Skulle du passa till att jobba på regeringskansliet?

Skulle du fungera att jobba i regeringskansliet?

  • Ja

    Röster: 40 56,3%
  • Nej

    Röster: 28 39,4%
  • Vet ej

    Röster: 3 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    71
  • Omröstning stängd .
Jag tyckte inte om idéen att man när som helst skulle kunde behöva åka till Bryssel med kort varsel.

Det måste utesluta många som behöver en balans mellan jobb och privatliv pga t.ex. barn och djur.
Jag hade inte heller velat åka till Bryssel utan varsel. Hande gärna åkt med sisådär ett halvårs varsel. :D

Hur ska jag annars hinna googla vilka flyg det finns att välja på och vad passar bäst med tanke på avgångstider, sätenas bekvämlighet, krav på coronadresedokument, och kvalitet på kaffet. Hur mycket handbagage ingår, och vad ska jag packa? Behöver jag skaffa ny väska? Finns det fönsterplatser kvar?

Samt var jag ska äta lunch, vad har det på menyn, är det prisvärt? Ekologiskt kött? Stanna övernatten? Okej, inget problem att googla hotell, kan dock ta ett par månader att hitta rätt ;)

Ska jag sen ännu klara av att jobba på plats? :o Bland en massa människor jag inte träffat förut och inte kommer ihåg vad heter? Oj.
 
Absolut inte. :cool: Noll förvåning, jag är verkligen inte skapt för vare sig byråkrati eller föränderlig arbetsmiljö.
 
Eftersom "rätt" svar i testet till 100% stämmer överens med mitt nuvarande jobb så ja. 😇
Ibland måste någon lag ändras för att kunna gå vidare i arbetet (i värsta fall någon EU-förordning) och vi ser en femårsprocess med 10 olika länder involverade innan nästa pusselbit kan läggas. Ibland måste ett beslut om att akut byta utrustning i ett mångmiljonprojekt fattas på stående fot (någon gång från hästryggen en fredagskväll). Ibland läser jag underlagsrapporter i ett par veckor, ibland måste jag ta fram fem lättkommunicerade punkter till någon minister som ska prata om frågan om två timmar. Det är litegrann som vädret på Island; vänta fem minuter (och det är inte säkert att det som kommer härnäst är mer lätthanterligt 🤣).
 
Hade alla rätt förutom frågan om Bryssel, skulle inte vilja åka dit om jag så ens hade ett halvår på mig att förbereda mig. Tror dock ändå inte att jobbet är något för mig. 😂
 
Har jobbat med myndighetsutövning , så fattade rätt snabbt vilka svar som var rätt. Innan min utmattning hade jag nog gärna jobbat på RK, nu not so much...😁
 
@zarmino, till och med jag hade inga problem att ge ratt svar ... vare sig det ar vad jag tycker eller inte :p Om jag skulle vilja jobba dar pa riktigt ... No way, men kanske i ett tidigare liv om inget roligare hade dykt upp.:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 307
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb De gånger jag fått tester i samband med sökt jobb så är det i princip alltid personlighetstest och ett logiskt test av typen välj rätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Vassi
·
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
8 115
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp