Slät morgonrock?

tanten

Trådstartare
Jag behöver tips på morgonrock.

Denjag ghar nu är en trogen gammal vän jag fick av avkomman för säkert 15 år sedan. Den är stor skön och i fleece.

Bekymret är att jag är inneboende hos katter. Den ena odågan är gul och oerhört tjockpälsad. Hela våren fäller han. Jag lever i ett hav av katthår. Dammsugarpåsen är en kudde av gult dunigt hår. Bekymret är att jag tenderar att bli allt mer allergisk vartefter åren går.

Min älskade morgonrock som åker på så fort jag vaknar suger åt sig hår som en magnet. Nytvättad är den hårfri tills jag kommit in i huset. Sedan är det katthår på den igen. Och jag snörvlar, hostar och ögonen kliar.

Jag skulle behöva en rejäl morgonrock i ett slätare material som inte samlar hår på samma sätt. Jag har en kimono men den är för tunn och ogosig.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Är katten en utekatt? För är den det tänk på att den då kan dra in en del pollen. Om du reagerar på det också.

Annars tänkte jag kimono men de är ju inte så gosiga som du säger.

Kanske skaffa några mysiga hemmakläder att ha på dig istället som inte samlar en massa katthår? Klänning och varma leggings kan vara lika mysigt som morgonrock om man inte vill ha mysbyxor.
 
Jag behöver tips på morgonrock.

Denjag ghar nu är en trogen gammal vän jag fick av avkomman för säkert 15 år sedan. Den är stor skön och i fleece.

Bekymret är att jag är inneboende hos katter. Den ena odågan är gul och oerhört tjockpälsad. Hela våren fäller han. Jag lever i ett hav av katthår. Dammsugarpåsen är en kudde av gult dunigt hår. Bekymret är att jag tenderar att bli allt mer allergisk vartefter åren går.

Min älskade morgonrock som åker på så fort jag vaknar suger åt sig hår som en magnet. Nytvättad är den hårfri tills jag kommit in i huset. Sedan är det katthår på den igen. Och jag snörvlar, hostar och ögonen kliar.

Jag skulle behöva en rejäl morgonrock i ett slätare material som inte samlar hår på samma sätt. Jag har en kimono men den är för tunn och ogosig.
Går det inte få tag på någon kimonoliknande morgonrock som är blank på utsidan, men som har t ex fleece på insidan?
 
Jag har en tjockare i mjuk frotté från IKEA, upplever inte att den drar åt sig katthår på samma sätt som fleece.
 
Jag behöver tips på morgonrock.

Denjag ghar nu är en trogen gammal vän jag fick av avkomman för säkert 15 år sedan. Den är stor skön och i fleece.

Bekymret är att jag är inneboende hos katter. Den ena odågan är gul och oerhört tjockpälsad. Hela våren fäller han. Jag lever i ett hav av katthår. Dammsugarpåsen är en kudde av gult dunigt hår. Bekymret är att jag tenderar att bli allt mer allergisk vartefter åren går.

Min älskade morgonrock som åker på så fort jag vaknar suger åt sig hår som en magnet. Nytvättad är den hårfri tills jag kommit in i huset. Sedan är det katthår på den igen. Och jag snörvlar, hostar och ögonen kliar.

Jag skulle behöva en rejäl morgonrock i ett slätare material som inte samlar hår på samma sätt. Jag har en kimono men den är för tunn och ogosig.
Yukata i bomull.

HM-har något liknande i bomull som de kallar kimono. Men den är kortare.
 
Jag tycker att det är svårt att hitta tillräckligt långa morgonrockar. De är så gott som aldrig hellånga, tycker jag.

När det gäller just katthår, uppfattar jag att bomull (oavsett om det är slätt tyg eller frotté) drar åt sig mycket mindre katthår än vad fleece gör. Frotte är ju också lite gosigt.
 
Jag tycker att det är svårt att hitta tillräckligt långa morgonrockar. De är så gott som aldrig hellånga, tycker jag.

När det gäller just katthår, uppfattar jag att bomull (oavsett om det är slätt tyg eller frotté) drar åt sig mycket mindre katthår än vad fleece gör. Frotte är ju också lite gosigt.
Bra att flera tycker frotté funkar.

Har finderat på det men tvekat ifall den också samlade hår. Kanske törs jag satsa på en i alla fall.
 
Jag behöver tips på morgonrock.

Denjag ghar nu är en trogen gammal vän jag fick av avkomman för säkert 15 år sedan. Den är stor skön och i fleece.

Bekymret är att jag är inneboende hos katter. Den ena odågan är gul och oerhört tjockpälsad. Hela våren fäller han. Jag lever i ett hav av katthår. Dammsugarpåsen är en kudde av gult dunigt hår. Bekymret är att jag tenderar att bli allt mer allergisk vartefter åren går.

Min älskade morgonrock som åker på så fort jag vaknar suger åt sig hår som en magnet. Nytvättad är den hårfri tills jag kommit in i huset. Sedan är det katthår på den igen. Och jag snörvlar, hostar och ögonen kliar.

Jag skulle behöva en rejäl morgonrock i ett slätare material som inte samlar hår på samma sätt. Jag har en kimono men den är för tunn och ogosig.
Jag tänker på en våfflad morgonrock?
hmgoepprod
 
Visserligen beror det kanske på hur våfflingen är gjord - men är det inte risk att katterna fastnar med klorna och drar upp varenda tråd?
Det brukar vara rätt så stabilt tyg i sådana om man köper en med bra kvalitet. Nu var det ett tag sen jag hade katt men jag tror inte det är ett problem :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp