Slinga håret, hätta eller inte hätta?

Det gör det absolut. Knepet med hätta för att inte få utväxt är att använda en riktigt fin virknål och ha en hätta som man kan knyta under hakan så den ligger riktigt tight mot huvudet :) det är att föredra om man ska göra riktigt många tunna slingor, går betydligt snabbare än att använda folie plus att man kan applicera blekningen efter hårets behov. Mörka partier först exempelvis.

Frisörer använder oftast en plasthätta som man själv sticker hål på där man vill ha slingorna.

Jag frågade av nyfikenhet i torsdags då jag gjorde slingor, min frisör var mycket frågade till om någon ö h t använde hätta längre, just för att det är svårt att få ett snyggt resultat med distansen.

Jag håller med henne, jag har inte varit nöjd de gånger jag blivit slingan med hätta, men på den gamla goda tiden var det inte så vanligt med folieslingor.
 
Det gör jag också, om jag går till frissan. Att göra folieslingor själv är SVÅRT. Hätta är en barnlek att göra själv.

Jag hade sett det som omöjligt att göra på mig själv, personligen. Men å andra sidan hemma-meckar jag inte med håret. Alls. Jo, någon veckotalig genomborsning och tvättning så klart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp