Slå ihop Allmänt och Fritid?

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?

  • Ja, samla allt under ett forum

  • Nej, det är bättre att de är två separata forum

  • Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan


Resultat syns endast efter röstning.
Nej jag skämtade inte, och jag tycker inte du gett det skälet innan, utan snarare att det lät som att du var inne på att ta bort så man slapp trycka ”visa mer nytt”.
Men tack vare en annan funktion du påpekade så kommer jag runt det på annat sätt, tycker bara det var en märklig ändring (även om jag förstår dina skäl bättre efter sista inlägget.)
Alternativet till det jag nu gjort hade nog varit att helt ta bort Senaste nytt-sidan.

Om länken visa mer nytt hade lett till inlägget efter det man precis läst under Senaste nytt hade man väl kunna ökat antalet.
Men nu är det så att när man klickar på mer nytt får man läsa om alla inlägg som man redan läst. Det känns inte vettigt anser jag.
Därav denna omgörning.
 
Alternativet till det jag nu gjort hade nog varit att helt ta bort Senaste nytt-sidan.

Om länken visa mer nytt hade lett till inlägget efter det man precis läst under Senaste nytt hade man väl kunna ökat antalet.
Men nu är det så att när man klickar på mer nytt får man läsa om alla inlägg som man redan läst. Det känns inte vettigt anser jag.
Därav denna omgörning.
Ok, den anledningen köper jag mer :up:
 
Jag tycker också det känns som om "allmänt" är lite för allmänt nu, som att många av de trådar jag vill titta på drunknar. Det optimala (men som jag gissar att inte går att göra) är att markera de trådar man gillar så att de hamnar under en egen kategori och så kan man kolla av bara dem, välja in nya trådar där när man hinner kolla igenom de vanliga kategorierna osv :p På något sätt ha "favoritmarkerade" trådar utan att nödvändigtvis ha dem på bevakning alltså.

Jag vet inte om det har att göra med färgerna på sidan eller något, men ibland även om jag letar efter en specifik tråd (utan att minnas tillräckligt exakt rubrik för att kunna söka på den) så missar jag den. Sitter alltså och kollar igenom rubrikerna i ett forum och märker inte att jag går förbi det jag letar efter.
 
Som jag ser det finns det redan nu en massa möjligheter att bara se det man är intresserad av. Det kan finnas fler som jag inte kommer på nu, tipsa gärna nedan.

Om man bara är intresserad av vissa ämnen kan man klicka på "rätt" prefix och få upp det som intresserar. Rapportera gärna om du tycker en tråd har fel prefix.

Om du vill läsa många ämnen men inte vissa kan du ignorera ett eller flera prefix.
https://www.bukefalos.se/account/preferences#ignore_prefixes

Om det enbart handlar om vissa speciella trådar du vill slippa kan du ignorera dem.
Finns länk i varje tråd, här kan du se om du ignorerar någon tråd:
https://www.bukefalos.se/account/ignored?key=thread

Om det är ett antal trådar du vill läsa är det bästa att bevaka dem och sedan får du lite av ett eget forum för trådar du vill läsa under Bevakat. Risken med detta är att du missar nya intressanta trådar. Så du behöver se till att fylla på med bevakade trådar då och då.
Bevaka-knapp finns i alla trådar. Här kan du se dina bevakade trådar:
https://www.bukefalos.se/watched/threads

Om det finns ett antal forum du vill läsa och inga andra kan du även välja att bevaka dem och hitta dem alla på din bevakade forum-sida.
Det finns en Bevaka-knapp i alla forum. Här kan du se om du bevakar några forum:
https://www.bukefalos.se/watched/forums

Jag känner dock att det enklaste borde vara att skrolla förbi ointressanta trådar i de forum man är intresserad av eller välja Nytt och läsa allt nytt men skrolla förbi det man inte är intresserad av.

Vill man verkligen veta allt som händer på Bukefalos kan man gå hit (inget jag egentligen rekommenderar, men det kan vara ett sätt att hitta till aktiva trådar):
https://www.bukefalos.se/whats-new/latest-activity

Jag jobbar även med att skapa några nya sökforum för nyare populära trådar inom de olika delarna av Bukefalos.
Lite som de populära trådarna på förstasidan men med något fler trådar. Det är dock inte helt enkelt att hitta en bra balans mellan populära trådar och se till att de förnyas över tid eftersom de som ligger där rimligen blir ännu mer populära.
 
Alltså... nuvarande uppdelning är faktiskt skit. Jag pallar inte att bläddra femtielva sidor för att hitta en intressant tråd eller att hålla på och söka.
Verkligen. Jag står fast vid att jag tycker det vore en strålande ide att bryta ut maratontrådarna i egen forumdel, de trådarna vet man ju ofta att man vill skriva i/leta efter, så kan ett "allmänt"forum vara designerat för upptäckande av nya trådar, så att säga.
 
Verkligen. Jag står fast vid att jag tycker det vore en strålande ide att bryta ut maratontrådarna i egen forumdel, de trådarna vet man ju ofta att man vill skriva i/leta efter, så kan ett "allmänt"forum vara designerat för upptäckande av nya trådar, så att säga.
Jag ser nog tyvärr inget bra sätt att göra det på då det finns olika typer av maraton-trådar. Vill man inte se tjatter-trådarna som väl många av maraton-trådarna är kan man som jag tidigare beskrivit ignorera tjatter-prefixet.
Vill man läsa just dessa trådar kan man klicka på tjatter-prefixet.
 
Håller med.

Trådarna halkar alldeles för snabbt bakåt. Forumet är för stort och allmänt. Om man glömt exakt vad en viss tråd hette så hittar man den inte igen.
Har väl frågat tidigare om vilka prefix som då skall delas upp på vilka forum så att man enkelt förstår vilka ämnen som avhandlas var.
Kom gärna tillbaka med fullständiga förslag.

Som jag sagt tidigare kan en variant vara att Bevaka trådar man vill hitta igen.
 
Jag fick precis en idé säg gärna till vad ni tycker om den.

Man skulle kunna skapa ett sökforum under Allmänt som enbart innehåller trådar som skapats de senaste 7-14 dagarna. Det skulle innebära att man ser nyskapade trådar och inte trådar som pågått länge.
Man missar så klart gamla intressanta trådar och får även se maraton-trådar som fått ett nytt nummer.

Det kan dock vara ett sätt att hitta trådar om nya ämnen. Vad tror ni?
 
Jag fick precis en idé säg gärna till vad ni tycker om den.

Man skulle kunna skapa ett sökforum under Allmänt som enbart innehåller trådar som skapats de senaste 7-14 dagarna. Det skulle innebära att man ser nyskapade trådar och inte trådar som pågått länge.
Man missar så klart gamla intressanta trådar och får även se maraton-trådar som fått ett nytt nummer.

Det kan dock vara ett sätt att hitta trådar om nya ämnen. Vad tror ni?

Det skulle inte lösa något för min del så totalt ointressant. Nyskapade trådar hamnar ändå på förstasidan, jag vill hitta snabbt till äldre trådar som man inte har anledning att skriva i så ofta. Tidigare behövde man kanske max gå till andra sidan för att hitta dem. För mig har det gjort att jag skiter i att skriva istället när jag inte hittar tråden snabbt (nej, att sitta och söka är inte snabbt).

Varför inte iaf ha Allmänt och Hem&Trädgård? Som det är nu ser det bara galet rörigt ut. Hem&Trädgård täcker ju in rätt många trådar med bostadsköp, inredning, trädgård och renovering.
 
Det skulle inte lösa något för min del så totalt ointressant. Nyskapade trådar hamnar ändå på förstasidan, jag vill hitta snabbt till äldre trådar som man inte har anledning att skriva i så ofta. Tidigare behövde man kanske max gå till andra sidan för att hitta dem. För mig har det gjort att jag skiter i att skriva istället när jag inte hittar tråden snabbt (nej, att sitta och söka är inte snabbt).

Varför inte iaf ha Allmänt och Hem&Trädgård? Som det är nu ser det bara galet rörigt ut. Hem&Trädgård täcker ju in rätt många trådar med bostadsköp, inredning, trädgård och renovering.
Det där var ett jättebra förslag tycker jag! Hem&Trädgård låter som ett himla fint underforum! Jag har också svårt att hinna med idag och vet inte hur många trådar som åker direkt in på 'ignorera' bara för att de tar plats. Massor är det i alla fall, ibland flera om dagen.
Tidigare hade jag någon vikttråd där bara.
 
Det skulle inte lösa något för min del så totalt ointressant. Nyskapade trådar hamnar ändå på förstasidan, jag vill hitta snabbt till äldre trådar som man inte har anledning att skriva i så ofta. Tidigare behövde man kanske max gå till andra sidan för att hitta dem. För mig har det gjort att jag skiter i att skriva istället när jag inte hittar tråden snabbt (nej, att sitta och söka är inte snabbt).

Varför inte iaf ha Allmänt och Hem&Trädgård? Som det är nu ser det bara galet rörigt ut. Hem&Trädgård täcker ju in rätt många trådar med bostadsköp, inredning, trädgård och renovering.
Hem och Trädgård lät trevligt!
 
Jag tycker också "Allmänt" blir för allmänt och med för många trådar som gör det svårt att hitta. Etiketterna skulle kunnat fungera som underforum men de är för många och det blir samma sak - för få eller för många avdelningar försvårar. Tidigare var det uppdelat på två underforum, "allmänt" och "hem och fritid", och två eller tre underforum för det som idag ligger under "allmänt" är nog lagom tror jag.
 
Ok, var skall tv-serier diskuteras? De ser man oftast i hemmet. Skall kultur ligga under allmänt?
Hur är det med prylar och it många används i hemmet skall de ligga där eller eller under allmänt?
Skall de delas upp beroende på om de sker i hemmet eller inte?

Om det skall delas upp skulle jag som jag sagt tidigare vilja dela upp mera så att det blir lite mer som under Häst och med ett sökforum för de som vill se alla trådar.

Problemet är nog att vi alla har lite olika idéer om vad det är vi vill se och vad vi inte vill se. Helst skulle kanske alla vilja ha ett forum där bara det man är intresserad av syns, det är rimligen omöjligt och som jag ser det icke önskvärt, det finns nog med filterbubblor ändå.

Om vi delar upp allmänt tror jag också att många som de skrivit tidigare i tråden skulle missa en massa intressanta trådar för att de inte skulle gå in på alla forum.

Det är lite av att hur man än gör så blir det fel.
 
Det skulle inte lösa något för min del så totalt ointressant. Nyskapade trådar hamnar ändå på förstasidan, jag vill hitta snabbt till äldre trådar som man inte har anledning att skriva i så ofta. Tidigare behövde man kanske max gå till andra sidan för att hitta dem. För mig har det gjort att jag skiter i att skriva istället när jag inte hittar tråden snabbt (nej, att sitta och söka är inte snabbt).

Varför inte iaf ha Allmänt och Hem&Trädgård? Som det är nu ser det bara galet rörigt ut. Hem&Trädgård täcker ju in rätt många trådar med bostadsköp, inredning, trädgård och renovering.
Nej, nyskapade trådar faller ofta rätt fort ner från förstasidan pga maraton-trådarna. Om jag förstår dig rätt är det egentligen maraton-trådar du tycker försvinner för fort från förstasidan. Långa trådar du vill skriva i ibland?
Om det är ett antal sådana känns väl Bevaka som ett bra sätt, sedan går du till bevakade trådar och hittar just de du bevakat enkelt.

Om vi tillsammans kan hitta någon ännu bättre lösning kommer jag självklart genomföra den.
Dock är det fortfarande en majoritet av de som röstat i omröstningen som tycker nuvarande är ok. Detta trots att de som fått som de vill troligen inte röstar så mycket längre som de som inte gillar nuvarande lösning.
 
Nej, nyskapade trådar faller ofta rätt fort ner från förstasidan pga maraton-trådarna. Om jag förstår dig rätt är det egentligen maraton-trådar du tycker försvinner för fort från förstasidan. Långa trådar du vill skriva i ibland?
Om det är ett antal sådana känns väl Bevaka som ett bra sätt, sedan går du till bevakade trådar och hittar just de du bevakat enkelt.

Om vi tillsammans kan hitta någon ännu bättre lösning kommer jag självklart genomföra den.
Dock är det fortfarande en majoritet av de som röstat i omröstningen som tycker nuvarande är ok. Detta trots att de som fått som de vill troligen inte röstar så mycket längre som de som inte gillar nuvarande lösning.

Nej, senast var det vintråden. Hudvårdstråden brukar halka ner rätt långt också. Det är intressanta trådar (enligt mig) men ändå inga man skriver i varje dag eller ens varje vecka alltid.

Jag står kvar vid min åsikt att det bara är grötigt just nu. Att ha Hem&Trädgård skulle absolut ge det hela mer ordning och översiktlighet.
 
Hus&Trädgård kanske! :idea: Då blir det mera tydligt att det gäller snarare saker, som renoveringar, odlingar och inredning etc. Medan filmer etc är inte riktigt saker man vidrör (iallafall numera ;)).
 
Jag skulle nog kalla dessa trådar maraton-trådar, de har båda mer än 750 inlägg var och har hållit på länge och är väl ganska typiska bevaka-trådar kan jag tycka även om jag själv inte bevakar trådar.

Jag hittade dessutom båda trådarna snabbt genom en sökning, tror de var bland 10 första resultaten vid sökning.

Vintråden skulle troligen hamna under hem/mat, skulle du hitta den där?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 342
Senast: Enya
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 108
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 491
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 630
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp