Bukefalos 28 år!

Sladd mellan dator och tv

S

Silverstol

Så man kan se film på tv:n istället för att sitta framför datorn, vad behövs för sladd?

//Silverstol
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

dels behöver du ett grafikkort med TV-out, så du får en tv signal...
sedan så en antennkabel brukar lösa det.
eller så har tv utgången s-video och då drar du en svideokabel + ljudkaber och kopplar in via skartkontakten på tv'n
det sista är oftast den vanliga lösningen.
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

de har såna på claes ohlsson...rätt billigt..

se bara till att du får tag i rätt sort till datorn..det ska ju vara en rund grej till grafikkortet och sen en (typ som till hörlurar) annan grej för ljudet ..om man vill ha ljudet så.. jag kör bild på tvn och ljudet från datorn via stereon istället... :p
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Hmm.. Lät krångligt.. Får dra fram soffan till datorn istället :p
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

:rofl:

kan jag kan du!

fråga bara på claes ohlsson så vet de vad du behöver.. det är två grejer i dator änden (ljud-bild) och en till tvn . scart är ju samma som man har mellan tv-videon och så så det är ju bara att plugga in...
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Köpte ett paket förut med allt man behövde för att koppla ihop tv och dator och det var 15 m sladd. Eller så köper du en trådlös överföring, finns många som inte kostar multum och funkar perfekt för hemmabruk, har sån själv numera.

Googla på "DVD-kit" så får du fram det du behöver.
 
Senast ändrad:
Sv: Sladd mellan dator och tv

Kl

KAnske någon av er kan förklara varför jag får svart/vit bild när jag kopplar ihop dator med tv??
Har s-video utgång

AM
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Du behöver en S-video som sagt.
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

testa att välja annan scartport med fjärrkontrollen. en kontakt kan ha olika val...
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Kl

KAnske någon av er kan förklara varför jag får svart/vit bild när jag kopplar ihop dator med tv??
Har s-video utgång

AM
Skulle tro att du får ändra från RGB till S-VHS på den scartkontakten/AV-uttaget. Går på vår hedenhös TV så det går nog på din! ;)
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

*kl*


hur vet man vad man ahr och vad man behöver?

jag har en macbook.

hioppas nån kan hjälpa mig :)
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Har ingen erfarenhet av macarna men i och med att det står här att det är olika tillval för just bild utgångar så beror det ju på vad du har valt för något. Du kanske kan fota hur den ser ut så kan vi köra en gissningslek, eller så tar du med dig den till butiken och frågar där.
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

:rofl:

kan jag kan du!

fråga bara på claes ohlsson så vet de vad du behöver.. det är två grejer i dator änden (ljud-bild) och en till tvn . scart är ju samma som man har mellan tv-videon och så så det är ju bara att plugga in...

Clas Ohlson om jag får be :mad: *snurrar på namnskylten och rättar till slipsen* :D
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

Kl

KAnske någon av er kan förklara varför jag får svart/vit bild när jag kopplar ihop dator med tv??
Har s-video utgång

AM
Du kan behöva ändra AV-kanal. Tryck två gånger på AV-knappen och se om det ändras. Det har varit ett jäkla gorm när jag har kopplat ihop datorn och TVn.
På våra tre nyaste TVapparater fick jag ingenting annat än svart/vitt. Höll på i timmar. På våran fjärde TV fick jag det att fungera med färg. Lagomt frustrerad var jag efteråt :p
 
Sv: Sladd mellan dator och tv

S-video gav en usel bild på min lcd-tv, men den har en pc(monitor)ingång o då blev det perfekt.
PL
 

Liknande trådar

IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
827
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 542
Senast: Malinois
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp