Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får inget gjort. Jag har inte heller haft någon lust att skriva på ett tag nu. Egentligen har jag inget att säga nu heller.

I min BuJo har jag skrivit upp ett antal saker jag borde få gjort inom den närmaste tiden, men jag kommer inte till skott med något. Det enda jag väl egentligen gör är att så frön. Men nu har jag lite stiltje på det också. Det mesta är sått. Men den där to-do-listan kan jag jag ju visa boendestödet nästa gång så får man se om jag kan få något gjort av det som står där.

Np-utredningen har kommit igång. Jag har varit där två gånger nu. På tisdag ska jag genomgå tester och på fredag är det ett till möte.

Jag har inte kommit igång med jobbsökning heller.

Jag känner mig liksom apatisk. Samtidigt är det trist att bara sitta av den vakna tiden. Förvisso går jag promenader men det tar alltid emot att komma igång. Det samma är det att åka till stallet. Det tar emot. Jag känner att jag fastnat med medishästen eftersom jag dels inte har någon transport för att kunna åka och träna och sen är det ju abret med att han inte accepterar något av de två bett han har. Det är ett jävla mög att inte kunna få en jämn kontakt med hans mun för att han grejar med bettet, drar i tyglarna och slänger med huvudet. Jag funderar på att slänga på honom ett hackamore nästa gång.
 

Jag får inget gjort. Jag har inte heller haft någon lust att skriva på ett tag nu. Egentligen har jag inget att säga nu heller.

I min BuJo har jag skrivit upp ett antal saker jag borde få gjort inom den närmaste tiden, men jag kommer inte till skott med något. Det enda jag väl egentligen gör är att så frön. Men nu har jag lite stiltje på det också. Det mesta är sått. Men den där to-do-listan kan jag jag ju visa boendestödet nästa gång så får man se om jag kan få något gjort av det som står där.

Np-utredningen har kommit igång. Jag har varit där två gånger nu. På tisdag ska jag genomgå tester och på fredag är det ett till möte.

Jag har inte kommit igång med jobbsökning heller.

Jag känner mig liksom apatisk. Samtidigt är det trist att bara sitta av den vakna tiden. Förvisso går jag promenader men det tar alltid emot att komma igång. Det samma är det att åka till stallet. Det tar emot. Jag känner att jag fastnat med medishästen eftersom jag dels inte har någon transport för att kunna åka och träna och sen är det ju abret med att han inte accepterar något av de två bett han har. Det är ett jävla mög att inte kunna få en jämn kontakt med hans mun för att han grejar med bettet, drar i tyglarna och slänger med huvudet. Jag funderar på att slänga på honom ett hackamore nästa gång.

Bra plan att visa to do-listan! Och när ni väljer vad ni ska prioritera, glöm inte att prioritera sånt som möjliggör roliga saker också. T ex att fixa så att det finns nånstans förberett för plantorna sen.

Själv har jag just fått tummen ur att köpa frön och ett minidrivhus. Det blir två sorters mild chili, vinbärstomater, timjan och basilika till balkongen. På landet gjorde jag en bädd av slaget gräs och kvistar förra året, får se om det går att få lite ärter och bönor och squash där. Har inget vatten än, så det blir lite på vinst och förlust.
 
Bra plan att visa to do-listan! Och när ni väljer vad ni ska prioritera, glöm inte att prioritera sånt som möjliggör roliga saker också. T ex att fixa så att det finns nånstans förberett för plantorna sen.

Själv har jag just fått tummen ur att köpa frön och ett minidrivhus. Det blir två sorters mild chili, vinbärstomater, timjan och basilika till balkongen. På landet gjorde jag en bädd av slaget gräs och kvistar förra året, får se om det går att få lite ärter och bönor och squash där. Har inget vatten än, så det blir lite på vinst och förlust.
Med plantorna är jag rätt självgående. Planen är att husera plantorna på övervåningen. Det jag behöver köpa är en presenning att lägga på golvet så det inte blir förstört då jag inte har något bord att ställa dem på, så de får stå på golvet. Sen har jag köpt en större växtbelysning som jag gav mig själv i julklapp och som ska hängas i en mattpiskställning ovanpå presenningen. Där kommer plantorna att klara sig bra tills det är dags att flytta ut dem/sälja. Men än så länge tar inte plantorna så stor plats så mina små belysningar klarar av ljusbehovet.
 
Coolt, låter som om det blir mycket hemodlat? Önskar att jag hade plats för mer... Men har en bra stor frigolitlåda som jag ska försöka göra ett litet drivhus av på balkongen.
 
Coolt, låter som om det blir mycket hemodlat? Önskar att jag hade plats för mer... Men har en bra stor frigolitlåda som jag ska försöka göra ett litet drivhus av på balkongen.
Jag provar med lite nya saker i år. Bl.a. blir det både gyllenbär och kapkrusbär. Sen har jag sått kronärtskocka och sparris. En spännande växt som jag också provar i år är pepino.

Det kan nog vara en utmaning att odla i en frigolitlåda på balkongen. Jag hade nog satsat på att ha växterna inomhus.
 
Jag provar med lite nya saker i år. Bl.a. blir det både gyllenbär och kapkrusbär. Sen har jag sått kronärtskocka och sparris. En spännande växt som jag också provar i år är pepino.

Det kan nog vara en utmaning att odla i en frigolitlåda på balkongen. Jag hade nog satsat på att ha växterna inomhus.

Jag börjar inomhus, men när de blir för stora för sina jiffybriketter måste några ut!
 
Du som kan växter och fröer @Magiana
När kan man börja odla inomhus? Bor högt upp i norr och har två pallkragar till förfogande.
Och vad bör jag ha för grejer?

Vill odla t.ex smultron, chili, koriander, gurka(??) osv.

Förra året misslyckades jag med allt...
 
Du som kan växter och fröer @Magiana
När kan man börja odla inomhus? Bor högt upp i norr och har två pallkragar till förfogande.
Och vad bör jag ha för grejer?

Vill odla t.ex smultron, chili, koriander, gurka(??) osv.

Förra året misslyckades jag med allt...
Chili är det hög tid för nu. Gurka kan du vänta länge med. Den räcker nog med att så en månad före utplantering. Det står på fröpåsarna när det är läge att så. Jag är inte riktigt bekant med odlingsförhållandena i norr så jag kan inte säga något om det.

Det du behöver är små plastkrukor eller liknande och såjord. Det kan gå bra med plantjord också. Jag brukar ta plantjord i botten på krukorna och toppa med såjord. Jag ställer sådden i genomskinlig plastpåse i fönstret i mitt varmaste rum medan det gror. När det grott ställer jag dem svalare och under en växtbelysning. Jag vattnar antingen med en sprejflaska eller vanlig petflaska som jag har en stril på.

Välkommen in i trädgårdstråden på https://www.bukefalos.se/threads/traedgard-del-3.1483645/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Tänker på det här med randiga dagar, när man växlar mellan arbete och vila hela tiden. Jag har nog inte tagit det till mig för i mitt...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp