Skulle du kunna tänka dig att prova cannabis om det var lagligt?

Om det var lagligt i Sverige skulle du kunna tänka dig att testa cannabis en gång?

  • Ja

    Röster: 67 28,9%
  • Nej

    Röster: 155 66,8%
  • Kanske

    Röster: 10 4,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    232
Ja men det är ju lagligt nu, så det är bara att prova på :) om det just är cbd du vill ha

Problemet är väl att det kan vara svårt att garantera en thc-halt under 0,2%
Jag är jättedåligt insatt i Cbd, absolut. Men förstått det som att det inte är så enkelt som att man bara kan köpa Cbd från random shop och utgå från att den är laglig?
 
Svarade nej men svaret blir kanske missvisande för en eventuell laglighet har inget med saken att göra. Har aldrig övervägt att prova en vanlig cigarett och cannabis känns ännu längre bort.
 
Problemet är väl att det kan vara svårt att garantera en thc-halt under 0,2%
Jag är jättedåligt insatt i Cbd, absolut. Men förstått det som att det inte är så enkelt som att man bara kan köpa Cbd från random shop och utgå från att den är laglig?
Det finns säkert oseriösa säljare, men köper man från någon seriös som gör oljan på "rätt sätt" eller vad man ska säga, så ska den vara fri från thc (om det nu är thc-fri olja som dom gör), vad jag kunnat läsa mig till iaf
Men ja, är ju alltid svårt att veta vad som är fakta och ej, av att bara läsa diverse artiklar på nätet
 
Jag umgås delvis i kretsar där en del röker ganska friskt vid festsammanhang, och har därmed blivit erbjuden att prova ett flertal gånger. Har dock alltid tackat nej - främst för att jag lovat mig själv att aldrig röka någonting överhuvudtaget (alltså inte ens vanliga cigaretter), men även för att jag inte är särskilt intresserad av de effekter som cannabis lär ha. För mig gör det alltså varken från eller till huruvida det är lagligt eller ej, jag skulle inte testa ändå.
 
Men @TeamLundVer har ju redan klargjort vad hon menade, efter att flera andra personer ifrågasatte på samma sätt (men det missade du kanske?). Kanske vore schysst att släppa det nu eftersom det är ett ganska känsligt ämne? :)
Jo, första gången jag sett det iaf. Inga problem att släppa det 😅.

I practice non-attachment, som jag brukar säga på engelska haha.
 
Jag med faktiskt! Men det var bara för att jag blev gravid, då var det enkelt att sluta jämfört med när jag försökt tidigare. Bra jobbat! 💪
Ja med rätt motivation går det. Tidigare när jag försökte var det inte så svårt att sluta, men att inte börja igen var svårare. 🙄😅
Sen fick jag min motivation i form av min kille som tidigare snusat och slutat. Så nu jag varit snusfri sen 1:a maj och känner inget sug efter det. Rätt skönt å spara de pengar som det kostade att hålla på och lägga på god mat istället. 🤤
 
Jag har redan testat cannabis och skulle absolut kunna tänka mig att röka då och då om det var lagligt.
Jag har inte rökt en enda cigarett i mitt liv för att jag tycker att cigarettrök är jätteäckligt, och jag gillar inte alkohol heller men tycker däremot att cannabis både luktar och smakar gott.
 
Njae, jag är inte direkt intresserad. Jag har testat som yngre på hemmafester tex. Men jag var väl inte så impad.

Hade det blivit lagligt, gått att producera under goda villkor kanske jag kunde testa mot värk. Iaf oljan kunde vara intressant.
Några kompisar bodde i USA och kom tillbaks hit med en USA-rodd kompis. Han hade Hortons(som jag också har). Det enda som hjälpte honom var att röka på. För honom var det röka på eller självmord pga smärtan. Där hade jag önskat att han kunnat få det lagligt.

Jag tänkte precis gå in och rösta nej, men när du skrev just det här om Hortons så skulle jag absolut kunna tänka mig att testa. Lider av ”vanlig” migrän, men har under mitt liv fått fyra anfall (ja, det gör så fruktansvärt ont så jag kommer tydligt ihåg dom gångerna) av vad jag antar är Hortons, och då är jag på vippen att såga av mig huvudet på riktigt. Går inte att ligga, stå eller sitta, och hade jag haft röka bredvid mig då så hade jag garanterat dragit några bloss. Jag hade ärligt testat vad som helst i det läget faktist. Migrän är bara som en fis i rymden dom gångerna, och då kan ändå migränen däcka en helt…
 
Jag tänkte precis gå in och rösta nej, men när du skrev just det här om Hortons så skulle jag absolut kunna tänka mig att testa. Lider av ”vanlig” migrän, men har under mitt liv fått fyra anfall (ja, det gör så fruktansvärt ont så jag kommer tydligt ihåg dom gångerna) av vad jag antar är Hortons, och då är jag på vippen att såga av mig huvudet på riktigt. Går inte att ligga, stå eller sitta, och hade jag haft röka bredvid mig då så hade jag garanterat dragit några bloss. Jag hade ärligt testat vad som helst i det läget faktist. Migrän är bara som en fis i rymden dom gångerna, och då kan ändå migränen däcka en helt…
Ja, den här killens båda föräldrar var läkare. Så han hade ju fått testa alla möjliga superstarka mediciner utan verkan.
Jag som själv vet hur fruktansvärd smärtan är vid Hortons-anfall förstår honom faktiskt. Nu är jag tack och lov symptomfri och utan anfall sedan 7 år tack vare sambo som kiropraktar mig så jag slipper anfallen. Men det var många år utan anfall tills jag inte fick halvpanik vid lite tryck bakom ögat och insåg att det inte blev värre än så.
 
I medicinskt syfte, absolut. Annars, nej. Jag tycker mest det är sorgligt att människan känner sånt stort behov av att ta nån form av drog eller rusmedel för att kunna ha trevligt på fester.
 
Det bedrivs mycket och seriös forskning om cannabis på många universitet, jag tycker som jag sagt tidigare i tråden att man inte ska vifta bort cannabis som en partydrog som förvandlar människor till sinnesslöa lyktstolpar och senare till fullblodsnarkomaner.
Det finns jättemycket intressant material att läsa om forskningen på några länkar här:
https://cannabis.semel.ucla.edu/
https://www.csupueblo.edu/institute-of-cannabis-research/
https://icrs.co/
https://www.med.uvm.edu/medicalcannabisresearch/home
https://www.pharmacy.umaryland.edu/academics/ms-medical-cannabis-science-and-therapeutics/
https://www.cannabissciencetech.com/
 
Jag har provat tidigare i utlandet men nej, det är ingenting som lockar och jag har aldrig rökt det igen. Huruvida det är lagligt eller olagligt är inte frågan för mig, det är så otroligt lätt att få tag i så de som vill röker, i alla fall här, utan jag är varken intresserad att röka, snusa eller dricka oavsett innehåll.
 
Nej.
Ointressant
Vill inte förgifta min kropp
Vill inte tappa kontrollen
Vill inte riskera att fastna i något beroende
 
Jag tänkte precis gå in och rösta nej, men när du skrev just det här om Hortons så skulle jag absolut kunna tänka mig att testa. Lider av ”vanlig” migrän, men har under mitt liv fått fyra anfall (ja, det gör så fruktansvärt ont så jag kommer tydligt ihåg dom gångerna) av vad jag antar är Hortons, och då är jag på vippen att såga av mig huvudet på riktigt. Går inte att ligga, stå eller sitta, och hade jag haft röka bredvid mig då så hade jag garanterat dragit några bloss. Jag hade ärligt testat vad som helst i det läget faktist. Migrän är bara som en fis i rymden dom gångerna, och då kan ändå migränen däcka en helt…
Men migrän kan ju växla i styrka utan att det blir Hortons? Jag har ofta migrän som gör så ont att jag knappt kan andas och kan inte gråta för det gör för ont och sova är omöjligt.

Eller har du liksom haft just ont i ögat de gångerna?

Under mina anfall hade jag absolut inte klarat av att ens testa cannabis.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 865
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 625
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp