Skryt och stolthet!

Miao

Trådstartare
Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D!


Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår (lkl 2), vilket slutade i 191 poäng, klassvinst och LP2 :banana:. Vi har tävlat lkl 2 tre gånger, med tre klassvinster som resultat :laugh:!


2011-06-17-017.jpg


Lyxa har (förutom att vara en helt fantastisk hund i vardagen :love:) nu presterat följande meriter:


  • LP1 (165/190/194 p)
  • LP2 (186/189/191 p)
  • Uppflyttad till lägre klass spår (273 p med en nollad budföring)
  • Godkänd anlagsklass viltspår
  • 1 pinne i hoppklass 1
  • CK i juniorklass


Nu siktar vi in oss på lkl 3 och lägre spår alt rapport till hösten, och förhoppningsvis plocka ett par pinnar till i agilityn :laugh:!

Åååååh jag är så KÄR i min hund :love:
 
Sv: Skryt och stolthet!

GRATTIS! Åh, jag har så länge drömt om en egen aussie :love: de är otroligt läckra! Har en boxer just nu som är envis som synden och inte helt samarbetsvillig när det gäller träning så hon har fått bli gårdshund/sällskapshund eftersom jag inte har de ton tålamod som krävs... :angel:

Hur tycker du att din aussie är i sättet? Är de i regel förarbundna hundar med mycket will to please?
 
Sv: Skryt och stolthet!

GRATTIS! Åh, jag har så länge drömt om en egen aussie :love: de är otroligt läckra! Har en boxer just nu som är envis som synden och inte helt samarbetsvillig när det gäller träning så hon har fått bli gårdshund/sällskapshund eftersom jag inte har de ton tålamod som krävs... :angel:

Hur tycker du att din aussie är i sättet? Är de i regel förarbundna hundar med mycket will to please?

Tack :D!

Helt partiskt så tycker jag ju att min hund är fantastisk ;). Hon är verkligen en fantastisk tränings - och tävlingshund och helt suverän i vardagen och älskar allt och alla och kan vara med överallt, supercool och stabil :love:.

Vad gäller aussien som ras så gjorde jag ett långt inlägg om det i en tråd för ett par veckor sen här
 
Sv: Skryt och stolthet!

Tack! Ja, hon är verkligen allt jag har önskat mig :love:!
 
Sv: Skryt och stolthet!

+ Kivina:

Tack så jättemycket :banana:!Och ja, hon är jättehärlig :love: Förhoppningsvis har vi en lång tävlingskarriär framför oss, men jag är SÅ glad och nöjd med vad vi presterat hittills :D!
 
Sv: Skryt och stolthet!

Grattis! Vad duktiga ni är :) Både hund och matte!

Finns det någon bra hemsida där de går igenom alla lydnadsklasser, momenten och poängsystemet?
 
Sv: Skryt och stolthet!

Stort Grattis till ett härligt ekipage! Jag letade reda på din hemsida och tittade på filmen, och tycker det ser fantastiskt trevligt ut! Vilken härlig hund du har!!
 
Sv: Skryt och stolthet!

kl

Nu var jag också tvungen att kolla på filmen! :p
Ser jättefint ut, vilken härlig attityd hon verkar ha.
En fråga, får man välja vilket håll man ska åt i helt om? Aldrig sett nån som svänger åt vänster, eller är det olika för olika klasser?
 
Sv: Skryt och stolthet!

Grattis!! Vilka fina resultat ni haft.

Själv ska jag och hunden ut i sommar (så snart vi anmält oss) och försöka ta vårt sista förstapris som krävs för LP2.
 
Sv: Skryt och stolthet!

Till alla: Tack så jättemycket :bump:! Det värmer att höra att jag inte är alldeles för partisk när jag säger att det är en härlig hund jag har ;):laugh:.

Jenka: Jepp, man får välja vilket håll man svänger helt om åt :laugh:. Dock är det ju mycket vanligare med att folk kör höger-helt om, men vänster-helt om börjar man ändå se mer och mer ute på banorna :).

Jag använder att göra vänster-helt om därför att Lyxa har en väldigt bra bakdelskontroll efter all klossträning vi har kört. Hon tycker det är jättekul, så det blir lite som en belöning i själva momentet att hon får köra lite bakdelskontroll :D.
 
Sv: Skryt och stolthet!

Stort grattis till dig! Vilken duktig vovve du har, och vad duktig DU är som förvaltat de goda egenskaperna så väl :)
 
Sv: Skryt och stolthet!

Tack så hemskt mycket :laugh:! Jag hoppas att jag kommer fortsätta förvalta henne lika bra upp i klasserna, detta är en hund som har alla förutsättningar i världen att gå långt :love:. Helt underbart när det blir så perfekta förutsättningar med ens allra första brukshund :banana:!
 
Sv: Skryt och stolthet!

Nej men åh, är det en hund från Emelies kullar tro? Otroligt vacker i vilket fall :D
 
Sv: Skryt och stolthet!

Tackar :D! Yes, hon kommer från Emelies A-kull "Vinnarna" :laugh:
 
Sv: Skryt och stolthet!

Tackar :D! Yes, hon kommer från Emelies A-kull "Vinnarna" :laugh:

Gud vad kul!! När jag har kunskap och tid för så intensiv träning som en aussie behöver tänker jag mig en från hennes kullar, hemskt gärna med kombinationen hon har nu (Vinna-Gibson:love:)

Grattis till er fina framgång!! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 718
Senast: Jenka
·
  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 570
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp