Slå ihop Katthälsa och Övr.Katt

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det har kommit förslag på att slå ihop de båda Katt-prefixen så att det endast blir ett Katt-prefix.

Vad tycker du?
 
What the everlastning FUCK! @Gunnar Jag brukar försöka vara tålmodig med alla ändringar, fast jag inte fattar varför det behövs ändra, särskilt inte när jag just vant mig. Och att det aldrig förklaras VARFÖR ändring ska ske, särskilt till det sämre! Massor av trådar och användare slutade posta när det envisades med att slå ihop alla tävlingsgrenar förutom Dressyr.

Men nu har det gåtts extrema många steg för långt bara för att?!?! Vad exakt är tankarna bakom att subforumen ryker!?!?! Känslan av att ha 'sitt' eget trygga subforum försvinner totalt. Att Ungdom och Vuxen eller vad det nu hette slogs ihop, ok, även om jag tror att det var en bra idé i grunden att hålla dem åtskilda.

Kan du förklara varför forumen ryker? Är det för dyrt att ha dem som subforum? Är det för att det ska se ut som fler postar? För att moderatorerna ska få mindre att göra? Jag skiter högaktningsfullt i om Katthälsa och Katt är två olika prefix (de har fö aldrig varit två olika trådar på Katt för det har inte behövts, de två stora trådarna är Allmän Katt och Kattbilder). Vill man ställa en specifik fråga då gör man det, har man bara allmänna funderingar då postar man i Allmänna Kattråden, vill man bara visa bilder då postar man i Kattbilder. Jag vill ha Kattforum tillbaka och säg inte att det är dött, för det är det definitivt inte!!! Nu kommer intressanta trådar att försvinna i allt snabbare takt så fler missar dom totalt och därför inte skriver i dom. Jag antar att det finns någon slags logik, men jag är för dum för att fatta varför. Dessutom har du helt tappat poängen med eget forum. När jag går in för att kolla i Kattforum då får jag upp alla trådar och prefix är INTE samma sak.

Jag antar att det finns någon slags tanke bakom att inte lika många läser och postar, men det undkommer mig totalt. Visst kan du skryta om att det inte är mindre som postar och ffa har loggat in som användare, och jag tänker inte hota med att logga ut, eftersom det inte spelar det någon som helst roll med en individuell användare. Men tro mig, ju fler som tappar intresse eftersom deras specifika intressen försvinner i sammanslagningarna desto mindre intressant diskussion och folk som skriver kommer det att bli. Och varför är Avel fortfarande ett separat forum? Om det är något som är halvdött så är det just det forumet. Varje gång man kollar in så är det samma trådar som inte har rört sig mycket.

Ok, att Dagbok togs bort eftersom det uppenbarligen blev för kontroversiellt. Men kan du vara snäll och sluta förändra, bara för ändringars skull, och nej det här är inte mindre ändringar och buggar, det här är något som förstör det som många kom till Buke för. Det är bara att kolla hur många som kommer starta nya trådar som sedan försvinner extremt snabbt, så ja du och moderatorerna kommer att få det lugnt och skönt. Hur många postar om hoppning, körning, fälttävlan nu jämfört med innan alla grenarna las ihop? Jag förmodar att det blir mer reklamintäkter när mindre är aktiva, men det är en intressant strategi, särskilt när intäkterna kommer gå ner eftersom företag inte längre lägger så mycket av sin budget på reklam eller har gått i konkurs.

Prefix är en EXTREMT korkad idé. Bara av den anledning att när man googlar på specifika intressen som sedan för en till Buke har det alltid varit subforumen och de trådar som finns där. Så färre kommer spontant hitta hit när färre startar egna trådar. Hurra?

Jag vet att alla är trötta på covidkarantän och roar sig med andra saker, men för Bukes och din skull, hitta på något annat att göra.
 
Prefixen kan lika gärna vara katt rakt av tycker jag, då de inte haft så stor mening i kattforumet ändå (för mig). Sen är det väl lite märkligt att Katt blir Katt&Djur, jag lutar åt "Hund", "Katt", "Övriga djur" eller att huvudrubriken blir "Djur" med dropdown för Hund, Katt och Övriga djur.
 
Och bara för att tillägga, om det ska läggas ihop, löp då linan ut och gör ett Häst och ett Allmänt forum, det är rakare och ärligare.
 
Fortsätt gärna komma med synpunkter och förslag. Helst konstruktiva sådana, som det ovanför här.
Jag försöker få till detta så bra som möjligt för så många som möjligt.
Som jag skrivit på annan plats hund har varit ca 6 gånger så aktivt som katt de senaste månaderna.

Jag är lite rädd för att färre hittar katt om det ligger under en Djur-rubrik även om det är ett eget forum där.
 
Det har kommit förslag på att slå ihop de båda Katt-prefixen så att det endast blir ett Katt-prefix.

Vad tycker du?

Nej. Ge Katt ett eget subforum precis som Hund. Det enda nuvarande uppdelning gör (förutom att den är rubbat ologisk) är att döda Katt och jaga bort användare.

Edit: Rent krasst... många smådjur hade varit intressantare för min katt än för mig. Som mat då.
 
What the everlastning FUCK! @Gunnar Jag brukar försöka vara tålmodig med alla ändringar, fast jag inte fattar varför det behövs ändra, särskilt inte när jag just vant mig. Och att det aldrig förklaras VARFÖR ändring ska ske, särskilt till det sämre! Massor av trådar och användare slutade posta när det envisades med att slå ihop alla tävlingsgrenar förutom Dressyr.

Men nu har det gåtts extrema många steg för långt bara för att?!?! Vad exakt är tankarna bakom att subforumen ryker!?!?! Känslan av att ha 'sitt' eget trygga subforum försvinner totalt. Att Ungdom och Vuxen eller vad det nu hette slogs ihop, ok, även om jag tror att det var en bra idé i grunden att hålla dem åtskilda.

Kan du förklara varför forumen ryker? Är det för dyrt att ha dem som subforum? Är det för att det ska se ut som fler postar? För att moderatorerna ska få mindre att göra? Jag skiter högaktningsfullt i om Katthälsa och Katt är två olika prefix (de har fö aldrig varit två olika trådar på Katt för det har inte behövts, de två stora trådarna är Allmän Katt och Kattbilder). Vill man ställa en specifik fråga då gör man det, har man bara allmänna funderingar då postar man i Allmänna Kattråden, vill man bara visa bilder då postar man i Kattbilder. Jag vill ha Kattforum tillbaka och säg inte att det är dött, för det är det definitivt inte!!! Nu kommer intressanta trådar att försvinna i allt snabbare takt så fler missar dom totalt och därför inte skriver i dom. Jag antar att det finns någon slags logik, men jag är för dum för att fatta varför. Dessutom har du helt tappat poängen med eget forum. När jag går in för att kolla i Kattforum då får jag upp alla trådar och prefix är INTE samma sak.

Jag antar att det finns någon slags tanke bakom att inte lika många läser och postar, men det undkommer mig totalt. Visst kan du skryta om att det inte är mindre som postar och ffa har loggat in som användare, och jag tänker inte hota med att logga ut, eftersom det inte spelar det någon som helst roll med en individuell användare. Men tro mig, ju fler som tappar intresse eftersom deras specifika intressen försvinner i sammanslagningarna desto mindre intressant diskussion och folk som skriver kommer det att bli. Och varför är Avel fortfarande ett separat forum? Om det är något som är halvdött så är det just det forumet. Varje gång man kollar in så är det samma trådar som inte har rört sig mycket.

Ok, att Dagbok togs bort eftersom det uppenbarligen blev för kontroversiellt. Men kan du vara snäll och sluta förändra, bara för ändringars skull, och nej det här är inte mindre ändringar och buggar, det här är något som förstör det som många kom till Buke för. Det är bara att kolla hur många som kommer starta nya trådar som sedan försvinner extremt snabbt, så ja du och moderatorerna kommer att få det lugnt och skönt. Hur många postar om hoppning, körning, fälttävlan nu jämfört med innan alla grenarna las ihop? Jag förmodar att det blir mer reklamintäkter när mindre är aktiva, men det är en intressant strategi, särskilt när intäkterna kommer gå ner eftersom företag inte längre lägger så mycket av sin budget på reklam eller har gått i konkurs.

Prefix är en EXTREMT korkad idé. Bara av den anledning att när man googlar på specifika intressen som sedan för en till Buke har det alltid varit subforumen och de trådar som finns där. Så färre kommer spontant hitta hit när färre startar egna trådar. Hurra?

Jag vet att alla är trötta på covidkarantän och roar sig med andra saker, men för Bukes och din skull, hitta på något annat att göra.

:bow::bow::bow:
 
Fortsätt gärna komma med synpunkter och förslag. Helst konstruktiva sådana, som det ovanför här.
Jag försöker få till detta så bra som möjligt för så många som möjligt.
Som jag skrivit på annan plats hund har varit ca 6 gånger så aktivt som katt de senaste månaderna.

Jag är lite rädd för att färre hittar katt om det ligger under en Djur-rubrik även om det är ett eget forum där.

Som någon sa, lägg alla Katt, Hund, Övriga Djur under ett Djur forum med drop-down. Samma sak med Allmänna, Hem och Hobby, Barn, Föräldrar osv. Dagbok, du kan tom skapa ett nytt sub-forum som heter Politik och de moderatorer som missköter sig kan hotas med att bli moderator där.

Lägg alla individuella, Avel, Hoppning, Dressyr subforum osv under Häst forum. Lägg Vård, Träning osv som drop-down under Hästfolk.

En sista påpekan, varför spelar det någon roll om mindre folk hittar till Katt om de går samma väg som tävlingsgrenar och färre postar? Och att Övriga Djurtrådarna försvinner snabbt, istället för att som nu när småfågelstråden och Hönstråden blev lätt att hitta och kunde uppdateras när någon ville ställa en fråga?
 
Som någon sa, lägg alla Katt, Hund, Övriga Djur under ett Djur forum med drop-down. Samma sak med Allmänna, Hem och Hobby, Barn, Föräldrar osv. Dagbok, du kan tom skapa ett nytt sub-forum som heter Politik och de moderatorer som missköter sig kan hotas med att bli moderator där.

Lägg alla individuella, Avel, Hoppning, Dressyr subforum osv under Häst forum. Lägg Vård, Träning osv som drop-down under Hästfolk.

En sista påpekan, varför spelar det någon roll om mindre folk hittar till Katt om de går samma väg som tävlingsgrenar och färre postar? Och att Övriga Djurtrådarna försvinner snabbt, istället för att som nu när småfågelstråden och Hönstråden blev lätt att hitta och kunde uppdateras när någon ville ställa en fråga?
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.

Sedan förstår jag inte riktigt. Jag vill att folk lätt skall hitta till det som intresserar dem och att aktiviteten skall vara fortsatt hög.

Ni som är aktiva användare här är självklart viktigast, men jag vill även att nya användare och gäster lätt skall hitta rätt.

Det är detta förändringarna handlar om det skall bli bättre för alla, när man vant sig.
 
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.

Sedan förstår jag inte riktigt. Jag vill att folk lätt skall hitta till det som intresserar dem och att aktiviteten skall vara fortsatt hög.

Ni som är aktiva användare här är självklart viktigast, men jag vill även att nya användare och gäster lätt skall hitta rätt.

Det är detta förändringarna handlar om det skall bli bättre för alla, när man vant sig.

Men det ser ut som totalt kaos nu... jag bad en kompis som inte hänger här titta och hon sa "WTF"?! Hon tyckte det mest var rörigt och ologiskt...

Tillåt mig tvivla på om vi aktiva användare är viktiga... det känns inte så. Under de senaste åren har jag känt mig ivägjagad från flera trådar när mina inlägg flyttats och trådar startats i mitt namn pga utbrytningar (samt uppläxningar från moderatorer att jag lagt inlägg i fel tråd...). Visst att du äger innehållet men om du hanterar det ovarsamt är vi inte motiverade att bidra med mer innehåll.
 
Jag vill kunna gå direkt till Katt och där ska det bara finnas trådar om katter - inte om övriga djur. Känns helt fel att inte katt är ett eget forum på samma vis som hund. Må vara att det inte är lika aktivt som hund men nej tack till spindlar och ormar bland katterna. Och jatack till ETT forum för katter
 
Jag hänger på Katt för att jag vill snacka katt. Att bli från tagen ett (aktivt!) subforum känns jättekonstigt.

Jag kan verkligen inte förstå syftet med att slå ihop Katt med Övriga djur, särskilt inte när Katt har varit ett aktivt subforum. Vidare kan jag inte se hur hopslagningen på något sätt kan tillföra något positivt? Det blir ju bara stökigt.

Det blir också konstigt när Katt är dubbelt så aktivt som Andra djur, där den senare kategorin ändå har handlat om ALLA djur som inte är hästar, hundar eller katter, och där det ofta har funnits en enda tråd per djurart.

Nä, alltså. Det här är bara ett sätt att försäkra sig om att Katt-trådarna går till graven. Som ny användare skulle jag INTE bli lockad av att det inte finns ett separat forum för katt, och som gammal användare blir jag lack på att något som funkat felfritt i flera år plötsligt ska bråkas med.

Don't fix what isn't broken. Snälla ge oss Katt tillbaka.
 
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.

Sedan förstår jag inte riktigt. Jag vill att folk lätt skall hitta till det som intresserar dem och att aktiviteten skall vara fortsatt hög.

Ni som är aktiva användare här är självklart viktigast, men jag vill även att nya användare och gäster lätt skall hitta rätt.

Det är detta förändringarna handlar om det skall bli bättre för alla, när man vant sig.

Men hur ska det locka nya användare och gäster när Buke inte kommer upp när man googlar och om man väl hamnar här ser Katt&Djur? Det var iaf så jag hittade hit. Jag googlade efter något om Katt (kommer inte ihåg vad nu) Buke kom upp, jag såg ett speciellt Katt forum och stannade kvar. Kände mig mer och mer bekväm med att ha ett separat forum riktat till mig och blev aktiv. Hade det hetat Katt&Djur så, nej då hade det absolut inte varit lika intressant och jag hade vandrat vidare i sökning på ett dedikerat forum.

Med så många konkurrenter om användare på sociala media med FB, Insta osv som det finns idag, så krävs det att man tar hand om sin 'kunder'. Kanske på Stallet tiden (vilket tydligen Buke hette en gång i tiden) när det inte fanns några eller mycket få alternativ, så kunde man göra lite som man vill. Nu finns inte den lyxen. Jag gissar också att demografin på Buke har förändrats, att det är kvinnodominerat är det nog ingen tvekan om, men också att medelåldern inte är tonåringar. Även om Buke inte vet ålder så ser annonsörerna vilka sökningar som gjorts tidigare så de kan rikta - och bara det visar bra på vilka som är aktiva användare. Och, tidigare sökningar visar att just den demografin är attraktiv eftersom vi har köpkraft och inte är lika ombytliga och dessutom kollar på relativt dyra varor. Det är den gruppen som i förlängningen kommer försvinna.

Nya medlemmar och gäster kommer inte tillkomma om forumet inte har en bra enkel rak layout där man hittar lätt och där man känner sig välkommen genom att det finns speciella platser/sub-forum/rum för just mig och mina intressen. Där jag kan känna mig hemma. Prefix gör definitivt inte det. Särskilt som va, jag måste trycka på Katthälsa, Katt osv för att få upp alla trådar om katter?
 
Ok, jag googlade just, forum katter och kattforum. På kattforum kommer Buke inte upp alls, på forum katter så kommer Katt forumet på Buke upp. Jag tvivlar på om jag googlar på forum katter/katt om Katt&Djur får stå kvar så kommer det inte upp alls, och om man ändå klickar så ser jag Katt&Djur och kommer inte att kolla vidare. Så hur ska dessa nya användare hitta hit? Och om de väl är här, känna sig välkomna? Ännu mindre bli aktiva användare när det första jag, som kattintresserad, ser är en tråd om spindlar?
 
Jag har fram till nu varit inne på Katt dagligen och läst och skrivit.
Eftersom jag har noll intresse av trådar om andra djurslag kommer jag tyvärr att missa det som har med katt att göra nu. Har inget intresse av att scrolla igenom en massa trådar som inte har med katt att göra.

Ändra tillbaka så katt blir ett eget forum igen.
Tills vidare skippar jag Katt&Djur. Det blev alldeles för rörigt och ointressant att lägga tid på :(
 
Jag förstår nog inte syftet med att katt ska slås ihop med övriga djur. Är syftet att det ska vara så få som möjligt ?
Jag tror det viktiga är att det är tydligt och enkelt att hitta. Nu tycker jag katt &djur och dess underforum är röriga.
 
Så nu finns det lista som man droppar ned högst upp och fine, lite knepigt på mobilen då man råkar klicka på andra djur istället för att få ned listan. Men nåja.
Men sedan står det "Katt&Djur" och sedan "Djur" :confused: Vad är det för skillnad på djur och djur?

Angående prefixerna längst ned så har jag inga problem med att allt med katter hamnar i en och samma prefix, dvs Katt.
Men den där drop down listan högst upp på sidan är alldeles för förvirrande.
 
Ett förslag @Gunnar låt den där drop down listan (eller vad den heter) högst upp på sidan innehålla:
Hund
Katt
Lantbruksdjur
Övr. Djur
(Som prefixen, förutom däggdjur då jag inte fattar mig på den då hästar, hundar och katter ingår ju bland däggdjur också.)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 741
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 369
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Knepig rubrik och ett prefix som skaver. Men så här är det: under kvällen idag har jag fått smärtor i vänster lår som kommit och gått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 270
Senast: Wille
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 635
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp