Skulle du...

alazzi

Trådstartare
"Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd att förlora den summan så jag sa nej. Då skrev hon trevlig helg och sen blockade hon mig. Mina vänner hade jag försökt hjälpa men jag känner inte henne alls och en annan kollega varnade mig i somras för denna person. Hon var opålitlig.
 
"Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd att förlora den summan så jag sa nej. Då skrev hon trevlig helg och sen blockade hon mig. Mina vänner hade jag försökt hjälpa men jag känner inte henne alls och en annan kollega varnade mig i somras för denna person. Hon var opålitlig.

Absolut inte!!
 
Nej, jag lånar inte ut pengar. Min fd sambo stal pengar av mig (han kallade det för ”lån” när jag tog upp det, men jag fick aldrig tillbaka dem) och det har gjort att jag helt enkelt inte litar på att få tillbaka pengarna.

Hade jag däremot råd att bli av med 1000 kr skulle jag kunna ge till en nära vän men inte räknat med att få tillbaka de pengarna.
 
"Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd att förlora den summan så jag sa nej. Då skrev hon trevlig helg och sen blockade hon mig. Mina vänner hade jag försökt hjälpa men jag känner inte henne alls och en annan kollega varnade mig i somras för denna person. Hon var opålitlig.
Nej, verkligen inte. Varför skulle du hjälpa någon som du inte har någon kontakt med, och som andra varnar för??
 
"Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd att förlora den summan så jag sa nej. Då skrev hon trevlig helg och sen blockade hon mig. Mina vänner hade jag försökt hjälpa men jag känner inte henne alls och en annan kollega varnade mig i somras för denna person. Hon var opålitlig.
ALDRIG I LIVET!

Pengar lånar jag bara ut till vänner jag känt länge och litar fullt ut på. och även då är jag extremt restriktiv.
Inget kan skapa så stor missämja som pengar.
 
"Låna" ut 1000:- till en person som du haft som kollega några veckor förra året. Vi ar inte haft privat kontakt alls. Jag har inte råd att förlora den summan så jag sa nej. Då skrev hon trevlig helg och sen blockade hon mig. Mina vänner hade jag försökt hjälpa men jag känner inte henne alls och en annan kollega varnade mig i somras för denna person. Hon var opålitlig.
Nej! Jag har lånat ut pengar till vänner med blandade resultat men skulle inte göra det till ytlig bekant. Särskilt inte om jag hade haft det lite kärvt.
 
Men varför verkar du ens grubbla över att om du borde ha lånat ut pengar eller inte?

Vilken vuxen människa hör väl av sig till nån avlägsen bekant i hopp om att få låna 1000:- ? Och blockerar om svaret är nej?

Så mycket måste man värna om sig själv att man inser att det inte är "värt" att försöka bli omtyckt av precis alla.
 
Men varför verkar du ens grubbla över att om du borde ha lånat ut pengar eller inte?

Vilken vuxen människa hör väl av sig till nån avlägsen bekant i hopp om att få låna 1000:- ? Och blockerar om svaret är nej?

Så mycket måste man värna om sig själv att man inser att det inte är "värt" att försöka bli omtyckt av precis alla.
Jag har dåligt samvete. Vill så gärna hjälpa om jag kan.
 
Jag har dåligt samvete. Vill så gärna hjälpa om jag kan.
Fast det behöver ju rent krasst inte vara hjälp heller. Det kan handla om en person med spelberoende eller substansberoende, t.ex. Då hjälper du inte till genom att låna ut pengar, utan snarare motsatsen. Så dåligt samvete behöver du inte ha. Det faktum att personen blockade dig vid ett nej tycker jag tyder på att det kan handla om något sånt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 859
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 699
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 763
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp