Skulle du passa till att jobba på regeringskansliet?

Skulle du fungera att jobba i regeringskansliet?

  • Ja

    Röster: 40 56,3%
  • Nej

    Röster: 28 39,4%
  • Vet ej

    Röster: 3 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    71
  • Omröstning stängd .
Jag tycker att mycket var väldigt likt mitt nuvarande jobb, men i betydligt mer "oviktig" nivå, då jag jobbar med kommunal myndighetdutövning. Jag fick nog därför som resultat att jag skulle passa på regeringskansliet 😊
 
Jodå, jag passade in Det påminner ju en del om mitt nuvarande jobb. Jag arbetar ju redan med myndighetsutövning, fast på en helt annan nivå. Man kan komma till jobbet med en plan för vad man ska göra och helt plötsligt så får man slänga om dagen och när man får en stund över man lite desperat sitta och försöka läsa in sig på något totalt oväntat.
Jag är ju också lite härdad med att jag ibland behöver fatta beslut och göra arbetsuppgifter som jag hade löst på helt andra sätt om det hade varit mitt egna val. Men man får helt enkelt "gilla läget" gnissla tänder en stund och tänka att jag på det stora hela gör saker jag står för och såpass bra att det får uppväga skitbesluten jag behöver ta ibland.
 
Senast ändrad:
Hittade ett ”test” och kom fram till att jag är heeelt fel person för det. :laugh:

Är du rätt person? Gör testet här och berätta gärna i tråden.

http://du-plus-regeringskansliet.se/
Tycker som flera andra att frågorna påminde om det jobb jag har nu, i kommunal förvaltning. Jag gillar det arbetssättet och fick med andra ord resultatet att jag även hade passat på regeringskansliet :)
 
Jag svarade "rätt" på allt förutom två saker. Jobbar idag på myndighet där arbetet delvis är att bereda ärenden åt politiker så tja, är väl inte så stor skillnad.
 
Ja jag hade nog tyckt det var roligt. Men det passar inte in i mitt liv just nu. Myndighet på ”mikronivå” passar bättre 😊
 
Jag hade passat tydligen, trots jag svarade fel på hälften 😅 visserligen gillar jag kontorsjobb men sitta och dona med lagar och direktiv i den utsträckningen låter fasligt tråkigt... hade fått spunk över att bli skickad till Bryssel hipp som happ också, så definitivt inget för mig i min åsikt :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 307
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb De gånger jag fått tester i samband med sökt jobb så är det i princip alltid personlighetstest och ett logiskt test av typen välj rätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 999
Senast: Vassi
·
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp