Bukefalos 25 år!

Skyddsväst

W

windy

Vad bör man tänka på när man köper skyddsväst? Kan man köpa begagnat? Vad betyder alla betäckningarna, klass 2, 3 eller vad de nu har för nummer? Vilken är bäst? :confused:

S

squirlett

ok....
*klass 3... den "starkaste" av säkerhetsvästar...används av typ fälttävlansfolk...är ofta rätt stel...men d bättre och dyrare märkena brukar vara mjukare.
*klass 2...helt lagom för vanlig ridning...skyddar och är oftast mycke mjukare och mer följsam...

TIPS
* använd västen NÄRA kroppen..endast t-shirt under. ingen jacka eller tjock tröja för då skyddar den inte som den ska...
* se till att den passar ordentligt, sätt dig ner på en stol när du provar...tar den i bak så e den förstor och kommer att ta i i sadeln, åka upp och inte skydda som den ska...den får heller inte vara för kort fram...ska sluta precis under revbenen...
många av oss e olika långa fram och bak...om du oxå e sån så kolla om du kan få köpa en fram och en bakdel i olika strolekar...
* förvara den inte där d blir minus grader då skydds plattorna i fyser och kan spricka i fall du trillar av...d tar ett tag innan du värmer upp den med din kroppsvärme.
* d flesta västar e stela ibörjan och det är en vanesak...men fuska inte utan rid med västen varje gång...bäst e om du verkligen "svettas" in den...låter äckligt men d funkar...

Lycka till

:banana:Charlie :banana:

Liknande trådar

Kläder&Bli fin Som alltid när jag inte kan bestämma mig rådfråga jag er 😊 Jag ska köpa glasögon. Nummer 1 ska jag ha, dem har jag nu och trivs i, fast...
Svar
12
· Visningar
503
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
800
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 534
Övr.Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
15
· Visningar
817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Magnussons vuxen /spannmålsfria?

Hästrelaterat

Omröstningar