Slippa lådan

Limelight

Trådstartare
Jag skaffade mig en kattunge för ca 4v sedan och allting går superbra.
Jag ska ha honom som utekatt så han går redan nu ute i massor när jag är med ute. Men han vägrar helt enkelt att göra ifrån sig utomhus, vi kan vara ute i flera flera timmar och sedan när vi kommer in så rusar han till lådan för att göra sina behov.
Har ni några förslag hur man kan göra för att få honom göra ifrån sig utomhus?.
Han sover alltid med mig hela nätterna och när han vaknar då är han jätte kissnödig, då brukar jag ta honom innan han sätter sig på lådan och gå ut, men icke att han gör något, han håller sig tills blåsan är färdig att spricka :crazy:.
 
Sv: Slippa lådan

Om det är så att du inte har några grannar på en halvmils omkrets så föreslår jag att du anlägger en kissplats ute. Samla klumpar från lådan och lägg på lämpligt ställe så han känner igen doften.

Har du grannar så var tacksam för att katten gör ifrån sig inne och du slipper få höra att din katt är en sanitär olägenhet.
 
Sv: Slippa lådan

Jag bor på en gård på landet med närmaste granne ca 1km, typ alla har katter så hittills har det aldrig blivit ngt gnäll om mina andra herrar tack och lov.

Ah, det med klumparna har jag inte tänkt på att man kan göra, tack för tipset, det ska testat redan imorgon :).
 
Sv: Slippa lådan

Det står inte hur gammal han är, men jag gissar 12+4 dvs 16 veckor? Isf tycker jag inte han ska tvingas hålla sig, utan få ha sin låda iaf ett tag till. Dessutom är det ett plus om du skulle bli tvungen hålla honom inne, tex nu när han snart ska kastreras.
 
Sv: Slippa lådan

Stämmer precis, han är 16v. Nä, sant att han kanske inte ska tvingas till det, utan det är mera jag som vill slippa lådan, får man säga så? :D.

Tycker iaf att han borde kunna kissa ute när man är ute med honom. För är vi ute så är han ute lös och han springer inte in om inte vi går in. och är jag ute i flera timmar i sträck så är han det också = han håller sig då med!. Skum katt anser jag ;).
 
Sv: Slippa lådan

Har en katt som numera är 8-9 år, utekatt sen han var pytte - han har aldrig slutat gå på lådan. Fast han är lite skum den katten...
 
Sv: Slippa lådan

Oj, bekväm katt antar jag :D.
Jag hoppas jag slipper lådan så fort som möjligt :).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 701
Senast: Madalitso
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 357
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp