Skyltdockor 2.0

Den här tråden handlar alltså om initiativet det länkas till i TS, den handlar inte om allt annat som dragits in. Är någon väldigt intresserad av att diskutera något annat - starta en tråd på det ämnet. Allt OT kommer att raderas och derailande av tråden kommer att innebära att varningar utdelas /mod
 
Tycker det är jättebra! Kan man sen hänga typ likadana kläder på alla, så ser man ju hur de ser ut på olika typer av kroppar. Jag blir tokig på ställen där man säljer kläder i plusstorlek, men på bilden sitter dom på en smal person. Varför inte ha bild på en av varje i alla fall?
 
Det jag gillar med tanken är att kunna se vilken typ av kläder som passar på min kroppsform. Jag är urkass på det där med modeller och mycket som ser snyggt ut på skyltdockorna blir säckar på mig pga min byst. Jag ser ut att väga 10-15 kg mer ut i många modeller.
 
Tycker det är jättebra! Kan man sen hänga typ likadana kläder på alla, så ser man ju hur de ser ut på olika typer av kroppar. Jag blir tokig på ställen där man säljer kläder i plusstorlek, men på bilden sitter dom på en smal person. Varför inte ha bild på en av varje i alla fall?
Det är ju en kostnadsaspekt i det hela tror jag. Ska du ha en modell för varje kroppstyp , och varje plagg som kan vara 1000-tals olika plagg. Det blir många modeller och många fotografier och en massa mer att drifta. Ska man välja en modell är det väl bra om den personen är smal.
 
Det är ju en kostnadsaspekt i det hela tror jag. Ska du ha en modell för varje kroppstyp , och varje plagg som kan vara 1000-tals olika plagg. Det blir många modeller och många fotografier och en massa mer att drifta. Ska man välja en modell är det väl bra om den personen är smal.

Varför är det bra om den är smal? Är det inte bättre att modellen är ett tvärsnitt av hur människan ser ut i dag?
 
Sett det i Holland för flera år sedan, de hade även äldre skyltdockor för seniorer och i alla möjliga kroppsmodeller. Korta och långa och normala och mulliga. Har ett foto på skyltfönstret ska se om jag kan hitta det på den gamla datorn.
 
Jag ger tummen ner, men inte för att man scannar modeller.

Jag ger tummen ner för att det är bara ett jippo, metoden är för långsam och kostsam för att det ska bli verklighet.
Det här har redan gjorts förut, det finns olika kroppstyps skyltdockor redan, de används bara inte särskilt ofta.


Att se plagget på en modell/skyltdocka säger mig ingenting om hur plagget kommer att passa. Så tunn eller bred docka, det kvittar. Är man lite längre än "normalen" så funkar plaggen ändå annorlunda, proportionerna är oftast fel även om man tar en större storlek etc.
 
Jag gillar att Nelly har en variation av kroppsstorlekar på sina modeller nu för tiden. Gemensamt är att de ser helt smashing ut, de har verkligen hittat (i mina ögon) riktigt snygga kvinnor och både styling och foton är riktigt fina. Det gör mig inspirerad och jag tycker att det är roligt att shoppa hos dem. Ett plus är ju givetvis att jag själv enklare kan leva mig in i hur jag kommer att se ut i plagget. Heja dem!

Gällande trådstarten så vet jag inte hur nödvändigt det är att just göra exakta kopior. Jag tycker huvudsaken är att olika storlekar, längder, hudfärger mm. representeras.
 
Jag gillar att Nelly har en variation av kroppsstorlekar på sina modeller nu för tiden. Gemensamt är att de ser helt smashing ut, de har verkligen hittat (i mina ögon) riktigt snygga kvinnor och både styling och foton är riktigt fina. Det gör mig inspirerad och jag tycker att det är roligt att shoppa hos dem. Ett plus är ju givetvis att jag själv enklare kan leva mig in i hur jag kommer att se ut i plagget. Heja dem!

Gällande trådstarten så vet jag inte hur nödvändigt det är att just göra exakta kopior. Jag tycker huvudsaken är att olika storlekar, längder, hudfärger mm. representeras.

Intressant! Innan har jag aldrig fått hem kläder som suttit bra trots rätt storlek, så jag har slutat handla hos dem.
 
Intressant! Innan har jag aldrig fått hem kläder som suttit bra trots rätt storlek, så jag har slutat handla hos dem.

Ja, det är väl visserligen inte en garanti för att kläderna kommer att sitta bra. Jag gör en hel del returer till dem på kläder som inte sitter bra :) Men oftast beställer jag två storlekar, så sannolikheten är större att nån av dem passar! Men så tycker jag det är med alla webbshoppar med kläder, omöjligt att veta innan man testar.
 
Ja, det är väl visserligen inte en garanti för att kläderna kommer att sitta bra. Jag gör en hel del returer till dem på kläder som inte sitter bra :) Men oftast beställer jag två storlekar, så sannolikheten är större att nån av dem passar! Men så tycker jag det är med alla webbshoppar med kläder, omöjligt att veta innan man testar.

Jag har inte problem med andra webshoppar faktiskt, var bara Nelly. Modellerna hade en annan byst så allt blev fel där. Handlar massa från Asos och det funkar i princip alltid klockrent för mig :)
 

Liknande trådar

Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 611
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Fideli
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Övr. Djur https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/schimpanserna-fortfarande-losa-i-aphuset-pa-furuviks-djurpark Jag förstår inte varför de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 799
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp