Sloughi bortsprungen i Mariefred

Ishtar

Trådstartare
En frusen stackars sloughi borta, jag känner hans kullbror... :cry:
Inklippt från en anslagstavla:

Akut! Till er som bor i närheten av Mariestad! Igår vid två tiden kom Ghazoot Al Azar (sloughi unghund) bort i Mariestad. Han var hos sin kullbror meda´ns vi var till Danmark. En troligen knarkpåverkad karl med Schäfer och en kvinna med nån liten hund skrämde då alla deras hundar, sparkade och skrek efter dem. Min lilla Azar kom mellan schäfern och Elin, som passade honom, och han sprang rakt åt andra hållet. Detta var djupt inne i skogarna söder om Mariestad. De hade dessutom åkt bil dit. Hans sovfällar är utlagda dels där det hände och dels där bilen stog. Vi kom dit vid tre-tiden i natt och har sökt sen dess fram till fem-tiden ikväll, då vi var tvungna att åka till våra barn. Vi ska försöka få ledigt i morgon så vi kan ta husvagnen och åka ner igen och bo ett par dar där han försvann. Ni som ev. är med på olika maillistor i andra raser, vill ni vara snälla och skicka ut en blink om att han försvunnit. Polisen är kontaktad och en annons kommer i deras dagstidning i morgon. Våra telefon nummer står nedan. Även om någon bara sett honom, så snälla ring!! Inger Kennel Ghazoot Inger Gelius Morgan Persson 0281-30694 070-547 9669 070-22 83 294 Hjulbäck 30, 780 53 Nås


azarbysjon1.jpg
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

:cry: fy fan så hemskt vad orolig dom måste vara. håller tummar hårt att voffen hittas :cry:
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Vilken vacker hund! Hoppas han inte har sprungit så långt som han ser ut att kunna göra.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Klipper in mer:

UPPDATERAT 10 nov kl: 19.14

Nu verkar det som att folk hör av sig och har sett honom på riksvägen, E20 (heter det tror jag) och söder om Mariestad (gamla vägen) Han kan vara påväg mot Mariestad så är ni bosatta där och är ute på promenad och ser honom...så meddela Morgan på 070-2283294
Nu hoppas vi att vi kan finna honom innan det är försent...Alla tips och iakttagelser är av vikt...Hör av er! Hjälp gärna och söka runt området söder om Mariestad mot Mariestad...
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Jösses, nu har hunden varit borta i 5 dagar, det är dessutom bara en valp. Jag har blivit tillfrågad att köra ned från U M E Å för att hjälpa till att leta. De är helt desperata!

:cry: Så hemskt....
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Jag bor i Mariestad och har häst i närheten av där han försvann. Har kikat lite när jag åkt till stallet och när jag varit ute å ridit, men har tyvärr inte sett nåt. = ( Hoppas att de hittar honom innan det är försent bara..
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Bra, härligt att höra från NÅGON som bor i närheten och håller ögonen öppna. De har tydligen inte fått mkt till respons nämligen...
Ut och rid mer! :)
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Jajamänsan.. glömde jag lägga in den länken? :o
Den finns iaf i annonsen jag lagt in bland efterlysannonserna här.

Den ligger under amma/föl efterlyses... :crazy: Lite knepigt men men... enda stället där den passar in tydligen.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Nu vet jag att det inte är många som tror på övernatuliga krafter m.m. men kan det inte vara värt att kontakta någon som kan få kontakt med hunden, telepati eller så?
Funkar det inte har man försökt ju... Är säkert någon här som kan.
Hoppas verkligen att de hittar den snart.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Jag är visst helförvirrad, har på flera ställen skrivit Mariefred istället för Mariestad. Får väl skylla på att jag inte har den blekaste var någon utav städerna ligger.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Jag är så otroligt ledsen att jag inte bor närmare... så jag kunde hjälpa till att leta!
Känner tyvärr ingen jag kan ringa som bor där i trakten heller!

Jag hoppas innerligen att dom finner vovven! Håller alla tummar, tassar och hovar som finns på vår gård!

Vi letar ju själva nu efter en ponny som vart borta sedan i lördagsnatt, så jag vet hur jobbigt det är. Även om det inte är min ponny så letar man ju!
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

En ponny? Oj då, men den borde väl hittas tycker man, förr eller senare. Men hästar kanske reagerar som vissa hundar, att de blir rädda och mer och mer skygga för varje dag som går när de kommit bort på det här viset. Det dumma med lille Azar är ju att sloughi är ganska tillbakadragna redan från början. Därför kanske han håller sig undan och är svår att upptäcka.

Hoppas ponnyn kommer tillrätta snart den också!
Jag tänker på den här hemska E20-vägen, måtte de inte bli påkörda bara.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Vi hade en hund som sprang bort. Det var mitt i vintern och det var en pudel. Hon var borta en vecka och ibland såg folk henne. Men hon tordes inte gå fram trots ett väldigt bra psyke från början.

Vi fick höra att hundar rör sig i en (halv) cirkel hemmåt igen. Så hon försvann åt norr, rörde sig i en stoooor båge och så blev hon PÅKÖRD när hon hade ca 20 min väg hem... Hur dåligt kan det gå?

Vi vet att hon försvann åt norr för det var där observationerna av henne rapporterades in, och kom hem efter vägen ovanför vår bostad.

Det var så hemskt. Vi har ingen aning om varför hon helt plötsligt försvann från gårde. Vi vet inte vad som kunde ha skrämt henne så. Men saken var att hon hade en kronisk sjukdom och skulle faktiskt avlivas!! Vi hade varit med henne till uppfödaren och hon fick se henne hur hon såg ut (hon var totalt täckt av eksem sen ungdhundsstadiet) Så vi hade gjort det besöket och beslutet var taget.

Så... Man funderar ju. Ödet eller? Det här hände för ca 15 år sedan.

En gång så slutade det lyckligare. En av våra unga mellisar var (återigen) på rymmen. Låååångt borta hade ett skoterekipage hittat henne. Hon hade suttit helt genomfrusen och lutat mot en stolpe som märkte ut skoterleden. Hon hade villigt låtit sig plockas upp :)
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Detta är så hemskt, lider verkligen med Inger och Morgan, de är goda vänner till oss. (Nisse är kullbror med deras Faraohundshane och Luna dotter till honom.)
Fick veta igår att valpen INTE hade blivit sedd sen den försvann och att de inte alls har tillräckligt med hjälp.

Har också lärt mig att hundar går i allt större "cirklar" tills de känner igen nåt. Men nu är det ju inte hemmifrån han försvunnit...

Hoppas så att han kommer bli hittat snart.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Valpen har nu setts. Och folk från Mariestadsbrukshundklubb hjälper till att leta.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Grana skrev:
Valpen har nu setts. Och folk från Mariestadsbrukshundklubb hjälper till att leta.

Underbart. Då finns hoppet att detta slutar lyckligt.
 
Sv: Sloughi bortsprungen i Mariefred

Fy tusan...jag vet precis vilket helvete hon har....min hund försvann nov 02 och vi vet fortfarande ingenting om vad som hänt.....hoppas verkligen dom får tag på hunden...vilket den lever eller ej........
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp