Skvättande katt!!!

A

adore

Katten jag har tagit hand om och ska behålla har börjat löpa och igår märkte jag att hon skvätt/kissat på min sambos kudde och täckena. Nu får hon inte vara i rummen där vi har sängarna.
Någon som har erfarenhet av detta?? Kommer hon att fortsätta även fast hon inte löper sen??
Jag vet att hon har kissat i sängar innan men inte så länge vi haft henne och nu är det 2 månader hon varit här.
Orkar ju inte ha en katt som kissar överallt.
 
Kastrering är en engångskostnad... :smirk:

I övrigt kan det vara protest.

* Urinvägsinfektion
* Annan sjukdom
* Revirmarkering
* Dåligt rengjord låda
* Stress
* Mkt ensam
* Stämning i familjen i övrigt...

Lycka till med "nya" familjemedlemmen

:bump:

MVH

s*Alegni's Europé
 
visst har jag tänkt på kastrering men då går det ju inte att avla på henne som jag tänkt...
tror mest på att det är revirmarkering eller protest för att hon inte får umgås med pojkar. hoppas bara att hon inte gör det mer och att det inte fortsätter när löpandet försvinner för denna gången.
 
Om det har med könsmognad att göra kan du prova p-piller och se om det funkar. Vissa HANkatter lugnar ner sig i sitt revirmarkerande om de får p-piller så det borde funka bättre på honkatter då pillren faktiskt är utformade för honkatter.
 
hon är snart tre år så könsmogen har hon ju varit länge. hon har även haft två kullar. funderar som sagt att ta en kull på henne men måste ju vänta tills hon börjar löpa en gång till för att p-pillrena hon fått ska gå ur kroppen. när hon ätit p-pillrena har det varit bra.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
859
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Squie
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp