Bukefalos 28 år!

Sladdbitare

BuenoBull

Trådstartare
Vad gör man med vår katt? Hon biter på alla sladdar och det är ju jobbigt OCH riskabelt för både henne och husets andra medlemmar. Vad ska vi göra för att hon ska sluta? Kan man gnida in sladdarna med citron. Jag har lästa att katter inte gillar den doften. Konstigt nog biter vår katt mest på vita sladdar. Såå tacksam för svar :bow:
 
Sv: Sladdbitare

Det finns små "rör" att köpa som man kan stoppa in sladdar i, jag har efter djur av X olika arter som alla haft en förkärlek till sladdar känt är de det lättaste och säkraste sättet.
 
Sv: Sladdbitare

Joo.. det har vi redan men de täcker int "hela vägen". Hon gör liksom ALLT för att komma åt de rackarns sladdarna. :(
 
Sv: Sladdbitare

Mina katter bet också på sladdar (trots att de gömdes så mycket som möjligt i de tjusiga plaströren), tills båda i tur och ordning lyckats perforera sladden till mobilladdaren. Ingen skada på nån av de (snäll ström tydligen), men sladdar är numera ajaj. De bits tillbaka upptäckte missarna. En telefon strök med på vägen... :crazy:

Så vad kan du göra?
- Be att när de väl biter igenom så biter de på en snäll sladd.
- Ge de en egen sladdhärva att gnaga på.
- Testa att smörja in synliga sladdar med citronjuice.
 
Sv: Sladdbitare

Katter hatar citrusfrukter. Och tandkräm. Och lök. Katter har gott luktsinne. Använd fantasin?
 
Sv: Sladdbitare

Om alla katter hatar tandkräm kan man ju undra vad det är
för djur jag har hemma?
Inte lär det vara en katt i allafall för han är galen i tandkräm :crazy:
 
Sv: Sladdbitare

ÖH? Gillar din katt tandkräm??? Där ser man. Man brukar säga att katter avskyr citrusfrukter (citron, apelsin etc) och avskyr peppar. Lök ÄR giftigt för katter. Precis som choklad.

Jag har bara observerat att mina katter intensivt avskyr tandkräm, så då trodde jag alla katter gjorde det. Jag har inte så stor erfarenhet av katter, dock. Iofs finns det ju katter som älskar att bada oxå... Hmm...
 
Sv: Sladdbitare

kebabbert skrev:
ÖH? Gillar din katt tandkräm??? Där ser man. Man brukar säga att katter avskyr citrusfrukter (citron, apelsin etc) och avskyr peppar. Lök ÄR giftigt för katter. Precis som choklad.

Jag har bara observerat att mina katter intensivt avskyr tandkräm, så då trodde jag alla katter gjorde det. Jag har inte så stor erfarenhet av katter, dock. Iofs finns det ju katter som älskar att bada oxå... Hmm...

Ja... alla är ju egna. Väldigt egna ibland. Man kan ju inte säga att en katt är som alla andra! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 920
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp