Slå ihop Allmänt och Fritid?

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?

  • Ja, samla allt under ett forum

  • Nej, det är bättre att de är två separata forum

  • Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan


Resultat syns endast efter röstning.
En tanke jag fått nu är att bryta ut Gnägg samt Tjatter till egna forum som inte ingår i ett eventuellt sökforum.

Vill man läsa dessa mer lättsamma trådar går man till dessa forum eller så använder man Nytt-länken.

Jag anser nog även att det är olämpligt att skapa ett "Trådar med fler än 2000 inlägg"-forum dit allt med fler än 2000 inlägg skall flyttas. Det skulle kunna innebära extrajobb för moderatorerna och kunna bli lite rörigt för alla, tror jag.
 
En tanke jag fått nu är att bryta ut Gnägg samt Tjatter till egna forum som inte ingår i ett eventuellt sökforum.

Vill man läsa dessa mer lättsamma trådar går man till dessa forum eller så använder man Nytt-länken.

Jag anser nog även att det är olämpligt att skapa ett "Trådar med fler än 2000 inlägg"-forum dit allt med fler än 2000 inlägg skall flyttas. Det skulle kunna innebära extrajobb för moderatorerna och kunna bli lite rörigt för alla, tror jag.
Jag tycker inte att du ska ta in gnägg med tjatter, det är två helt olika typer av forum tycker jag.

Däremot så var jag in och kollade runt på tjatter, övr.allmänt och övr.fritid och tycker att det som avhandlas där gott kan ligga under samma forum. Då låter man de mer specifika forumen vara kvar och slår ihop dessa tre istället.

Vad menar du med "till egna forum som inte ingår i ett eventuellt sökforum"? Jag hängde inte med där.
 
Jag tycker inte att du ska ta in gnägg med tjatter, det är två helt olika typer av forum tycker jag.

Däremot så var jag in och kollade runt på tjatter, övr.allmänt och övr.fritid och tycker att det som avhandlas där gott kan ligga under samma forum. Då låter man de mer specifika forumen vara kvar och slår ihop dessa tre istället.

Vad menar du med "till egna forum som inte ingår i ett eventuellt sökforum"? Jag hängde inte med där.
Nu vet jag inte om jag hänger med :) Nej jag har inte planerat att slå ihop Gnägg och Tjatter.

Vissa tycker att alla trådar med 2000 inlägg skall samlas i ett forum, det tror jag inte vore bra.

Vissa vill att tjattertrådar skall separeras då de inte är riktiga diskussioner och de tar då för mycket plats bland riktiga diskussioner under Allmänt.

Att slå ihop Övr.-trådar med Tjatter är inget jag planerar bland annat för att vissa vill ha möjlighet att ignorera lättsamma tjattertrådar.

Ett sökforum är ett sådant som finns under Häst som samlar alla trådar från alla forum om ett ämne, i det fallet Häst. Man kan välja att undanta vissa forum från sökforumet, ex.vis har jag valt att hästnyheter inte finns med i hästsökforumet.
 
Nu vet jag inte om jag hänger med :) Nej jag har inte planerat att slå ihop Gnägg och Tjatter.

Vissa tycker att alla trådar med 2000 inlägg skall samlas i ett forum, det tror jag inte vore bra.

Vissa vill att tjattertrådar skall separeras då de inte är riktiga diskussioner och de tar då för mycket plats bland riktiga diskussioner under Allmänt.

Att slå ihop Övr.-trådar med Tjatter är inget jag planerar bland annat för att vissa vill ha möjlighet att ignorera lättsamma tjattertrådar.

Ett sökforum är ett sådant som finns under Häst som samlar alla trådar från alla forum om ett ämne, i det fallet Häst. Man kan välja att undanta vissa forum från sökforumet, ex.vis har jag valt att hästnyheter inte finns med i hästsökforumet.
Aha :idea:
Tack för förklaringen trots att jag läser som en kratta... nu förstod jag hur du menade!
 
En annan fråga på samma tema @Gunnar: tycker att möjligheten att kunna se allt trådar under Häst är toppen, forumdelen känns mycket mer levande. Lite störande att behöva trycka på pilen och gå in via "Allt hästrelaterat" varje gång dock. Kan man inte få någon snabbare ingång till alla hästtrådar än detta? När man trycker på "Häst" istället för pilen kommer man ju bara till en samlingssida.
Jag har ändrat lite under Häst nu, tycker nog det blev bättre. Vad tycker ni?
 
Jag har ändrat lite under Häst nu, tycker nog det blev bättre. Vad tycker ni?

Såg det precis och tänkte skriva i den här tråden. Jag tyckte att det blev toppen! Tycker generellt att systemet med huvudkategori (Häst) där man når samtliga trådar inom området, underkategorier om man trycker på pilen samt genväg till underkategorierna på huvudkategorins sida (Alla hästunderforum men också de specifika kategorierna) är väldigt smart. Då kan man sortera fram vad man vill se på flera sätt.
 
Jag tycker det är stor skillnad på ”tjatter och ledtrådar” (i mitt huvud ulvlelarna, vad gör du just nu, corna memes exempelvis) och diskussioner som får leva länge (boktråden, dejtingtråden, baktråden, sytråden) för det pågår mycket mer diskussioner och de har ett syfte mer än att vara tidsfördriv. Tycker det vore urvattnande att alla trådar som får en ”del2” automatiskt blir grupperade under ett forum trots att de inte hr så mycket gemensamt. Då om något riskerar vi att få massa grupper och trådar som inte nya vågar sig in i, och det tycker jag inte alls är målet med de långa diskussionstrådarna!
 
Just nu lutar det åt att jag flyttar in alla trådar från Fritid under Allmänt.

Jag kan nog tycka att man borde kunna bara skrolla förbi Tjatter-trådar om man inte vill läsa dem. Annars finns möjligheten att dölja dem helt med ignorera prefix.

Det finns alltid en möjlighet att ändra sig senare som jag gjorde under Häst och dela upp prefixen på flera olika forum igen.

Jag tror dock att Allmänt kan fungera bättre med fritidsprefixen samlade där också.

Säg gärna emot och kom med argument för eller emot så kanske jag ändrar mig eller stärks i min uppfattning :)
 
Spontant gillar jag tanken på att slå ihop allmänt och fritid. Det som gör mig lite tveksam är att det som det ser ut nu skulle bli väldigt många prefix, tvåsiffrigt känns lite för mycket.
 
Går väl iof att ändra lite i prefixen när det ändå ska göras om antar jag? slå ihop plocka bort osv.

Förslag på prefix skulle kunna vara

Hem&trädgård
Skola&jobb
Kropp&själ
Sammhälle
Prylar&IT
Hobbys&intressen
Tjatter
Övrigt
Dagbok


Borde kunna täcka det mesta utan att övrigt blir för enormt
 
Tack för förslag, jag tror dock inte jag kommer slå ihop några prefix, ta bort Övr. i början på två kommer nog ske.
Just Övrigt är egentligen aldrig bra då risken är att folk lägger allt möjligt under ett sådant som kanske passar under de andra prefixen.

Problemet är även att när man väl slagit ihop prefix går det i princip inte att backa, om inte jag går igenom tusentals trådar och försöker sätta rätt prefix på dem igen.

Det kan kännas som många prefix men det är många olika ämnen som avhandlas under dessa två forum.

Häst-delen har betydligt många fler prefix, men visst de är uppdelade på olika forum.

Är det framförallt när man skriver inlägg som du ser problemet? Där kan jag se att det blir lite mycket att välja bland, men jag tycker att det borde gå. Men jag kanske är fel ute?
 
Tack för förslag, jag tror dock inte jag kommer slå ihop några prefix, ta bort Övr. i början på två kommer nog ske.
Just Övrigt är egentligen aldrig bra då risken är att folk lägger allt möjligt under ett sådant som kanske passar under de andra prefixen.

Problemet är även att när man väl slagit ihop prefix går det i princip inte att backa, om inte jag går igenom tusentals trådar och försöker sätta rätt prefix på dem igen.

Det kan kännas som många prefix men det är många olika ämnen som avhandlas under dessa två forum.

Häst-delen har betydligt många fler prefix, men visst de är uppdelade på olika forum.

Är det framförallt när man skriver inlägg som du ser problemet? Där kan jag se att det blir lite mycket att välja bland, men jag tycker att det borde gå. Men jag kanske är fel ute?
Jag tänker att det inte gör så mycket om gamla trådar har fel eller oaktuella prefix?

Jag tänker också att det faktum att det är många prefix gör att det är svårare att veta var något ska ligga och då kanske det är lättare att välja "övrigt" . Med tydliga och inte alltför många prefix kanske det bli lättare att välja? Jag brukinte ska trådar men jag tycker det känns som en extra tröskel för att skapa en tråd att behöva hantera alla prefix. Det är också en anledning till att jag gillar ideen att slå ihop fritid och allmänt känns som flera trådar blir flyttade och det tyder ju på att de har lagts fel?

Har man underforum så blir det inte lika plottrigt, läser inte lika mycket på häst och skriver inte alls längre men jag tycker det här nya ser trevligt ut. Lockar till läsning för mig.


Jag har nästan enbart läst på buke sista året(pga dåligt mående) så det kan nog andra svara mycket bättre på. Jag tror jag är mer benägen att använda prefixen för att sortera trådarna när det är färre, är det för många blir det mest ett plotter jag igorerar tror jag.
 
Det är en bra tanke att slå ihop allmännt med fritid, för många av ämnena är både och, tycker jag. Det känns som om det blir en bättre helhet. Dessutom så blir det bara en övrig och en tjatter, det är bra. Så tummen upp för det :up:
 
Jag tycker det är extremt(!) förvirrande med både "allmänt" och "fritid". Jag menar, på allmänt finns trådar om tex träning och hälsa, men på fritid finns trådar om typ matlagning och sådant som också har med hälsa att göra? På allmänt finns shoppingtrådar, trots att det tveklöst borde ses som någon fritidsgrej att pyssla med, men att göra om i hemmet (som kan vara mer av nödvändiga skäl än hobby) ska vara under fritid?

Nä, allt under samma för mig. Däremot om barn ska in på samma del så vill jag verkligen ha möjlighet att gömma vissa typer av trådar som för mig är helt ointressanta. Jag vet inte om det nu går att välja att öht inte se trådar av vissa prefix? Tror bara det går att välja att jag vill se vissa, men om jag vill se alla utom en eller två så blir det bökigare?

Hur som helst, jag är positiv till att slå ihop allmänt och fritid! Däremot vill jag gärna ha dagbokstrådarna till egen kategori igen, och kanske att relationer skulle få en egen sida också för att inte drunkna i allt annat?
 
Jag tycker det är extremt(!) förvirrande med både "allmänt" och "fritid". Jag menar, på allmänt finns trådar om tex träning och hälsa, men på fritid finns trådar om typ matlagning och sådant som också har med hälsa att göra? På allmänt finns shoppingtrådar, trots att det tveklöst borde ses som någon fritidsgrej att pyssla med, men att göra om i hemmet (som kan vara mer av nödvändiga skäl än hobby) ska vara under fritid?

Nä, allt under samma för mig. Däremot om barn ska in på samma del så vill jag verkligen ha möjlighet att gömma vissa typer av trådar som för mig är helt ointressanta. Jag vet inte om det nu går att välja att öht inte se trådar av vissa prefix? Tror bara det går att välja att jag vill se vissa, men om jag vill se alla utom en eller två så blir det bökigare?

Hur som helst, jag är positiv till att slå ihop allmänt och fritid! Däremot vill jag gärna ha dagbokstrådarna till egen kategori igen, och kanske att relationer skulle få en egen sida också för att inte drunkna i allt annat?
Du går in på ignorerade prefix där kan du ändra sen också.
 
Jag har nu valt en sammanslagning, om det av någon anledning verkar vara dåligt framöver finns alltid möjligheten att ändra på det.
Jag låter omröstningen vara öppen och lägger in hur det se ut just nu.

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?
Ja, samla allt under ett forum Röster: 63 44,7%
Nej, det är bättre att de är två separata forum Röster: 45 31,9%
Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan Röster: 33 23,4%
Antal omröstningsdeltagare 141
 
Jag har nu valt en sammanslagning, om det av någon anledning verkar vara dåligt framöver finns alltid möjligheten att ändra på det.
Jag låter omröstningen vara öppen och lägger in hur det se ut just nu.

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?
Ja, samla allt under ett forum Röster: 63 44,7%
Nej, det är bättre att de är två separata forum Röster: 45 31,9%
Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan Röster: 33 23,4%
Antal omröstningsdeltagare 141
Jag tycker att det är bra som det är nu! (än så länge i alla fall)
 
Var hittar jag dem? Jag hittar ingenting om hur man ens börjar ignorera prefix.
Här!
9D9C32E8-CBF7-4660-A654-75B97508A0B8.jpeg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 332
Senast: Enya
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 103
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 456
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 627
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp