Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Mirtai

Trådstartare
Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng grannar som tycker att hästarna luktar illa, barnen låter och dessutom är det alldeles fullt med flugor och luktar illa på uteplatsen de har byggt alldeles i närheten av det som visade sig vara gödselstacken. Nu påbörjas en kamp mellan ridskolan och grannarna! Ska ridskolan få fortsätta leva kvar eller ska grannarna lyckas jaga bort alla otäcka barn och hästar?

Deltagare:
1. Niyama
2. Glömmerallt
3. Hedinn
4. Artline
5. hemlig
6. Paddington
7. iiantazie
8. flyingchange
9. Mistimed
10. heffaklumpen
11. Lobelia
12. Qitis

Goda roller
Hästskötare 1 – Är den som har koll på det mesta på ridskolan och kan både hjälpa eleverna och hästarna. Får sia udda nätter och skydda jämna nätter. (Lärling)

Hästskötare 2 - Är den som har koll på det mesta på ridskolan och kan både hjälpa eleverna och hästarna. Får sia jämna nätter och skydda udda nätter. (Lärling)

Ridskolechefen - Kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vi röstning, genom att pm:a LL. Ridskolechefen har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När Ridskolechefen ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har Ridskolechefen utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Ridskolechefen röstat på. Har Ridskolechefen inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. (borgmästare)

Ordförande – Har varje dag en extraröst som skickas till LL i pm (behöver inte vara samma som i tråden) (röstfifflare)

Ridskoleelever – Har inga speciella förmågor (bybor)

Onda roller
Grannarna – Försöker få bort ridskolan genom att konspirera och sabotera. känner till varandra och får samtala med dessa. Får varje natt döda en deltagare genom att skicka pm till LL (ulvar)

Miljöinspektören – Hatar hästar och allt som har med dem att göra. Känner till grannarna men de vet inte vem hen är. Försöker hjälpa dem på alla sätt! (svart får)

Övriga roller
Läktarryttarna - Döda goda hamnar bland åskådarna. De får all spioninfo och får välja en rad att skicka till någon levande deltagare. De får inte välja samma deltagare två dagar i rad.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla onda är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Mirtai röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

*Vid missade röstningar och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.
 
Hittat hit! Jag ska försöka att inte bli fullt så uppslukad som i min förra (allra första) lek, min bättre hälft undrade stundtals varför jag satt och hoppade upp och ner i soffan om kvällarna och utbrast saker som "åh neeej" och "hjääälp vad svååårt!" ;)
 
Hittat hit! Jag ska försöka att inte bli fullt så uppslukad som i min förra (allra första) lek, min bättre hälft undrade stundtals varför jag satt och hoppade upp och ner i soffan om kvällarna och utbrast saker som "åh neeej" och "hjääälp vad svååårt!" ;)
Så satt jag med i förra leken. Och jag var inte ens deltagare... mamma undrade några gånger had jag höll på med :D
 
Också hittat hit! Samma dag som leken kom upp också, heja mig :rofl:

Verkar vara riktigt brottsliga grannar det där, hålla på och mördas liksom. Vinner man om man lyckas åtala? :D
 
Pga att jag är en ny och allmänt ganska förvirrad spelare, skulle du @Mirtai kunna precisera vilken DL (natt eller dag) de olika rollerna har?

Lärlingarna har natt-dl precis som ulvarna.

Övriga roller röstar precis som vanligt, med samma dl som alla andra.

Goda lyan får spionraden vid natt-dl och gör sitt val efter det. Jag kommer att vidarebefordra vald rad så fort valet är gjort och jag sett det.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 131
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 294
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 860
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 770
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp