sliten svans....

CA

Trådstartare
mitt sto har jättelite och sliten svans, vad ska jag göra?? finns det något fodermedel man kan ge henne???Och hon har ett öga som rinner jättemkt, ska jag badda det med ljummet vatten?
 
Har hon Iran Scott i sin stam (långt bak) så är det en "IranScottSvans :D"
Mina , nästan alla har tunna svansar och det kommer ifrån den hingsten....
 
Låt svansen vara och om du när du någon gång då och då vill reda ut den häll i mängder med glansmedel innan du borstar i den, låt det sitta ett tag och var försiktig med borsten börja nedifrån och red ut den.
 
ös pälsglans i svansen,blir inte så trasslig och smutsig då
och ska de reda upp svansen,så gör de strå för strå och vräk i pälsglans sen....

min har jättetunn svans,man och tre strå til pannlugg-gäller och vara rädd om de lilla där e..
 
Varför pälsglansen sedan?? Den ska helt klart i före man försöker reda ut svansen för att få så lite slitage som möjligt.
 
Min ena har en tunn och eländig svans, men den har blivit betydligt snyggare. Jag har den alltid ren och urtrasslad med mycket pälsglans i! Foxfire är absolut bäst. När det är lerigt och äckligt i hagarna så ha svansen flätad!
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
911
Senast: inaa
·
Hundhälsa Lite väl frekvent kissande och lite gegga. Jag har spolat med koksalt i pipett, men det kanske är för lite spolning? I morse kom han in...
2
Svar
23
· Visningar
2 690
Senast: dobbis
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: animalasia
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp