Slowfeedingnät till storbal

Corax

Trådstartare
Stallägaren har fodrat i lösdriften med slowfeedingnät i många år men de går åt (går sönder)i ett ruskans tempo.
Så jag tänkte fråga om era erfarenheter. Vilka/vilket nät har fungerat bra/bäst/hållt längst för er? Och hur har de varit i storlek?
Vi har inga värstingbalar (helt normala storbalar)men vissa nät har varit svåra att få på samt skapat en glipa längst ner = ingen effekt.
 
Stallägaren har fodrat i lösdriften med slowfeedingnät i många år men de går åt (går sönder)i ett ruskans tempo.
Så jag tänkte fråga om era erfarenheter. Vilka/vilket nät har fungerat bra/bäst/hållt längst för er? Och hur har de varit i storlek?
Vi har inga värstingbalar (helt normala storbalar)men vissa nät har varit svåra att få på samt skapat en glipa längst ner = ingen effekt.
Ingen som använder nät till storbal?
 
Oklart vilket nät vi har, men når över hela som en klänning.
Vi kombinerar med en balkupa. Utan kupan skulle nätet inte göra så stor skillnad alls, pållarna är bra på att lossa nätet oavsett.. :meh:
 
Stallägaren har fodrat i lösdriften med slowfeedingnät i många år men de går åt (går sönder)i ett ruskans tempo.
Så jag tänkte fråga om era erfarenheter. Vilka/vilket nät har fungerat bra/bäst/hållt längst för er? Och hur har de varit i storlek?
Vi har inga värstingbalar (helt normala storbalar)men vissa nät har varit svåra att få på samt skapat en glipa längst ner = ingen effekt.
Jag har ett vitt från Caisas som hållit i 2 säsonger, sen köpte jag ett svart där garnet var något tunnare. Det gick det hål i ganska omgående. Men jag snörar ihop dom igen.

Jag använder ett högt nät som jag fäster under taket i höhäcken.
Båda näten har varit generösa i storlek.

Det är otroligt, inget spill längre!

7FA653C3-4B31-46EE-8F6E-B585EF621D0D.jpeg
 
Puttar lite.

Det börjar bli dags att köpa nytt nät. Någon annan som har input på vad/vilket som hållt bäst. Småmaskigt.
 
Puttar lite.

Det börjar bli dags att köpa nytt nät. Någon annan som har input på vad/vilket som hållt bäst. Småmaskigt.
Mitt från Caisas har hållt bra, men sen blev jag snål och köpte ett billigare svart därifrån med lite tunnare garn. Det var inte lika bra.
 
Våra gjorde sönder sina billigare i tid och otid :cautious: jag var dock ändå lite snål för att köpa Caisas så tänkte jag ger ett annat nät en chans till innan vi köper ett därifrån.

Köpte ett från Scancord. Det är inne på sin andra säsong. Supernöjda. Inte ett hål, inte ens någonstans där det är slitet eller påbörjan till hål :)
 
Våra gjorde sönder sina billigare i tid och otid :cautious: jag var dock ändå lite snål för att köpa Caisas så tänkte jag ger ett annat nät en chans till innan vi köper ett därifrån.

Köpte ett från Scancord. Det är inne på sin andra säsong. Supernöjda. Inte ett hål, inte ens någonstans där det är slitet eller påbörjan till hål :)
👍 Men det har väl 4x4-maskor? Skulle nog behöva mindre tror jag.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 495
Senast: Ajda
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 187
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 521
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp