Skulle du kunna tänka dig att prova cannabis om det var lagligt?

Om det var lagligt i Sverige skulle du kunna tänka dig att testa cannabis en gång?

  • Ja

    Röster: 67 28,9%
  • Nej

    Röster: 155 66,8%
  • Kanske

    Röster: 10 4,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    232
I och med att jag redan provat kändes det inte riktigt rätt att rösta nej, även om jag inte har ett intresse idag. Så det blev ett ja. :)
 
Samma. Har rökt i Nederländerna och det är inte min grej.
Jag använde cannabis hyfsat regelbundet en kort period och tycker effekten är rätt trevlig, men fy Satan vilken baksmälla jag fick! Inte alls värt det. Kommer aldrig prova igen.
Röka kunde jag inte, det blev te eller yoghurt. :D
 
Har provat (i land där det var lagligt), så röstade ja trots att jag mest troligt inte skulle göra om det i Sverige pga att jag inte uppskattar effekten.
 
Jag använde cannabis hyfsat regelbundet en kort period och tycker effekten är rätt trevlig, men fy Satan vilken baksmälla jag fick! Inte alls värt det. Kommer aldrig prova igen.
Röka kunde jag inte, det blev te eller yoghurt. :D
Intressant, det brukar ju annars vara ”baksmällefritt” med cannabis? :D
 
Inte bruka utan frågan gällde bara att testa en gång av vetgirighet.

Det ar nagot jag aldrig ens funderat pa att jag skulle vilja gora. Jag har sett, och varit runt andra som anvant, (det ar lagligt har i Oregon) men jag har absolut ingen onskan att prova.

Man kan väl äta det? Det finns ju som olja också.

Har finns det som typ "gummi bears" ... sma sega godisar som ser jatte goda ut. :meh:
 
Nej det finner jag inget intresse i.

Tänkte faktiskt på andra tråden när jag läste om en man som blev psykotisk på cannabis och högg i hjäl sin flickvän, tror han friades från mord och fick för dråp eller hur det var.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 865
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 625
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp