Skulle du vaccinera dig? (covid-19)

Om ett vaccin blir godkänt inom ett år eller mer, skulle du vaccinera dig?

  • Ja

    Röster: 112 62,2%
  • Nej

    Röster: 68 37,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    180
Tveksamt. Jag är själv inte i riskgrupp och umgås sällan med personer i riskgrupp.
Är dessutom rätt övertygad om att jag redan haft covid19 så skulle vilja veta mer om immunitet efter infektion först, innan jag ger mig på ett oprövat vaccin.
 
Ja, jag hade vaccinerat mig! Vaccinerade inte mig mot svininfluensan. Minns inte riktigt men tog dom inte fram vaccinet mot svininfluensan betydligt snabbare 🤔 Jag minns att jag reagerade på det iallafall. Det var dessutom 10 år sedan och tänker att forskningen går framåt angående hur lång tid det tar för att få fram ett vaccin, men det kanske inte stämmer 🤷‍♀️
 
Jag är spruträdd och inte i riskgrupp, så indagsläget vet jag faktiskt inte om jag hade vaccinerat mig. Beror lite på hur lång immunitet man får.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hemmet Letar efter mitt nästa boende och blir lite nyfiken på hur ni hade resonerat om ni hade varit köpare. Motivera gärna ert svar :)
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 470
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Hemmet I ett fall där man bor och sover ensam i en dubbelsäng, är det bäst med ett stort täcke eller två små (normalstorlek)? Tänker både...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 789
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp