skriva av mig, råd och stöd kanske.

Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Hur känns det? Vill jag fråga...:) Känns det så att du kan tänka dig att vara mamma nu när du har fått barnet?:)
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Tack och va kul att höra.:)
Halft kl och svar till flera.
det har gått bra tycker jag, allt med flytten har gått jättebra och vi installerade oss snabbt. Graviditeten var enkel om man kan säga så. Viss, ont i rygg, dålig kondis, otymplig, och en släng av gravidklåda... Men inget var outhärdligt. Dagen innan förlossningen var jag och hälsade på min mor och hästen min ( hittade aldrig någon stallplats så Han står kvar hos mamma, ca 1. Timmes resa bort.), även ett besök hos bm och handla på Ica hanns med där på fredagen.;) jag hade inget ont eller i princip inga förvätkar eller nått sånt innan. Riktiga värkarna kom bara sådär pang på.
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Halft kl igen...
Allt med prylar och så vidare har löst sig förvånansvärt bra. T.e.x Barnvagn hittade vi till ett riktigt kap-pris och jättesnygg var/är vagnen och av välkänt märke, begangnad.
Kläder har vi fått så mycket ätt vi inte vet hur Han ska hinna använda allt, haha... Och jag har två vänner som nyligen fått barn så de har bidragit med t.e.x bilbarnstol, babysittet och sånns saker. Så materiellt har allt löst sig superbra.

Någon frågade om namn och det vill jag tyvärr ej skriva ut "helt öppet", jag skriver själv varken namn eller exakt ort osv själv, är lite nojig. Men ett namn på L så det kan vi kalla honom.:)

Hur det känns nu? Ja, jag får erkänna att jag ändå fram till att jag fick honom i min famn första gången var väldigt rädd och smått ångestfylld. Hade så blandade känslor och inga typ moderskänslor eller så. Det här ätt klappa sig på magen eller prata om magen som annat än just mage fanns inte i min värld. Man kan nog säga att jag var okej med tanken, men kunde inte riktigt hantera det ändå. Men f.o.m ätt Han fötts och var i min famn så har det kännts så naturligt allt helt enkelt. Amma t.e.x hade jag inte en tanke på och ville absolut inte innan. Kunde inte föreställa mig ätt jag skulle vara bekväm med det. Men nu ammar jag och det funkar bra.
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Ville bara tillägga en sak... Jag skrivet via mobilen och bukefalos är inte riktigt mobilvänligt (iaf inte för min mobil) så stavfel som förekommer kan jag tyvärr ej göra nått åt. Hoppas ni kan leva med det.;)

Men verkligen JÄTTE-TACK TILL ALLA som skrivit och följt mig(oss). Hoppas igen känner sig glömd, för mig har allt som skrivits här varit betydande. Så tack!
 
Senast ändrad:
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Jag blir verkligen så glad för din skull!! Grattis igen och lycka till med lille L!!
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Grattis! Skönt att höra att det gått så bra ändå :)
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Kl...
Hej! Ja, detta är alltså mitt riktiga nick här på buke.

Har lite glömt bort denna tråden så ber om ursäkt att jag ej svarat er alla. Men just nu sitter jag och myser med en liten i famnen. Han föddes 25 feb. En jobbig förlossning dock och jag håller fortfarande på att läka och återhämta mig. Men en son på 4210g och 52 cm lång var det som gömde sig i magen.;)
Hittills känns allt bra.
Återigen, tack alla som skrivit och stöttat!:)
Jag Svarar på frågor om ni har det.:)

Grattis! Det blev en stor bebis!
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Amma t.e.x hade jag inte en tanke på och ville absolut inte innan. Kunde inte föreställa mig ätt jag skulle vara bekväm med det. Men nu ammar jag och det funkar bra.

Grattis till det också! (Jag har ammat båda barnen ganska länge och tycker det är så himla enkelt och praktiskt så bara av den enkla orsaken att man kan ligga kvar i sängen istället för att gå upp och göra nattvälling/ersättning är det ju bra.:D)
 
Sv: skriva av mig, råd och stöd kanske.

Grattis! Det blev en stor bebis!

Ja det var Han. vilket förvånade både oss och personalen som vår med på förlossningen. Min mage var rätt liten, folk som frågade blev förvånade över att jag var så nära bf, de trodde jag var runt v 20-25 de flesta.xD så jag förstår inte hur Han lyckades gömma sig så bra.;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit fram till att jag faktiskt har fått en hel del nya insikter efter min ridolycka. Några av dom har jag nämnt förut. Dels...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 653
Senast: lewellyn
·
M
Övr. Barn Usch, jag är orolig :( Har sedan förra söndagen haft en mensvärksliknande molande värk, varit illamående, trött (fast det har jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 614
Senast: Luden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp