Alexandra_W
Trådstartare
Jag är generellt en sån där besvärlig konsument som inte drar mig för att reklamera varor om de är defekta eller inte håller måttet, och anser att det även rent allmänt är viktigt att man gör det, så att företaget/tillverkaren får en indikation på att/om det är ett fel överlag, t ex i produktionen. Om 10 av 50 köpare får en defekt vara är det ju inte ett enstka måndagsexemplar utan ett större fel någonstans, i produktion och/eller kvalitet. Men om 7 av dessa struntar i att reklamera och bara 3 reklamationer kommer in så 'märks' det inte.
Hursom, nu är jag faktiskt lite i valet och kvalet. Beställde ett CH träns från Hööks, det kom idag. Kanonfint, mjukt läder och om bara tränset passar så är jag utmärkt nöjd. Förutom den verkligen lilla detaljen att den lilla 'metallpluppen' med CH-loggan på som ska sitta på pannbandet har trillat av. Den är inte med i påsen så inte bara sätta dit, utan istället är det på fästet på vä sida pannbandet ett 'hål' där brickan skulle suttit. Jag lär ju utan minsta lilla problem få byta tränset. Om jag vill, och utan kostnad alls för mig.
Men då ska jag endera skicka tillbaka det och vänta på ett nytt, eller åka förbi Hööks. Nu jobbar jag i samma stad som Hööksbutiken så i vanliga fall skulle det vara en lätt match, dock så närmsta 2 veckorna jobbar jag hela tiden 'utanför' öppettiderna.
Så, nu slits jag mellan 'men skitsamma' och 'varan är defekt, man ska inte acceptera defekta varor' Jag skulle ju säkerligen enkelt kunna limma dit en liten sten eller liknande för att dölja hålet, och CH är ju sas 'inget märke som har något värde'. Dvs om jag så efter X tid skulle vilja sälja tränset, så påverkar det ingenting att/om brickan är borta (jmf med om det var ett Dyonträns eller liknande).
Så, hur skulle ni andra ha gjort och hur 'petiga' är ni? Hade jag sett det i affären hade jag ju påtalat det, men nu innebär att reklamera att jag blir utan det tränset i minst 2 veckor, och då börjar latmasken blanda sig i
Hursom, nu är jag faktiskt lite i valet och kvalet. Beställde ett CH träns från Hööks, det kom idag. Kanonfint, mjukt läder och om bara tränset passar så är jag utmärkt nöjd. Förutom den verkligen lilla detaljen att den lilla 'metallpluppen' med CH-loggan på som ska sitta på pannbandet har trillat av. Den är inte med i påsen så inte bara sätta dit, utan istället är det på fästet på vä sida pannbandet ett 'hål' där brickan skulle suttit. Jag lär ju utan minsta lilla problem få byta tränset. Om jag vill, och utan kostnad alls för mig.
Men då ska jag endera skicka tillbaka det och vänta på ett nytt, eller åka förbi Hööks. Nu jobbar jag i samma stad som Hööksbutiken så i vanliga fall skulle det vara en lätt match, dock så närmsta 2 veckorna jobbar jag hela tiden 'utanför' öppettiderna.
Så, nu slits jag mellan 'men skitsamma' och 'varan är defekt, man ska inte acceptera defekta varor' Jag skulle ju säkerligen enkelt kunna limma dit en liten sten eller liknande för att dölja hålet, och CH är ju sas 'inget märke som har något värde'. Dvs om jag så efter X tid skulle vilja sälja tränset, så påverkar det ingenting att/om brickan är borta (jmf med om det var ett Dyonträns eller liknande).
Så, hur skulle ni andra ha gjort och hur 'petiga' är ni? Hade jag sett det i affären hade jag ju påtalat det, men nu innebär att reklamera att jag blir utan det tränset i minst 2 veckor, och då börjar latmasken blanda sig i