Bukefalos 28 år!

Slitage på ridbyxor

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej!

Har en liten fundering, ni som har egen häst och rider ca 4-5 dar i veckan, hur länge håller era ridbrallor?
Är mest intresserad av er som har syntet sadel och oskodda byxor.
Har nämligen slitit ut ett par nu, som det har blivit hål på insidan av låret från själva sätet på sadeln. Tyckte att jag inte haft dom så länge, men sen kom jag på att iofs använder man dom ju hyfsat mycket mer nu när man har egen häst.
Men hur länge håller era ridbyxor?
Mina helskodda håller hur länge som helst, men dom kan jag inte rida med i syntetsadeln. :p
 
Kan inte säga exakt hur länge eftersom jag fick sluta använda mina oskodda ridbyxor just därför att de slits för fort. Men mina helskodda ridbyxor (skodda med skinntex) brukar hålla ungefär 1½ år, de oskodda går sönder fortare. Jag har syntetsadel.
 
bara nyfiken, varför kan du inte rida med din helskodda byxor i syntetsadeln?
Jag har syntetsadel och jag rider bara i helskodda ridbyxor. :confused:
 
Mina slits på ett år ungefär, högst upp på insidan av låren. Jag rider dock inte i syntetsadel, utan barbacka och i sadel med mockasits. Ridbyxorna är i bomull, i billigaste modellen.
 
Jag kan inte röra mig i sadeln med helskodda i min syntetsadel. Har Griffin, med mockaliknande sits. Har provat men fick panik :D
Känns som jag sitter fastlimmad i sadeln...
 
När jag red varje dag förut i vanliga ridbyxor så höll dom runt ett halvår, sen sprack de vid knäna. Men jag har ett par helskodda också som har hållt i många år, fast de har jag inte använt varje dag.
 
Hmm då kanske mina hållt bra ändå, har haft dom i 1,5 år... Iofs växlat mellan dom och några till. Men nu är alla trasiga :( så jag måste köpa nya :D
Iofs alltid kul att shoppa!
 
Jag fick ett par Jacson i julklapp...skodda med clarino,men de alldels noppriga och förstörda redan!Jag har inte ens använt dem särkilt mycket.Det är så tråkigt,för de är toksnygga...
Har dock andra som håller år efter år...
 
de nya jag köpte ifrån hööks ( CRW EXCLUSIVE RIDBYXA ) de höll i 3 månader.. eller ja dom är hela än men kommer gå sönder nästa ridpass för skinnet mellan benen är i stort sett genomskinligt..

mina victor hugo har hållt i flera år

rider i lädersadel dock
 
Jag rider i syntetsadel men med helskodda, men iaf så sliter jag ut mina ridbyxor på ca 1 år... :S
 
jag har haft min nuvarande häst i 3 år och köpte nyra ridkläder ungefär samtidigt, rider i stort sett varje dag i lädersadel. Har inte slitit ut några av mina ridbyxor(helskodda), de är inte ens noppiga i skoningen.. har bara pikeur och eurostar
 
Alla min aridbyxor går sönder ganska snabbt, spelar ingen roll om det är börjes tygskodda eller EuroStar helskodda......
Hár ganska många par, så alltid några trasiga och när jag lagat dom går några andra sönder :smirk:
 
Jag rider ca 6 dagar i veckan och i bland två gånger per dag,
Har nästan bara hel skoda , men mmina har hållt länge , varierar ofta mellan alla mina , men har iallafall ett par i sådär 4 år iallafall och dom e fortfarande mina favortier :love:
 
Okej! :)
Jag har wintec med liknande sits och jag sitter väldigt bra i den. Har haft mina äldsta ridbyxor sedan 99 och de är fortfarande hela och fina. Fast de är ifs helskodda. Andra billigare byxor jag haft har gått sönder, efter kanske ett år, på knäna... :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 997
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Köpte mina första byxor med silikonskoning på mässan, de var så sköna och oemotståndligt snygga. Bättre grepp i sadeln tyckte jag iofs...
2
Svar
24
· Visningar
7 556
Senast: fejko
·
Utrustning (Förra tråden togs bort- misstänker pga lånad bild från butikens hemsida, sorry, nu har jag min egen bild) Suktat efter dessa ljuvliga...
Svar
18
· Visningar
3 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp