Slå ihop Allmänt och Fritid?

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?

  • Ja, samla allt under ett forum

  • Nej, det är bättre att de är två separata forum

  • Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan


Resultat syns endast efter röstning.

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det har tidigare föreslagits att man kan slå ihop Allmänt och Fritid.
Min tanke med denna omröstning är att se vad några av er användare tycker om detta.

Jag ser detta som en rådgivande omröstning, det är inte säkert att jag kommer fatta beslut utifrån den.

Det finns säkert fördelar och nackdelar med båda varianterna, ni får gärna skriva vad ni tycker nedan.
Jag väljer för närvarande att inte redovisa de fördelar med de olika valen jag kommit fram till.
 
Men det här var väl tydligt och bra @Gunnar! Solklart hur du bör göra ju :D

Screenshot 2021-01-14 at 11.25.02.png
 
Jag har inte röstat och vet inte om jag kommer göra det heller eftersom jag kan se fördelar med bägge delarna.
För mig känns dagens uppdelning inte helt hundra och ibland är det svårt att avgöra om det är det ena eller det andra. Fördelen med att ha en uppdelning är att trådar blir synliga längre, med allt i samma forum så skulle trådar väldigt fort slinka ner på andrasidan. För mig handlar det nog mer om att det behövs en lite tydligare uppdelning
 
Jag har inte röstat och vet inte om jag kommer göra det heller eftersom jag kan se fördelar med bägge delarna.
För mig känns dagens uppdelning inte helt hundra och ibland är det svårt att avgöra om det är det ena eller det andra. Fördelen med att ha en uppdelning är att trådar blir synliga längre, med allt i samma forum så skulle trådar väldigt fort slinka ner på andrasidan. För mig handlar det nog mer om att det behövs en lite tydligare uppdelning
Har du eller någon annan några förslag på uppdelning, vilka ämnen skall vara var?
Gärna med förslag på vad de olika forumen skulle döpas till också.
 
Har du eller någon annan några förslag på uppdelning, vilka ämnen skall vara var?
Gärna med förslag på vad de olika forumen skulle döpas till också.
Vild tanke men jag skulle gärna se en uppdelning mellan "vanliga diskussionstrådar" och maratontrådarna (ulvlekarna, "vad gör vi del xxxx", "vad läser du just nu del xx", "sytråden del xx", "tittar in i ditt kök del 25" osv). Jag gillar fler av maratontrådarna och deltar i dem men ibland känns det som nya ämnen drunknar lite bland dessa eftersom de utgör rätt stor del av det totala flödet (är min uppfattning).
 
Vild tanke men jag skulle gärna se en uppdelning mellan "vanliga diskussionstrådar" och maratontrådarna (ulvlekarna, "vad gör vi del xxxx", "vad läser du just nu del xx", "sytråden del xx", "tittar in i ditt kök del 25" osv). Jag gillar fler av maratontrådarna och deltar i dem men ibland känns det som nya ämnen drunknar lite bland dessa eftersom de utgör rätt stor del av det totala flödet (är min uppfattning).
Min omedelbara tanke är att det känns som en lite konstig uppdelning, då trådar om liknande ämnen hamnar i olika forum. En tråd skulle då kunna få byta forum om den får för många svar? Jag håller med om problematiken att "evighetstrådarna" kan tränga bort andra trådar. Men jag är inte säker på att den här lösningen är den bästa.
 
Min omedelbara tanke är att det känns som en lite konstig uppdelning, då trådar om liknande ämnen hamnar i olika forum. En tråd skulle då kunna få byta forum om den får för många svar? Jag håller med om problematiken att "evighetstrådarna" kan tränga bort andra trådar. Men jag är inte säker på att den här lösningen är den bästa.
Förstår det, men så är det ju redan idag? Finns ex. trådar om träning och dylikt under både allmänt och under fritid.
Och ja, men jag tänker att gränsen skulle kunna gå vid att "del två" av en tråd skapas (är det 2000 inlägg fortfarande?), det är ju rätt sällan en "vanlig diskussionstråd" når dit.
 
Det är en av fördelarna med att slå ihop forumen att trådar som delvis passar under båda forum hamnar rätt.
En lösning som varje individ kan använda är att ignorera just de maraton-trådar man inte vill se, jag vet att det inte är optimalt för alla.
Men om man vill läsa vissa och inte andra är den nog bättre än att flytta bort alla.

Sedan vore det väl bra om alla tänkte efter om det inte vore bättre att skapa en ny tråd om ett ämne än att gömma bra diskussioner i väldigt långa trådar. Även om vi bryter ut vissa saker ibland.

Vissa långa trådar är mer seriösa än andra, vilket kanske även kan påverka var de passar, jag tror vi får fortsätta dras med detta att vissa starkt ogillar och andra älskar dessa långa trådar.
Jag lär också få fortsätta fundera på om det kan finnas någon bra lösning som är bra för så många som möjligt.
 
Jag håller med om att evighetstrådarna tar upp mycket utrymme. Svårt att lösa på ett sätt som passar alla, men en gång i tiden fanns väl ett underforum för lek/trams om jag inte minns fel? Kanske det vore på sin plats att återuppliva det och så kan saker som ulvlekar, "vad gör vi", och andra liknande trådar som annars är i Allmänt vara där, istället för att överskugga diskussionstrådarna gång på gång. Det blir en himla massa ignorerande annars som dessutom måste göras om när en ny episod av en evighetstråd dyker upp.
 
Jag håller med om att en ihopslagning av de två forumen skulle leda till att många av trådarna hamnade på sida två och tre och därför inte skulle få samma trafik. Jag tappar definitivt bort de trådar som inte finns på förstasidan när jag loggar in, det är bara om jag aktivt letar efter en specifik tråd att svara i som jag börjar bläddra. De jag bara läser för att de är intressanta försvinner lätt.
 
Jag håller med om att evighetstrådarna tar upp mycket utrymme. Svårt att lösa på ett sätt som passar alla, men en gång i tiden fanns väl ett underforum för lek/trams om jag inte minns fel? Kanske det vore på sin plats att återuppliva det och så kan saker som ulvlekar, "vad gör vi", och andra liknande trådar som annars är i Allmänt vara där, istället för att överskugga diskussionstrådarna gång på gång. Det blir en himla massa ignorerande annars som dessutom måste göras om när en ny episod av en evighetstråd dyker upp.

Jag har börjat sätta såna trådar på ignorera då jag tycker dom tar för mycket plats :)
 
Jag har börjat sätta såna trådar på ignorera då jag tycker dom tar för mycket plats :)

Ja alltså jag med, men ännu bättre vore om de var en egen tagg (t ex Lek?) eller kategori så man kan ignorera den istället för att behöva klicka på femtioelva trådar med jämna mellanrum. Ibland kommer ju intressanta trådar som har Tjatter-taggen så jag vill inte gärna blockera den totalt, vilket för närvarande är den enda lösningen för att snabbt få bort tramstrådarna ur flödet.
 
Jag orkar sällan gå in på sidan 2, så för min del skulle jag nog missa mycket om det fylldes på snabbare och trådarna därmed försvann från förstasidan fort.
Tack för input! Det är en av fördelarna med att ha två forum.

Läser du enbart det ena forumet?
Är det svårare att gå till sidan 2 eller att byta till ett annat forum?
 
Ja alltså jag med, men ännu bättre vore om de var en egen tagg (t ex Lek?) eller kategori så man kan ignorera den istället för att behöva klicka på femtioelva trådar med jämna mellanrum. Ibland kommer ju intressanta trådar som har Tjatter-taggen så jag vill inte gärna blockera den totalt, vilket för närvarande är den enda lösningen för att snabbt få bort tramstrådarna ur flödet.
Tjatter-prefixet är väl det som rakt av motsvarar det gamla tjatter-forumet eller vad det nu hette. Jag nämnde längre upp att alla evighetstrådar inte är mindre seriösa. Detta gör det lite svårt att plocka bort alla dessa. Likaså är vissa intresserade av vissa lättsamma trådar och det gör det också svårt.
Om man skulle bryta ut alla tjattertrådar till ett eget forum, kanske det även finns en risk att de missas av vissa samt att vissa missar alla de andra trådarna under Allmänt om de bara är på tjatter-forumet.
Jag tycker nog då möjligheten att ignorera prefix, om man nu verkligen inte vill se dem eller ignorera enskilda trådar är bättre?
 
Jag håller med om att en ihopslagning av de två forumen skulle leda till att många av trådarna hamnade på sida två och tre och därför inte skulle få samma trafik. Jag tappar definitivt bort de trådar som inte finns på förstasidan när jag loggar in, det är bara om jag aktivt letar efter en specifik tråd att svara i som jag börjar bläddra. De jag bara läser för att de är intressanta försvinner lätt.
Det är detta jag funderade på lite tidigare, missar man trådar för att man inte går in på det ena av de två forumen eller missar man trådar för att man inte går till sidan två? Om man bara är intresserad av trådar i det ena forumet kan jag se en nackdel i en ev. sammanslagning.

En annan variant är att dela upp forumen i fyra eller fler olika.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 094
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 408
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 620
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp