Slänga sned sadel på tippen?

jag skänkte min gamla sadel till att lägga på sadelrädda hästar som slår för sadeln.

Anser inte att man skadar hästen om man lägger en dålig sadel på en tjock pad på hästen och sedan låter den slå så möe den vill mot sadeln....

Min sadel har nog nu mera trampats sönder av vildhästar men det är lungt :rofl:
 
hm ja numret på sadeln syns ju tydligt, men jag köpte den i en ridsportbutik som sålde den för en kund -vet ej vem hon/han var -och jag undrar om de minns alla sadlar de sålt? :confused: Men fråga kan man ju.
 
Kolla om du kan donera den till nån trähäst? fast då är risken att den används på en rikigt häst sen.
Slänger du den kan risken även där vara att någon ser den och tycker den ser bra ut och tar hem den :crazy: Bäst är nog att dissikera den innan, mkt lärorikt att se hur en sadel ser ut innuti :devil:
 
Har samma problem...suck :(
Man vill ju inte att den ska användas på någon häst, samtidigt känns det så "dassigt" att ha köpt en dyr sadel och någon månad senare slänga den i soptunnan :crazy:

Vad ska jag göra med den egentligen? :confused:
 
Detta kanske låter riktigt dumt men sadelmakaren kanske kan ha den o laga med? Om du nu ändå ska slänga den så kan du ju ge den till honom ist?! Det finns ju ganska mycket läder på den... :confused:
 
Har du så mycket uppgifter om sadeln så ska du absolut gå vidare med det här. Har du serienummer så går det ju att ta reda på genom fabriken när den är tillverkad, och då har ju de uppgifter på hur hur lång garanti de utlovade då. Och då ska det inte behöva vara något snack, tycker jag!
 
Jag har också en sadel hemma som bara ligger och skräpar :crazy: Det är en dressyrsadel HDR i annars mkt fin skick. Den har en spricka i bommen som gör att den sviktar väl mkt för min känsliga häst (som spänner sig). Vill inte sälja den eftersom den har en defekt så nu ligger den hemma och skrotar på vinden. Kanske borde slänga bort den? :crazy: Den är bara ett par år gammal och sparsamt använd, men bomgarantin gick ut ca en månad före felet hittades! :crazy: :crazy:

Nirak
 
JAg spanade påben Anky Pessoa, så glad att jag inte köppte den i allafall!(hade den hemma på prov men som tur var passade den inte :crazy:)
 
Har precis fått slänga en sadel och fick rådet att klippa av stropparna för att den inte ska hittas av någon som tar hem den och förstör sin häst med.

Finns det inga stroppar måste man lämna in den för att få nya och då bör sadelmakaren upptäcka att bommen är knäckt/sned.
 
Tillverka en udda stol av den, vill du inte ha den, ge bort den i julklapp!
Min första sadel dissekerade jag, kul o lärorikt, men jag hittade oxå felet och det var mindre kul... :angel:
 
Jag har sett nått ascoolt! Man tog sin gamla sadel (den får bara inte ha en knäckt bom) åsså måste man ju göra rent den. Sen köper man en sån där barstolsfot som har en pinne rätt upp, där barstolens sits ska sitta skruvar man sen fast sin sadel! Så har man tuffaste barstolen, och riktigt skönt är det att sitta i den också! Jag tänker fixa en att ha vid skrivbordet, no more ont i ryggen :)
 
OM du väljer att slänga den så måste du ha sönder den ordentligt, annars kommer någon okunnig idi och tycker att de gjort ett kap.
 
Sitt upp från båda sidorna..Finns ingen lag som säger att man måste hålla sig till en sida..

Men om man inte kommer upp från höger sida då? :crazy: Jag har försökt och försökt, men det är fullkomligt omöjligt!! :(
 
Träning ger färdighet sägs det.Prova att stå på nått högre typ en stol, pall.sten vad som helst..Då skonar du både din rygg sadeln och hästens rygg ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en sadel i april förra året som visat sig vara sned vilket gjort att min stackars häst fått ont i ryggen. Det är bossorna som...
Svar
19
· Visningar
1 806
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
2 807
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 599
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 552
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp