Skydd i pulka backen?

micke

Trådstartare
Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken?
Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom åker pulka/snowracer.
Att grabbarna har dessa skydd, beror på att dom & dom andra barnen älskar att bygga hopp i backen.
 
Vår dotter är bara 3 år så hon åker inte så fort ännu, men vi har använt hennes vanliga cykelhjälm (Tec Lelle med mips). Vad är skillnaden på en alpin- och cykelhjälm?
 
Sonen har hjälm när han åker pulka, Jofa aktivitetshjälm tror jag det är. När han var yngre använde han cykelhjälm med grönt spänne.
 
Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken?
Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom åker pulka/snowracer.
Att grabbarna har dessa skydd, beror på att dom & dom andra barnen älskar att bygga hopp i backen.
Hjälm. Den ena har en småbarns-lekhjälm och den andra skridskohjälm.
 
Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken?
Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom åker pulka/snowracer.
Att grabbarna har dessa skydd, beror på att dom & dom andra barnen älskar att bygga hopp i backen.
Hade skidhjälm.
 
Inga skydd. Här är platt och snön är oftast blandad med gräs och lera ;)

Jag kan inte minnas att jag nånsin hade skydd vid pulkaåkning.
 
Inga skydd. Här är platt och snön är oftast blandad med gräs och lera ;)

Jag kan inte minnas att jag nånsin hade skydd vid pulkaåkning.
Nej men det hade jag inte när jag åkte skridskor, slalom eller cyklade heller som liten. Nu har ju folk mycket skydd. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var onödigt men satte på hjälm ändå för -vad ska alla tycka.

För skridskor känns det dock som en bra grej, minns absolut att jag slog i huvudet ganska ofta när jag åkte skridskor. Ridningen kommer god tvåa på landa på huvudet. Slalom har det aldrig hänt i, men alpina hjälmarna är sjukt sköna och varma :)
 
Olika beroende på backe! Slalomhjälm om vi åkte i några av de brantare backarna, hemma inga alls.

Den backen där de behöver ha hjälm är brant, det är massor av barn och de får upp ordentlig fart. SÅ det kändes som en billig försäkring att använda hjälm. Dessutom ville de ofta ha sina skidglasögon när de åkte så då blev hjälmen väldigt självklar
 
Nej men det hade jag inte när jag åkte skridskor, slalom eller cyklade heller som liten. Nu har ju folk mycket skydd. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var onödigt men satte på hjälm ändå för -vad ska alla tycka.

För skridskor känns det dock som en bra grej, minns absolut att jag slog i huvudet ganska ofta när jag åkte skridskor. Ridningen kommer god tvåa på landa på huvudet. Slalom har det aldrig hänt i, men alpina hjälmarna är sjukt sköna och varma :)

Jag hade alltid hjälm när jag åkte skridskor som liten. Men för mig är pulkaåkning nåt helt annat än det är för de som bor längre norrut. Jag bor i Skåne. Här där jag bor är backarna mycket små och nåt större än en liten barnbacke har jag aldrig åkt i. Åker man pulka i riktiga backar med fin snö så att det går fort är ju hjälm bra att ha. Men i vår små pyttebackar där gräset och leran lyser igenom snön så kommer man aldrig upp i några direkt hastigheter. Det finns sällan så mycket snö att det är nån som bygger ett gupp.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 187
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 533
Senast: Flixon
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: Nixehen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 204
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp