Bukefalos 25 år!

annaa

Trådstartare
Kan det vara det min 3 åriga hingst har?

Jag har nu, vid två olika tillfällen, sett honom bete sig väldigt underligt. Rätt som det är ser det ut som att han blir helt orkeslös i benen, först börjar han backa lite, sen nästan viker sig benen. Han liksom vacklar omkring. Efter en stund lägger han sig, suckar nästan lite, och sen reser han sig igen. Och så är allt som vanligt igen :confused:
Lika pigg och busig som vanligt, och som om ingenting hade hänt.

Om de har nån form av slinger, kan det komma som "anfall" eller har dem det konstant då?

Jag pratade med vet., men då hästen var helt ok igen och det var helg tyckte dem att jag kunde avvakta. vi pratade inte om slinger då.

ameo

Moderator
De hästar JAG har sett med slinger har haft dessa problem hela tiden, inte bara vid enstaka tillfällen.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 419
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
3 250
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 118
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
1 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp i trots/slyngelåldern
  • Banta katt

Hästrelaterat

Omröstningar