Skrock om kön

Fille

Trådstartare
vad har ni hört för myter/skrock om könet på barnet i magen? Finns det några som stämt på er?
 
Jag har tre pojkar men någon skröna har sällan stämt :laugh:

Magens form (1a barnet stämde det med pojke, ej med de två minsta)
Pojke: Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna

Babyns hjärtfrekvens (alla mina har oftat varit över 140 slag/min)
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min

Mammans skönhet under graviditeten (fått finnar och liknande med alla tre)
Pojke: Bibehållen skönhet Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten

Halsbränna (haft mycket med alla tre)
Pojke: Mycket Flicka: Lite eller ingen

Babyn hickar (knappt ingen hicka med de två äldsta, väldigt mycket med yngsta)
Pojke: Lite eller inte Flicka: Mycket

Babyn sparkar (kändes inte mycket med mellanbarnet, mycket med de två andra)
Pojke: Mycket Flicka: Lite mindre

Blödande tandkött (blött mycket med alla tre)
Pojke: Mindre blödande Flicka: Mycket blödande

Utputande navel (haft tidigt utputande med alla tre)
Pojke: Senare under graviditeten Flicka: Tidigt i graviditeten

Babyn sparkar på (de har sparkat på båda sidor)
Pojke: Höger sida Flicka: Vänster sida

Mamman illamående (väldigt mycket med alla tre)
Pojke: Inte alls eller lite Flicka: Mycket

Mamman sugen på
(syrligt, choklad och lakrits med alla tre)
Pojke: Choklad och lakrits Flicka: Frukt och syrligt
 
Jag har tre pojkar men någon skröna har sällan stämt :laugh:

Magens form (1a barnet stämde det med pojke, ej med de två minsta)
Pojke: Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna

Babyns hjärtfrekvens (alla mina har oftat varit över 140 slag/min)
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min

Mammans skönhet under graviditeten (fått finnar och liknande med alla tre)
Pojke: Bibehållen skönhet Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten

Halsbränna (haft mycket med alla tre)
Pojke: Mycket Flicka: Lite eller ingen

Babyn hickar (knappt ingen hicka med de två äldsta, väldigt mycket med yngsta)
Pojke: Lite eller inte Flicka: Mycket

Babyn sparkar (kändes inte mycket med mellanbarnet, mycket med de två andra)
Pojke: Mycket Flicka: Lite mindre

Blödande tandkött (blött mycket med alla tre)
Pojke: Mindre blödande Flicka: Mycket blödande

Utputande navel (haft tidigt utputande med alla tre)
Pojke: Senare under graviditeten Flicka: Tidigt i graviditeten

Babyn sparkar på (de har sparkat på båda sidor)
Pojke: Höger sida Flicka: Vänster sida

Mamman illamående (väldigt mycket med alla tre)
Pojke: Inte alls eller lite Flicka: Mycket

Mamman sugen på
(syrligt, choklad och lakrits med alla tre)
Pojke: Choklad och lakrits Flicka: Frukt och syrligt
Dina påståenden har varit precis tvärtom på samtliga punkter. Två flickor.
 
Dina påståenden har varit precis tvärtom på samtliga punkter. Två flickor.

Visst är det kul att se att det inte stämmer ett dugg men ändå "vet" folk vilket kön det blir.
Med min yngsta så fick jag ofta höra att jag väntade en flicka eftersom det syntes på mig (på RUL i v18 fick vi veta att det var en pojke, vilket även bekräftades på TUL i vecka 25) så jag visste att de hade fel :D:p
 
Alltså det där med magform ... jag tyckte att min mage var överallt :D

10991266_10204640472269877_5243027906474445710_n.jpg
 
Skrock som stämde på mej med Filippa:

Pendel med guldring:
Cirklar-flicka, pendlar-pojke
Min ring cirklade

Bred mage-flicka, strut-pojke
Min mage va bred

Bikarbonattest:
Inget bubbel-flicka, bubbel-pojke
Bubblade inte

Illamående:
Mycket-flicka, inget/lite-pojke
Kräktes mycket...

Mörk urin-flicka, ljus-pojke
Min urin va mörk

Hjärtfrekvens över 140
Filippa hade det

Magkänslan innan ul:
Flicka

Just pendel tror jag mycket på, har pendlat mycket och det har ALLTID stämt hittills, resten har jag mest gjort för jag tycker det är roligt.
 
Enligt skock borde jag fått en pojke. På RUL såg vi tydligt att det var en flicka men träffade på ett par stycken som menade på att det knappast var tillförlitligt eftersom jag hade en så typisk pojkmage. :grin:
 
vad har ni hört för myter/skrock om könet på barnet i magen? Finns det några som stämt på er?

Det är väl inget skrock kanske, men det första barnet fick jag en komplikation som är vanligare om barnet är en pojke, och det var en pojke.

En sak som är lite mer skrock i att det vad jag vet inte finns några vetenskapliga studier som studerat om man kan ta reda på könet den vägen bygger på att alla foster börjar som flickor, om det ska bli en pojke så triggas i en bestämd vecka (tidigt, typ vecka 8-9 eller vad det är, men det handlar om några bestämda dagar) en testosterondusch, som gör att fosterutvecklingen styrs mot att bli en pojke. Testosteron har på vuxna också bl a effekten att det ökar sexlusten.

Jag påverkas väldigt mycket av hormoner när det gäller sexlust, så med bägge barnen har jag de aktuella dagarna (jag har båda gångerna tidigt vetat exakt när jag blev gravid) känt en tydligt ökad sexlust. Och det har blivit en pojke båda gångerna.

Så jag vet inte om det funkar för alla, men för mig har det varit väldigt tydligt. Jag tappar totalt allt vad sexintresse heter så fort jag blir gravid, så det blir en väldigt tydlig effekt på mig.
 
Tycker det är spännande med skrocken! Vissa stämmer nog absolut, men frågan är om det är mera slumpen? Vi ska inte kolla kön på Rul men kan ni göra en gissning på kön på vårt barn? (För skojs skull såklart)
Inte direkt illamående
Mandariner, vattenmelon och salt har varit väldigt gott
Inte mera finnig än vanligt
Väldigt kissnödig på nätterna, hade ett kort uppehåll där jag inte behövde gå på toa men nu är det tillbaka
Dålig matlust/inga konstiga cravings

Tre bekanta har spytt massor, fått killar, två andra bekanta har mått bra och fått tjejer! Två av dessa kompisar tror därför att jag får tjej ;) just för att jag mår ganska så bra!
 
vad har ni hört för myter/skrock om könet på barnet i magen? Finns det några som stämt på er?

Med sonen stämde formen på magen, syndes aldrig på mig bakifrån att jag va gravid och hade en kula bara. Gick inte upp i vikt på andra ställen än magen.

Mådde inte illa mer än 12 veckor med honom, sägs att flickor mår man illa längre.

Halsbränna från helvetet.

Hjärtljuden låga = sägs ska vara kille.

Livlig i magen sägs vara pojk, han va helvild.
Så det mesta stämde nog på mig :)

Denna gången tror bm att det är en tjej:

Jag har gått upp 7kg och detta överallt utom magen :p lår/rumpa/kärlekshandtagen.

Hjärtljud (än så länge bara varit på ett besök) ligger över 140.

Spytt fram till vecka 21.

Lugn i magen vilket sägs vara flicka.

Men vi får se, kan lika gärna vara en pojk ❤️
 
hjörtfrekvens sa tjej vi fick en kille

Inga finnar vilket stämmer bra in på en kille, mycket halsbränna.

Han hickade mycket vilket talar emot kille och sparkade inte Heller så mycket. samt jag kräktes mycket å länge. Så nja på mig har de stämt sådär
 
vad har ni hört för myter/skrock om könet på barnet i magen? Finns det några som stämt på er?

Höga hjärtljud stämde på dottern och även att hon tog mammans skönhet haha.
Med sonen behöll jag min skönhet hahaha (gick upp 22kg med dottern o såg ut som en svullen gris, men sonen gick jag upp 13 kg).
 
Det sista sköterskorna sa innan mitt första kejsarsnitt var "men visst är det väl en pojkmage!". Och då hade vänner och bekanta också tjatat ett tag om att det var en pojkmage. Så jag tänkte att "men då är det väl en pojke då".
Så jag blev faktiskt lite förvånad när det visade sig vara en flicka.

I övrigt har inget av de "tecken på kön" som finns stämt helt på mig. Jag har 4 barn och om något tecken har stämt ena gången så har det varit tvärt emot nån annan gång. Osv...
 
Tycker det är spännande med skrocken! Vissa stämmer nog absolut, men frågan är om det är mera slumpen? Vi ska inte kolla kön på Rul men kan ni göra en gissning på kön på vårt barn? (För skojs skull såklart)
Inte direkt illamående
Mandariner, vattenmelon och salt har varit väldigt gott
Inte mera finnig än vanligt
Väldigt kissnödig på nätterna, hade ett kort uppehåll där jag inte behövde gå på toa men nu är det tillbaka
Dålig matlust/inga konstiga cravings

Tre bekanta har spytt massor, fått killar, två andra bekanta har mått bra och fått tjejer! Två av dessa kompisar tror därför att jag får tjej ;) just för att jag mår ganska så bra!

Har du gjort KUB och fått någon bra bild så kan jag hyfsat säkert tala om vad det är med nub theory (vad heter det på svenska?)

På mina har en del saker stämt, sonen hade lägre hjärtfrekvens än dottern, men mest påtaglig skillnad var illamåendet, med dottern spydde jag dagligen, med sonen inte en gång..
 
Har du gjort KUB och fått någon bra bild så kan jag hyfsat säkert tala om vad det är med nub theory (vad heter det på svenska?)

På mina har en del saker stämt, sonen hade lägre hjärtfrekvens än dottern, men mest påtaglig skillnad var illamåendet, med dottern spydde jag dagligen, med sonen inte en gång..

Du får PM med mina bilder ;)
 
Har du gjort KUB och fått någon bra bild så kan jag hyfsat säkert tala om vad det är med nub theory (vad heter det på svenska?)

På mina har en del saker stämt, sonen hade lägre hjärtfrekvens än dottern, men mest påtaglig skillnad var illamåendet, med dottern spydde jag dagligen, med sonen inte en gång..

Jag är tveksam om bilderna vi fick är bra... Beror på vad som räknas som bra haha! Ser ut som en böna med ryggrad... Men blir nog för verkligt haha, hade nog tänkt hålla mig till skrock ända till bf! ;)
 
vad har ni hört för myter/skrock om könet på barnet i magen? Finns det några som stämt på er?

Prövade bikarbonat-testet. Visade pojke och visade sig stämma.

Av ovanstående stämde även:
Illamående - lite
Halsbränna - mycket
Utputande navel - den vändes aldrig ut helt
Mammans skönhet - fick behålla.
 
Jag blir så himla provocerad av sånt här, eller snarare av folk som säger sig absolut veta vad det är för kön baserar på magform/halsbränna/viktuppgång/färgen på trosorna vid befruktning eller vad det nu kan vara för trams.

Det fanns folk omkring mig som bestämt hävdade att det var si eller så och friskt diskuterade mig och min kropp eller mina symptom som om det var något experiment, och sen när ongen tittar ut så sitter de där och halvskriker "jamen jag sa ju deeeeet!!! Såg man DIREKT på din mage :idea:". Poängen är ju bara den att det inte är så svårt att gissa när det bara finns två alternativ och det således är 50% chans att man gissar rätt.

Jag vill se den vetenskapliga studien som bevisar att en dotter snor ens "skönhet" i magen. (Kan inte killar vara skönheter eller de föds alltid som troll?)
 

Liknande trådar

Avel Ni som använt er av de har det stämt? Använder finally foal o tycker det stämt bra tidigare, men hur snabbt kan de slå över om den är...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Alltså vad har vi egentligen begreppet "juridiskt kön" till? Det finns väl ingenting juridiskt som idag är knutet till just könet...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
8 199
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
721
Senast: Malin_L
·
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 089
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp