slickar på fönsterkarm av järn

U

Uddatyp

min häst har börjat slicka hysteriskt på järn.
varför?
hon får mineraler o så..kan de va nåt annat som fattas?
 
Sv: slickar på fönsterkarm av järn

Jag startade en exakt likadan tråd som din för nått halvår sen, och mina enda svar var att en del hästar helt enkelt tycker om att slicka överallt :smirk: OM hon har saltsten och inte har brist på mineraler så är det nogsäkert bara det. Men jag ska låta nån anna som är mer säker svara åt dig också
 
Sv: slickar på fönsterkarm av järn

jag skulle ta ett blodprov om hästen börjat med det nu plötsligt, men endel gör som sagt det utan anledning speciellt när dom äter...Men det låter som hästen skulle kunna ha någon brist på något...
 
Sv: slickar på fönsterkarm av järn

är det rostigt? har hört har hästar på något konstigt sätt tycker om rost (fråga mig inte varför för jag tycker själv att det verkar konstigt). inom western finns det även speciella bett som med tiden rostar och att hästarna tycker om detta..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar slickar intensivt på sporren på höger fram. Började idag. Han har redan hunnit slicka bort päls. Avleder och nejar - vilket...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: tanten
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 489
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp