Skum "förkylning" - Hur förhålla sig?

Oj, jag ska nog egentligen inte säga något. Jag har jobbat när jag varit dunder förkyld, dock ingen feber eller förhöjd temp och inget som smittar. Däremot vilar jag så mycket som möjligt när jag är hemma, lyssnar väldigt noga på hur kroppen känns.
När min förkylning var som värst, kändes hela huvudet som om det var fullt av snor och jag snöt mig i massor, hostat loss lite slem och när jag ansträngt mig som om jag hade feberfrossa, dock när jag tog tempen hade jag ingen feber. Känner jag mig väldigt dålig då gör jag inte många knop. Det sägs att man känner sin kropp bäst och dess varningssignaler.

Är man osäker går det säkert bra att ringa 1177 och rådfråga.


Hur tusan tänkte du nu??

Stackars alla infektionskänsliga människor som finns i din närhet. Sånt här blir jag uppriktigt förbannad på. Vilken fruktansvärd respektlöshet.
 
Jag har ett väldigt fysiskt ansträngande jobb. Kan liksom inte sjukanmäla mig vid minsta lilla, jag hade kört på som vanligt om jag varit dig.

Men alla är vi ju olika och man får anpassa sig hur man känner sig :)
 
Oj, jag ska nog egentligen inte säga något. Jag har jobbat när jag varit dunder förkyld, dock ingen feber eller förhöjd temp och inget som smittar. Däremot vilar jag så mycket som möjligt när jag är hemma, lyssnar väldigt noga på hur kroppen känns.
När min förkylning var som värst, kändes hela huvudet som om det var fullt av snor och jag snöt mig i massor, hostat loss lite slem och när jag ansträngt mig som om jag hade feberfrossa, dock när jag tog tempen hade jag ingen feber. Känner jag mig väldigt dålig då gör jag inte många knop. Det sägs att man känner sin kropp bäst och dess varningssignaler.

Är man osäker går det säkert bra att ringa 1177 och rådfråga.
Jag väntar ff på svar vad gäller förkylningar som inte smittar.
 
Jag tänker att det beror på var man jobbar. Ensam i en lastbil där man kanske inte möter mer än enstaka människor (utomhus t om?) eller i ett öppet kontorslandskap med 40 andra människor tätt inpå.

TS, jag hade nog inte sett det som en förkylning ens, men jag hade inte gett mig ut och sprungit milen med torrhosta.
 
Ja innan givetvis. Men ingen människa är sjukskriven i tre veckor för att de har snuva. Eller hur? Det brukar vara någon feberfri dag som räknas.
Nej tyvärr fungerar ju livet inte så. Vilket nog är anledningen till att sjukdomar sprids så pass på arbetsplatser.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förkyld....Och som vanligt rejält.Jag har legat 4 dgr nu, orkar inte vara uppe. Jag vet inte hur andra fixar det, dom är borta max 2-3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 046
Senast: Sel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 928
Senast: tornblomma
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 552
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp