YT där de flesta saktade av på eller strax efter medellinjen :S

Att många rider så behöver inte betyda att det är rätt :idea: dessutom är det lätt att lura sig på perspektiven i en film.

Placerar du övergången rätt visar du inte bara att du har en lydig häst, utan även att din ritt är välplanerad - och sånt gillar domare att se :)
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

Som du säger kanske jag luras lite av filmen :) Men då kör jag på det :)
Gillar inte att lära mig nya program då jag är ganska grön inom dressyrtävlandet. Men har inge val om man vill hinna vara med på de sista som går nu innan vintern :D
 
Sv: Skritten i LC:2 ??

På den andra skritten syntes det tydligt :) Tack så mkt :)
Och nej självklart tänker jag inte såga dig :D
Alla är väl spända och nervösa när det är debut :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: KAROLIJNAH
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 734
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 282
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 373
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp