sliten svans....

CA

Trådstartare
mitt sto har jättelite och sliten svans, vad ska jag göra?? finns det något fodermedel man kan ge henne???Och hon har ett öga som rinner jättemkt, ska jag badda det med ljummet vatten?

Har hon Iran Scott i sin stam (långt bak) så är det en "IranScottSvans :D"
Mina , nästan alla har tunna svansar och det kommer ifrån den hingsten....

D

Domaren

Låt svansen vara och om du när du någon gång då och då vill reda ut den häll i mängder med glansmedel innan du borstar i den, låt det sitta ett tag och var försiktig med borsten börja nedifrån och red ut den.

ös pälsglans i svansen,blir inte så trasslig och smutsig då
och ska de reda upp svansen,så gör de strå för strå och vräk i pälsglans sen....

min har jättetunn svans,man och tre strå til pannlugg-gäller och vara rädd om de lilla där e..

D

Domaren

Varför pälsglansen sedan?? Den ska helt klart i före man försöker reda ut svansen för att få så lite slitage som möjligt.

Min ena har en tunn och eländig svans, men den har blivit betydligt snyggare. Jag har den alltid ren och urtrasslad med mycket pälsglans i! Foxfire är absolut bäst. När det är lerigt och äckligt i hagarna så ha svansen flätad!

Liknande trådar

Hästvård Spanjoren, har bott i Sverige i ett år nu och jag gav honom tre veckors bete i hage med lite gräs. Nu när han kommit tillbaka hem så är...
2
Svar
20
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Pärla sprang ut mitt framför mig när vi var ute och gick och jag hann inte stanna så jag råkade sparka henne rätt på rumpan så hon bröt...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 021
Senast: Lyan
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 758
Senast: caballus
·
Foder & Strö Hej, tänkte prova ge min häst vanlig bakjäst pga lite lös mage.Men ska man blanda ut den i ljummet vatten som dryck eller lägga hela...
Svar
11
· Visningar
944
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg