Skrittmaskin

puppan2

Trådstartare
Hur mycket skulle ni vara beredda att betala xtra i månaden för att ha tillgång till en skrittmaskin i ert stall???
Det finns två varianter:
- Du får ta in/ut hästen själv.
- Du kan skriva upp dig på en tid och stalltjejen tar ut/in hästen.
Hur stor höjning av månadshyran skulle du vara beredd att ta för respektive alternativ???
/puppan
 
200:- för att ta in hästen själv och ut.

400:- för att stall tjejen gör det.

Vissa kanske tycker det är billigt eller kanske dyrt, men tänk vad en skrittmaskin kan göra :idea: (-lampa)

Alt. 300:- första, 600:- andra.

Kram Favina :bump:
 
ja jag tycker som ovanstående...det är rätt bra prisförslag, tror inte man kan ta huuur mkt som helst heller... fast jag skulle bli helt överlycklig om min klubb kunde fixa i ordning sin skrittmaskin så den går att använda... men alla har ju inte råd att lägga ut mer pengar på stallhyran.

sen måste man ju resonera om man bara ska betala för att om man använder skrittmaskinen eller om det är en avgift som ska läggas på alla!! ?? det bror väl lite på hur stort stall det handlar om. :)
 
jag skulle inte ens använda ngn skrittmaskin.
en skrittur på promenad i skogen är mkt bättre än att bara gå runt, runt...

så nada!
 
ja alla kanske inte har ambitioner att använda en skrittmaskin...men för mig skulle den göra mycket, t.ex. i en uppbygnadsfas hos hästen, då skulle den kunna gå 30-60 min i skritten på morgonen och sedan ett ridpass på em/kvällen...
 
0:- på en frisk häst, glad aktivitet i stora hagar är bättre.

400:- på en konvalecent som måste motionera kontrollerat. Och om någon stoppar dit och tar den därifrån åt mig.

Men tänk på att en skrittmaskin måste övervakas noga så att det inte händer några olyckor.
 
Jag skulle inte betala en krona extra för skrittmaskin. Jag anser att skall hästen skrittas kan jag gott leda eller rida den den stunden istället. Sen är det ju upp till var och en hur mycket tid man har, Jag skulle inte tycka att det var så kul att gå runt, runt, runt i en evighet. då ska inte min stackars pålle göre det heller. :D :banana:
 
Jag har bara en häst så när det gäller alternativ 1 ingenting alls, är jag ändå där kan jag lika gärna promenera själv också. Alternativ 2 2-400 kronor men bara under de månader jag använder den, normalt känns det inte särskillt aktuellt.
 
0 kr för dom månader jag inte behöver den.
Annars max 400 kr om dom tar in/ut hästen.
 
Ok, det verkar som att 400 kr/månad är något som de flesta (av de som är intresserade av skrittmaskin) kan tänka sig att betala i månaden om stallpersonal sköter in/utsläpp.
Tack för infon.
 
Va!? Skrittmaskin? Varför då? Då promenerar jag hellre själv med hästen om det är skritt utan ryttare i en viss tid som gäller. Suveränt tillfälle för att etablera en trevlig kontakt med sin häst. Annars är en rejäl kuperad hage med några hästkompisar en utmärkt skrittmaskin som jag skulle betala extra för (om jag inte redan hade tillgång till det.) / Miranda
 
Många här har emot skrittmaskin, vad jag har läst.

Visst leder eller skrittar man hästen själv, men har man inte tid pga jobb så är det till stor hjälp.

Jag som jobbar mycket vill att min häst skall få röra sig och arbeta, helst 2 ggr/dag, skulle skrittmaskin hjälpa då hon skulle kunna gå där 30-40 min på morgonen och sedan gå ut i hagen några timmar. Eftersom jag inte har möjlighet till skrittmaskin så får hon gå i hagen och sedan ridas.

Jag kritserar inte ni som inte gillar skrittmaskin, jag skriver bara att man kan ha nytta av den, som tex jag skulle kunna om jag hade någon.

Skulle hellre skritta min häst en timma på morgonen, det är ju så mysigt :love: men tyvärr finns inte tiden till :(

Kram Favina :bump:
 
Haha jag skulle snarare vilja HA BETALT för att behöva ha en ful skrittmaskin vid stallet. Som tur är har vi ingen vid vårt stall :love: Och min häst kommer aldrig behöva va ens i närheten av en skrittmaskin.

Min åsikt är att om man inte har tid/ork/lust att rida/skritt/promenera/släppa hästen i en bra hage ska man inte ha någon häst. Hästen ska inte behöva lida för sin lata ägares skull! Punkt slut.
 
..suck..men ta och väx upp människa!!! Vad är det för trångsynta åsikter du har??? Vidga dina vyer litegrand och inse att det finns olika perspektiv på saker och ting.
Vill du ha en diskussion om skrittmaskiners vara och icke-vara så starta en egen tråd. Den här handlade om ekonomi.
 
Du fattar inte vad jag skrev va?

Om jag hade skrittmaskin och ville att min häst skall jobba två ggr dag, så skulle min hästs dag se ut såhär:

06.30 Fodring
08.00 Skrittmaskin
08.45 Hage
15.00 Intag
Därefter ridning igen.

Eftersom jag inte hinner rida henne skulle det vara en möjlighet för mig att ha skrittmaskin och lat, vaddå lat, att man inte hinner rida hästen 2 ggr/dag för att man jobbar, då skall inte jag ha häst? Min häst lider inte lilla gumman, men din kanske gör det?

Så skall vi fortsätta diskutera hästskötsel så kan du starta upp en tråd på hästvård!

Kram Favina :bump:
 
Min häst skulle må utmärkt av att få rasta av sig i en skrittmaskin ibland eftersom hon stundtals har mycket överskottsenergi!

Att jag inte leder runt henne en timme i skogen innan jag rider en timme är inte lathet! Du kanske inte har märkt att en del hästar går fortare än vad människor gör? Ibland kan det vara skönt för dem att få sträcka ut sig i sin egen, snabbare takt. Det kan faktiskt också vara så att man som hästägare är skadad på något vis och kanske inte kan ordna ridhjälp varje dag! Då kan en skrittmaskin vara ett utmärkt komplement så att hästen får röra på sig och hålla igång cirkulation, leder m m!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 976
Senast: nexxa
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 656
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
617
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp