Bukefalos 28 år!

Slickar på fd skadat ben

M

Mindra

En av mina hundar bröt benet när han var 10 mån. Det opererades och han blev till synes återställd. Idag är han 2 år, en mkt mkt aktiv kille som leker och springer som en galning. Han haltar inte och springer som sagt mer än gärna och busar. Dock kan han efter promenader och springturer ibland ligga och slicka sig på det fd skadade benet. Han gnyr lite och slickar som en tok på det. Efter en liten stund (5-10min) slutar han och verkar helt bra igen. Är detta ngt jag ska vara orolig för? om man ropar på honom när han ligger och slickar på det så kommer han direkt och haltar inte ( i alla fall inte synbart) ens då. Men vad tror ni? Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Slickar på fd skadat ben

Ingen aning faktiskt.. Skulle nog höra med en veterinär ifall jag var du så vet du säkert ifall där är nåt problem eller inte!
 
Sv: Slickar på fd skadat ben

våran hund gör likadant. Hon skar upp en del av en trapdyna för 5 mån sen. Hon slikar o biter på den tassen. Vet inte heller vad det är?
:confused:
 
Sv: Slickar på fd skadat ben

Var hos veterinär för tre månader sedan och sa just hur han gör. Veterinär kollade, böjde å tog plåtar. Det såg ok ut. Men nu gör han det allt tätare. Därav skulle jag va tacksam om ngn här vet ngt mer vad det kan vara.
 

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 765
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 015
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 452
Senast: Philosophia
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 887
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp