Slipa klippmaskin?

EQrider

Trådstartare
Heh! Har precis köpt en 30 år gammal klippmaskin för 900kr. Typ en lafab/alfa eller ngt. Den är väldigt stor och väger ganska mkt. Men den klipper lixom inte typ. Ibland klipper den skitbra och ibland tar den knappt något hår alls. Är det att den behövs slipas eller vad kan va felet? Ny med klippmaskiner så är inte så bra:confused: Den är oljad samma dag vi fick den
 
Heh! Har precis köpt en 30 år gammal klippmaskin för 900kr. Typ en lafab/alfa eller ngt. Den är väldigt stor och väger ganska mkt. Men den klipper lixom inte typ. Ibland klipper den skitbra och ibland tar den knappt något hår alls. Är det att den behövs slipas eller vad kan va felet? Ny med klippmaskiner så är inte så bra:confused: Den är oljad samma dag vi fick den

Är den så gammal så behöver nog skären slipas om,

Kan ju vara någon inställning också, Hoppas du får bättre svar från någon annan :)
 
En 30 (!) år gammal klippmaskin för 900 spänn ? SVINDYRT måste jag säga...

Troligtvis behöver skären slipas, men jag hade tagit med hela maskinen i sin helhet till tex Granngården eller nån annan som säljer klippmaskiner och bett dem kika på den.
 
Nja. Min pappa som grejjar med sånt fixar nog det hellre. Ja den kostade 5000kr ny och är använd fåtal gånger. Vi köpte den ihop med ett packet med: kärra (200kr) och släde (500kr) så då fick vi det billigare om vi köpte allt lixom.
 
Heh! Har precis köpt en 30 år gammal klippmaskin för 900kr. Typ en lafab/alfa eller ngt. Den är väldigt stor och väger ganska mkt. Men den klipper lixom inte typ. Ibland klipper den skitbra och ibland tar den knappt något hår alls. Är det att den behövs slipas eller vad kan va felet? Ny med klippmaskiner så är inte så bra:confused: Den är oljad samma dag vi fick den

Kan vara fel inställning på skäret. Brukar finnas en skruv till det. Sen kan det ha kommit hår mellan skären. Det har mon battermadlin lite ont av.
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 431
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 876
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 769
Senast: shia
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 264
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp