Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

C

cross2

1 gång och då en lindrig en (visade bara hälta efter böjprov)?Dessutom utan pålagringar på skelettet och hästen är bara 8 år. Verkar ju ändå som om var och varannan häst har eller någon gång har haft kotledsinflammation...
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Ja, det hade jag inte tvekat på. Går den igenom en veterinärbeskitning nu ua så absolut. I princip alla hästar jag har haft har någon gång haft kotledsinflammation. Det känns som det vanligaste de drabbas av...
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Är hästen så pass ung så kan pålagringarna vara medfödda....

Kotledsinflammationer kan komma av vad som helst...

Går hästen igenom en besiktning nu och är utan reservationer på försäkringen så hade jag inte tvekat.

Sen beror det ju oxå på priset och vad man har tänkt att få ut av sin häst!
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Men hon har INGA pålagringar. Röntgenbilderna är så fina som de bara kan vara enligt vet.
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Ja, det hade jag gjort, kotledsinflammation är en vanlig åkomma, främst orsakad av dålig ridning.
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Har haft en häst som en gång haft kotledsinflammation och den blossade aldrig upp igen, så det är nog inget du behöver vara nervös för.
 
Sv: Skulle ni köpa en häst som haft kotledsinflammation...

Jag skulle kunna köpa en sådan häst. Min egen hade kotledsinflammation en gång och har aldrig haft det igen. Är hästen bara ordentligt igångsatt med en rejäl vila och rehab innan så är det oftast inget som återkommer om man fortsätter att rida vettigt. (Kotledsinflammation är ju oftast ridrelaterat, dvs dålig ridning och dåliga underlag)
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 528
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 835
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp