Slickande i annan hunds ansikte

JagKanske

Trådstartare
Har en Storpudeltik på snart 7 år. Hon har alltid varit lite knepig mentalt, väldigt lätt till stress och blir helt blockad ibland. Dåligt hundspråk om än blivit bättre med åren.
Med åren och eftersom jag lärt mig mer (hon var min allra första hund) så har hon blivit kanonfin men det där med lätt till stress kan jag inte få bort helt även om det i våran vardag inte är något som dyker upp ofta.
Hon är väldigt harmonisk nu, glad. Kan inte vara lös med andra hundar men inomhus är det aldrig några problem.

Saken är, minst 3 hundar utav olika ras och ägare ska alltid när dom träffar min tik upp i hennes ansikte och slicka och slicka och slicka. Dom slutar aldrig. Det är inget dom gör på min andra tik eller på någon annan hund. Vet att dom kan slicka i mungipor men det är inte vad dom gör utan det kan vara vartsomhelst i ansiktet, dom verkar inte sikta in sig någon särskild stans utan bara hela ansiktet.
Min tik vet inte vad hon ska tycka, ibland blir hon sur och säger till men dom slutar inte, ibland börjar hon slicka tillbaka fast inte på samma vis utan mot deras mun. Hon gör ljud oftast samtidigt, lite morr/gnäll.

Vi säger till dom andra hundarna och tar bort dom men dom är tillbaka lika fort, helst ena hunden som är en schäfer.

Varför gör dom såhär? Och varför slutar dom inte?
Min tik gör, vad vi kan se, inget som får dom att sätta igång utan det är direkt dom ser henne. Hon kan bara ligga och sova så springer dom fram och börjar. Och slutar som sagt aldrig.
Vad är det dom vill?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 169
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 589
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp