Skulle du kunna tänka dig att prova cannabis om det var lagligt?

Om det var lagligt i Sverige skulle du kunna tänka dig att testa cannabis en gång?

  • Ja

    Röster: 67 28,9%
  • Nej

    Röster: 155 66,8%
  • Kanske

    Röster: 10 4,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    232
Ja migrän är fruktansvärt! Nu får jag oftast auramigrän, dvs jag ”tappar synen” innan och tar jag medicin direkt då så kan jag många gånger klara mig okej. Har fortfarande skitont, men jag ligger inte i ett tyst, mörkt rum med spyhinken bredvid iallafall.

Har blivit bättre när jag började skjuta upp mensen, och slutat jobba nätter. Mycket stress/hormonrelaterat i mitt fall gissar jag.

Intressant hur olika migrän kan vara på olika personer. Jag har också haft auramigrän några gånger, och de gångerna är själva huvudvärken mildare efteråt än när jag får migrän utan aura. Själva auran är sjukt obehaglig, men jag har lärt mig att om jag "väntar ut den" (dvs vilar eller sysselsätter mig med något som inte kräver syn- och tankeförmåga) och samtidigt tar vanliga huvudvärkstabletter så kan jag helt slippa den jobbiga huvudvärken, känner mig då bara "tung" i huvudet när auran släpper. Migrän utan aura (som nog egentligen också har ett inslag av spänningshuvudvärk) är dock jobbig på en nivå att jag lätt skulle ta cannabis eller vad som helst för att bli av med den!

Jag har också sett tydlig koppling mellan min huvudvärk och hormoner (kommer oftast vid samma fas i menscykeln och debuterade när jag var 13, dvs när jag fick min första mens) och stress!
 
Utöver eventuellt medicinskt bruk så förstår jag inte varför jag skulle vilja prova? Ser liksom inte poängen och känner mig inte nyfiken alls. Eftersom jag dessutom aldrig någonsin har provat att röka (vanilga cigaretter) så känns steget ganska långt.

Ja, jag dricker alkohol, men inte i syfte att bli berusad. Berusning som är mer än den man kan känna efter 1-2 glas vin tycker jag är enbart obehaglig och jag utgår från att jag skulle känna likadant för annan sorts berusning.
 
Det finns folk som mår dåligt av bara lite alkohol. Liksom. Vi är olika känsliga. Liksom.
Uppenbarligen har vi olika syn på behovet av att dricka alkohol, det ser jag inte som nått konstigt alls.
Okej, jag ska förklara min poäng.

När du skriver att det är sorgligt att man "behöver" ta till berusningsmedel för att "ha kul" så placerar du människor i ett fack där de kanske inte alls hör hemma. Som sorgliga personer/det är något fel på en. Att det är lite bättre att minsann inte vilja berusa sig alls. Som om man inte kan ha olika syn/erfarenhet, utan att det finns något bättre eller sämre med den åsikten/upplevelsen. Det tycker jag är ett väldigt trist resonemang.
 
Okej, jag ska förklara min poäng.

När du skriver att det är sorgligt att man "behöver" ta till berusningsmedel för att "ha kul" så placerar du människor i ett fack där de kanske inte alls hör hemma. Som sorgliga personer/det är något fel på en. Att det är lite bättre att minsann inte vilja berusa sig alls. Som om man inte kan ha olika syn/erfarenhet, utan att det finns något bättre eller sämre med den åsikten/upplevelsen. Det tycker jag är ett väldigt trist resonemang.
Tack, det här fångar känslan jag fick när jag läste inlägget av @MissFideli också.
 
Okej, jag ska förklara min poäng.

När du skriver att det är sorgligt att man "behöver" ta till berusningsmedel för att "ha kul" så placerar du människor i ett fack där de kanske inte alls hör hemma. Som sorgliga personer/det är något fel på en. Att det är lite bättre att minsann inte vilja berusa sig alls. Som om man inte kan ha olika syn/erfarenhet, utan att det finns något bättre eller sämre med den åsikten/upplevelsen. Det tycker jag är ett väldigt trist resonemang.

Nej det sorgliga är att man tycker själv att man är så tråkig att man måste ha berusningsmedel *punkt*
Det är enbart en själv som kan ge en själv den känslan. Och den ÄR sorglig. När alkohol inte duger provar man annat. I vissa fall cannabis, när det inte räcker provar man annat tex kokain. osv...

JAG måste inte ha alkohol eller andra berusningsmedel för att ha kul och det säger jag inte för att vara nedvärderande utan för att påpeka att det faktiskt inte är ett måste för att ha kul.
Har inga problem med att gå på fest utan att ta något berusningsmedel alls.
Dricker jag är det för att bli full... För att se om det verkligen är så mkt roligare. Mitt facit är att det gär ingen skillnad. NORMEN är att man SKA dricka för att ha kul, jag funkar lika bra nykter. Och då är jag hellre nykter för då kan jag köra när som och slipper baksmällan. Även om det då finns berusningsmedel (tex cannabis) som gör att man slipper baksmälla så har jag redan kommit fram till att jag har roligt utan berusningsmedel och behöver därmed inte testa andra berusningsmedel för att se om de gör mej roligare.
Återigen ingen som säger att folk som dricker är sorgliga, för det är ok, men det ÄR sorgligt om en person gör det för att den vill känna sej roligare än vad den är i vanliga fall...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 893
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 864
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp