Skriva tecknet "samma" i Word?

S

Spider84

Alltså om man skriver samma sak flera gånger i en lista med med variationer på något framför eller bakom så skriver man för hand med ett tecken. Ett vågrätt streck först, sedan två lodrätta och efter det ett vågrätt streck.
Går det att få in i Word?
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

Precis en sådan. Kopierar din. Tack! :bow:
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

För framtida användning kan jag tala om att de lodräta tecknen får man genom att trycka Alt Gr och ><
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

| Tack, det har jag funderat länge över hur man får ut dom tecknen. Du råkar väl inte ha något liknande för de tyska "B" också?
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

ß β Är det ngt av dessa som duger? Det sista gör nog va? (var så länge sedan jag läste tyska att jag faktiskt glömt bort hur de ser ut, men jag har för mig att det var som det sista).

Dessa finns under "symboler" i word.
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

ß β Är det ngt av dessa som duger? Det sista gör nog va? (var så länge sedan jag läste tyska att jag faktiskt glömt bort hur de ser ut, men jag har för mig att det var som det sista).

Dessa finns under "symboler" i word.

Det första är det korrekta! alt+0223 = ß
 
Sv: Skriva tecknet "samma" i Word?

Tack! Att de finns att hämta i Word vet jag, men det är ett jäkla meck att öppna det varje gång jag behöver det. Nu ska jag bara komma ihåg kombinationen av siffror också: ß
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
5
· Visningar
242
Senast: Luff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 934
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 337
Senast: Madalitso
·
Fritid Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp