Bukefalos 28 år!

Skriva CV och personligtbrev till fabriksjobb?

hastskotare

Trådstartare
Nu så, nu ska det ske. Jag ska för första gången söka jobb som alla andra genom CV och allt. Har aldrig behövt göra det innan och har helt enkelt ingen direkt koll på vad som är viktigt att trycka på.

Jobbet är ett helt vanligt fabriksjobb så inget svårt där, ett CV med jobb och meriter kan jag knåpa ihop men det är ju personliga brevet. Jag kommer inte igång med det. Vet inte alls vad jag ska skriva eller vad de vill ha.

Hjälp?!

Hade tänkt att gå ner med det och lämna det personligt (bättre va?), ska man säga nått då eller bara lämna?

Jisses så svårt det här va!
Tack
 
Jag tycker det är bättre att skicka och sedan följa upp med samtal för att kolla så det kommit fram och då också höra hur urvalsprocessen går till.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 548
Senast: sjoberga
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 284
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 196
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp