Bukefalos 28 år!

Skriva vilka bloggar man har?

Kissing Spine

Trådstartare
Blir lite spinoff på hur många läsare man har, men ändå ett nytt ämne.
Igår svarade jag iaf i den tråden, och skrev även vad jag hade för bloggadress och undrade vilka andra hade. Detta fick jag en varning för :D eftersom man inte får skriva ut sådant, då det räknas som reklam, ngt som jag inte visste.

(obs att detta absolut inte är ngt påhopp mot moderator, eller att jag är tjurig på ngt sätt ;))

Personligen anser jag att det är i klass med att tala om vad man heter på tex helgon, vad man har för telnr, msn etc. Eller tänker jag helt fel? Om man i en specifik tråd som handlar om bloggar, visar ett genuint intresse för andras bloggar och vill läsa dessa, borde man inte få det, utan att behöva gå PM-vägen?

Jag kan förstår om man tex signerar sitt inlägg med sin bloggadress varje gång, men i en speciell tråd?

Vad tycker ni kära bukefalister :bump:. Om många tycker samma sak kanske vi kan be moderator eller vem som nu är högsta hönset, att få en nålad tråd eller dylikt, med just adresser? :)

(och om det finns gnt liknande, upplys mig :p)
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Om det nu ska klassas som reklam att länka till sin blogg så borde varenda inlägg man gör på det här forumet klassas som reklam.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag undrar också varför det är så? Jag tycker det är lite småkonstigt, faktiskt. Man får skriva ut var man köpt den och den grejen, men inte sin bloggadress? Varför klassas det som reklam? :confused: Det är ju bara en hemsida, ingen köp- och säljsite t ex.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag förstår heller inte hur ens blogg kan klassas som reklam, men man får acceptera det faktum att det är så här.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag förstår heller inte hur ens blogg kan klassas som reklam, men man får acceptera det faktum att det är så här.

Varför ska man behöva "acceptera" det? Nog för att man förbinder sig att följa vissa regler här, men det betyder inte att de inte kan ifrågasättas.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag antar att det till viss del beror på att man kan tjäna pengar på sin blogg, även om jag också tycker det är en löjlig regel.
Är man exempelvis en hyfsad fotograf som gärna fotar andras hästar/djur/whatever mot betalning, är det imo minst lika mycket reklam att lägga ut en länk till sin Pixbox i valfri bildtråd på något av hästunderforumen.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Varför ska man behöva "acceptera" det? Nog för att man förbinder sig att följa vissa regler här, men det betyder inte att de inte kan ifrågasättas.

Om man nu vill ha ett forum där man får lov att skriva sina bloggadresser så får man väl hitta ett annat, även om man nu gillar Buke. Att inte får skriva sina bloggadresser är kanske det som jag ger minutpoäng åt buke för. Men ja, vill mig minnas att Gunnar har förklarat det tidigare, minns bara inte vad han skrev då. ;)

/carat - som även finns på ett forum där man inte ens får skriva OT trådar.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Men exakt, och framförallt eftersom man får skriva ut adresser till andra ställen som faktiskt säljer saker (och vad säger att man inte jobbar för dom, eller äger sajten?).

Carat; som sagt, om vi är flera som tycker samma sak så är jag säker på att det åtminstone går att ha en dialog. Naturligtvis måste man få ifrågasätta saker!
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag tror det har att göra med att den som skriver ut adressen är den som ev tjänar pengar på bloggen. Och jag tror inte man får länka utanför forumet alls längre om det inte är till ens egna bild... har för mig länkar i trådar har tagits bort.

Alla som har blogg här har väl lagt sin blogg under sin profil så så svårt är det inte att leta upp användarnas bloggar? :rofl:
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Samtidigt har man ju godkänt reglerna så då får man ju finna sig i att de finns och följa dem, löjliga eller ej...
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag vet, och jag tycker att det är en ganska konstig regel. (Jag har förresten också fått en varning en gång :angel: )

Om vi länkar till/tipsar om en produkt som finns på till exempel Hööks så är det ju möjligt att de också kan tjäna pengar på det... Tävlingsforumen har ju faktiskt utrustningsprefix, hur ska man kunna använda det utan att faktiskt visa (eller hänvisa till) utrustningen/återföräljaren/etc? :confused:

Ur reglerna:
- Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.
För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Jag som inte har någon pixbox (till exempel), utan har mitt bildarkiv uppladdat på blogg.se - får jag inte visa mina bilderna här då? Det är ju trots allt en länk till min blogg...

Jag tycker att vi skulle kunna ha en bloggtråd, där vi diskuterar bloggrelaterade saker som design och antal läsare och vilken platform som är bäst och whatever - där vi får länka.
Vi har ju vikttrådar och tatueringstrådar och sexleksakstrådar där det länkas för fullt. :grin:
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Samtidigt har man ju godkänt reglerna så då får man ju finna sig i att de finns och följa dem, löjliga eller ej...

Låter lite diktator-aktigt. Människorna i Burma har givetvis rätt att ifrågasätta trots att de lever i en diktatur! Det är bra att ifrågasätta, om inte för att få en ändring så åtminstone klarhet :idea:. Reglerna ska ju vara tydliga och det anser jag inte att de är när det gäller bloggar.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Jag har inte gjort det, och jag orkar inte sitta och leta reda på alla ;). Dessutom är det lite principen också.

liten_virrig; men du tror väl inte att jag tänker göra revolt och skriva under med min bloggsignatur i varenda inlägg nu? Självklart följer jag reglerna, men inget sger att man inte får diskutera dessa.

Bluberry; håller helt med! Det blir himla otydligt, jag hade inte alls reagerat på att det kanske var emot reglerna.
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Man får inte skapa trådar om vad folk har för MSN heller...
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Du får gärna ifrågasätta, men du måste ju ändå följa reglerna. Att tycka att det är diktator-aktigt och jämföra med en diktatur känns ganska fånigt. Det här är ett internetforum som en person skapat och som en person äger. Det är ett helt frivilligt ställe att vara på och inget som någon lever på (även om det verkar som att några lever för det). Kan man inte acceptera reglerna så är det ju bara att låta bli att vara här. Invånarna i en diktatur kan (oftast) inte bara välja att låta bli att vara där, hela deras liv styrs och påverkas av hur landet styrs. Men om det känns som att buke är så viktigt för dig så kanske det är dags att ta en paus ändå.... ;)
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Inte? Det är ju skitsvårt att veta vad man får och inte får skriva! Då borde man ju inte få skriva "Jag heter Elin och bor i Vintergatan, rider för Vintergatans Rs och har en ponny som heter Zazzy", heller?

Läste tråden iaf, och jag förstår lite mer varför nu, även om jag inte gillar det ;)
 
Sv: Skriva vilka bloggar man har?

Ett tips kan ju vara att kika på de nålade trådar som finns lite här och där, de är liksom till för att läsas. ;)
På ÄU är den andra tråden en regeltråd (som dock är flyttad till U men länken finns ju där) som förklarar lite mer ingående vad som är OK och inte OK.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp