Skruvar som lossnar från Wintec

Widerberg

Trådstartare
Var iväg med min Wintec allround till återförsäljaren för att byta till
ett vidare järn igår. Tjejen som skulle byta ser då att ena skruven i
järnet fallit bort, hon bara "ojdå här fattas en skruv ju". Den andra
som jobbar i butiken kom förbi precis då och hon sa att det hände
ofta att folk kom in med sina sadlar och någon skruv lossnat och att
det kvittade hur hårt de drog åt.:confused:

Har ni också varit med om det?
 
Sv: Skruvar som lossnar från Wintec

Jag har bytt koppjärn hit och dit på min Wintec men aldrig råkat ut för det. Men faktiskt så rekommenderar Wintec själva att man ska använda sk Lock Tite när man skruvar åt för att låsa skruven.
 
Sv: Skruvar som lossnar från Wintec

Japp, jag har varit med om det. Inte att de har lossnat helt men skruvat upp sig lite. Känner också andra som råkat ut för det. Kollar nu alltid med jämna mellanrum att skruvarna sitter ordentligt fast och skruvar åt dem ifall det behövs.
 
Sv: Skruvar som lossnar från Wintec

Jag tappade 5 skruvar vid olika tillfällen på min gamla wintec sadel, det var en close contact eller vad den nu heter...:crazy:
 
Sv: Skruvar som lossnar från Wintec

Men oj då.Jag har precis köpt en Isabell Werth. Säljaren i affären sa att man skulle på kontroll av sin sadel efter 4-6 veckor för att kolla om skruvarna satt som dom skulle. Så risken finns väl att de kan lossna. Då vet jag att jag ska ha lte koll på det då.
 
Sv: Skruvar som lossnar från Wintec

Mentan skrev:
Aha där ser man. Vad är Lock Tite för nåt?


putt!

Är också intresserad då jag har en bates..



Vi har5 st wintec/bates sadlar i stallet och har varit med om att skruvar har fallit av på 1 av dom sadlarna..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 357
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 601
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 019
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag gick jag åter på promenad med grannens islandshäst. Vi är nu uppe i 50 minuter promenad. Han kändes väldigt lugn och trevlig idag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp