Bukefalos 28 år!

Kamomilla

Trådstartare
Har funderat ganska länge nu på att skaffa en skrivare, men har velat vänta tills laserskrivarna kom ner på en lite mer vettig prisnivå.

Så i veckans reklamblad så var det med, både vanlig och färglaser.

Prisskillnad ca. 1000:- och samma märke, HP.

Är det värt att lägga ut den summan extra för att kunna skriva ut med färg?
 
Sv: Skrivare

Checka med mitt husorgan - PRICERUNNER.

Jag köpte nyligen en ny laser när min gamla hade dött åldersdöden. Fick en supersnabb sak med 2400 dpi för ca 800 pix.

Om man ska ha färg eller sv/vit beror väl på vad man skriver ut? Jag kan knappt tänka mig när jag skulle ha behov av att skriva ut i färg. Är för kontorsråttig för det.....

Men skriver manut foton, gör layputer i färg och annat så är sannolikt färg att föredra.

Men för min del så skulle det vara överkurs. Lånar dotters fotoskrivare om jag behöver....
 
Sv: Skrivare

Självklart vill man kunna skriva ut i färg! Men om det är värt den extra kostnaden kan naturligtvis bara du själv avgöra.

Jag har en Konica Minolta 2400 W. En färglaser alltså. Det är inget större fel på den, men jag får nog säga att det är ett av mina sämre köp. Jag har helt enkelt inte så stort behov av den att det motiverar varken kostnaden eller den plats den tar. När jag köpte den så hade jag just läst några kurser på universitetet, och då skrev jag ut mycket hemma. Det gör jag inte längre. Men jag kan inte sälja skrivaren eftersom den är en del av en "hem-PC".
 
Sv: Skrivare

Förresten, när du köper skrivare så tänk på att jämföra utskriftskostnaden mellan olika modeller, och inte bara inköpskostnaden. Priset på bläckpatroner eller toner kan skilja väldigt mycket, och det brukar inte behövas många byten innan man kommit upp i en summa som överstiger inköpspriset för skrivaren.
 
Sv: Skrivare

Lite därför jag är ute efter en laserskrivare, har för mig att en toner håller längre än patroner och att det blir billigare med toner, jag skriver inte ut några mängder. Men vem vet nu när man ska börja plugga igen.
 
Sv: Skrivare

Laserskrivare är tydligen inte bra för hälsan, sprider en massa små partiklar ut i luften som inte är så hälsosamma.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 179
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 873
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp