annaa

Trådstartare
Kan det vara det min 3 åriga hingst har?

Jag har nu, vid två olika tillfällen, sett honom bete sig väldigt underligt. Rätt som det är ser det ut som att han blir helt orkeslös i benen, först börjar han backa lite, sen nästan viker sig benen. Han liksom vacklar omkring. Efter en stund lägger han sig, suckar nästan lite, och sen reser han sig igen. Och så är allt som vanligt igen :confused:
Lika pigg och busig som vanligt, och som om ingenting hade hänt.

Om de har nån form av slinger, kan det komma som "anfall" eller har dem det konstant då?

Jag pratade med vet., men då hästen var helt ok igen och det var helg tyckte dem att jag kunde avvakta. vi pratade inte om slinger då.
 
De hästar JAG har sett med slinger har haft dessa problem hela tiden, inte bara vid enstaka tillfällen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
572
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp