H

hundar

Igår var det dax för Bella o hon gjorde det. Höll ihop i fixa ett tredje 1a pris i elit lydnaden. Så nu är hon SVENSK LYDNADS CHAMPION.
Det tog två år men inget som var planerat alls då vi till att börja med endast skulle ha ett 1a pris i lk 1 sen ja kan man ta ett så kan man ta tre så ett LP I klarade vi oxå av. Sen när första 1an i kl 2 var klar så ställde jag siktet på SLCH. Det krävdes 27 starter för att fixa CHAMPIONATET men då tog vi LP i alla klasserna.
Kanske inte så imponerande men hon är bara 3½ år jag köpte henne som omplacering (hon kunde inget inte änns sitt på kommando) när hon var 9 månader o då var hennes uppgift att bli sällskaps dam till min andra hund. Men ödet ville annorlunda. Gick en allmänlydnadskurs o hittade helt rätt instruktör som såg kapaciteten i hunden o ledde in oss på tävlingslydnad. Det är första hunden jag tränar. Behöver jag säga att jag är glad idag?

SLCH2.jpg
 
Sv: Slch

Grattis!

Väldigt bra gjort

Jag kommer att tävla min första lydnadstävling i höst och kommer tänka på dig när det går trögt :)
 
Sv: Slch

:banana:GRATTIS!!!:banana:

Du är en stjärna! :)

Många av oss här har inte fått ett endaste championat på våra hundar. Sträck på dig!

/Priffe som bara tävlat lägre klass och lyd II
 
Sv: Slch

Jättegrattis! :bump:

Åh vad jag blev sugen på att träna nu.. Blir lite avis, jag vill också ha en lydnadschampion! (fast, vi ska nog satsa på att öht bli startklara till klass 1 först :D)
 
Sv: Slch

Åh vad ni är duktiga! Supergrattis till er båda:laugh:

Hoppas att man själv får uppleva samma sak någon gång, men jag kan garantera att det kommer att ta längre än 3,5år för oss iallafall:D
 
Sv: Slch

STORT Grattis! Och vilken underbar söt hund sen! :love::love:
Vad har ni för planer nu när ni nått till toppen på lydnadsberget?
 
Sv: Slch

Stort Grattis !

Vad roligt - extra roligt eftersom det är en omplacering som hade helt andra framtidsutsikter !
Otroligt söt är hon också !
 
Sv: Slch

Oj vad världen är liten. Nu vet jag ju vem du är. Du känner en syssling till mig :D.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Gick för länge sedan med i en vad jag trodde Organisation som omplacerade "friska djur som riskerade avlivning". Djur som tex ägaren...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 961
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp