Släppa ihop sto med valack

Tänkte bara återrapportera hur det gick igår...
Tydligen var inte stallägaren inblandad i ihopsläppsplanerna, utan det var en i stallet som på eget bevåg bestämt hur det skulle vara. Stallägaren förstod mig och vi bestämde nu att hon får gå med en annan häst som har begränsad tillgång på mat (fri tillgång i stora hagen). Hellre det än en skadad häst! Det är också en valack, men han har aldrig visat intresse för ston, så det går förhoppningsvis bra...

Skönt att ditt sto inte behöver gå med just den valacken men det där med aldrig visat intresse kan vara lurigt spec om det är ett inackoderingsstall där ägaren bara är där ett par timmar om dagen och således antagligen inte ser merparten av hur valacken beter sig i hagen när ägaren eller ngn annan inte är där och ser. Det går ju snabbt att klättra upp och ner liksom..
 
Skönt att ditt sto inte behöver gå med just den valacken men det där med aldrig visat intresse kan vara lurigt spec om det är ett inackoderingsstall där ägaren bara är där ett par timmar om dagen och således antagligen inte ser merparten av hur valacken beter sig i hagen när ägaren eller ngn annan inte är där och ser. Det går ju snabbt att klättra upp och ner liksom..
Håller med. Dessutom så kan helt plötsligt tycke uppstå trots att valacken aldrig hoppat innan.
Mitt sto blev rejält skadad av en sådan valack tidigt i våras, ingen har någonsin sett honom vara på ett sto innan men skadorna talade sitt tydliga språk. Räcker ju med en gång om man har otur.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 909
Senast: Stereo
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
1 687
Senast: Habina
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 119
Senast: Twihard
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp